Kezd visszatérni hazánkba ez az ígéretes piac

A pandémia kitörése óta Magyarország először szervezett nagyszabású B2B rendezvényt Szöulban, a V4 csoport soros elnökségi évének záróakkordjaként. A rendezvény fő célja a V4 országok és a dél-koreai turisztikai ágazat kulcsfontosságú B2B szolgáltatói közötti kapcsolatok erősítése volt. Az eseményen a Magyar Turisztikai Ügynökséget (MTÜ) Yao Yao Dél-Koreáért is felelős nemzetközi piacszakértője képviselte - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

A rendezvényt Dr. Csoma Mózes helyi nagykövet nyitotta meg beszédével. Ezt követően a magyar, a cseh és a lengyel turisztikai ügynökség is bemutatkozott, a sort pedig a LOT Légitársaság prezentációja zárta. Yao Yao nemzetközi piacszakértő a Visegrádi négyek B2B turisztikai együttműködésének ismertetését követően részletesen bemutatta Magyarország szépségeit, nagy hangsúlyt fektetve az új attrakciókra, fejlesztésekre és programokra. A LOT lengyel légitársaság örömmel osztotta meg a közönséggel a jó hírt, miszerint a nagy népszerűségnek örvendő Budapest-Szöul heti egy közvetlen járatszámát 2022 áprilisától heti kettőre növelte.

 

A legtöbb dél-koreai vendég egy közép-európai körutazás alkalmával érkezik a fővárosba, a standard csomag jellemzően egy 1 napos budapesti városnézést és egy budapesti vendégéjszakát foglal magába. Az egyéni turisták kifejezetten nyitottak a vonatos közlekedésre, és érdeklődnek a vidéki desztinációk iránt. A vendégek körében jól azonosítható a high end réteg is, akinek az igényeit sok helyi utazási iroda és tour operator igyekszik kiszolgálni egyedi turisztikai termékekkel. A dél-koreai piacon a számos magyarországi befektetés miatt a leisure szegmens mellett nagy potenciált jelent még a hivatásturizmus (MICE).

„Dél-Korea több szempontból hatalmas potenciált jelent Magyarország számára, ami a koreai turisztikai szakemberek rendkívüli nyitottságával párosul. Kifejezetten keresik a kapcsolatot az új szállodákkal, éttermekkel, DMC-kel, desztinációkkal, örömmel fogadják az új programokat, attrakciókat, termékeket, elsősorban koreai nyelvű kapcsolattartó közvetítésével. Célunk, hogy a koreai B2B szakemberek Budapest mellett megismerjék a főváros környékét, a továbbiakban pedig a vidéki Magyarország csodáit. Azon dolgozunk, hogy a magyar szolgáltatók portfólióját még láthatóbbá tegyük a dél-koreai piacon és növeljük a vendégéjszakaszámot." – nyilatkozta Yao Yao, a dél-koreai piacért is felelős piacszakértő.

A koronavírus-járvány kitörését megelőzően, 2017-től 2019-ig Dél-Korea dinamikusan növekvő küldőpiacunk volt, a vendégek száma 15 százalékkal, a vendégéjszakák száma 29 százalékkal nőtt. 2019-ben Dél-Korea a kereskedelmi vendégéjszakák szerinti küldőpiaci sorrend 17. helyén szerepelt, s ugyanezt a pozíciót foglalta el 2021-ben is. Az NTAK adatai alapján elmondható, hogy a dél-koreai vendégek szállásoknak kifizetett költése magasabb a külföldi átlagnál. 2021-ben Budapesten realizálódott a turisztikai célú dél-koreai vendégéjszakák többsége. A 2022 január-májusi időszakban a koreai vendégek száma négyszer akkora volt, mint tavaly ugyanebben az időszakban, a vendégéjszakák száma pedig 87 százalékkal nőtt.


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.