A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2016. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni a nemzetközi utazások dinamikáját. Tekintve, hogy a külföldi utak számának és értékének bővülése jelenleg gyorsabb, mint a világ GDP-je, és a nagyvárosok továbbra is a növekedés motorját jelentik, a Mastercard számára kiemelten fontosak a témával kapcsolatos nyilvános adatok.
Bangkok az élen
A Mastercard nemzetközi rangsorában idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont (19,88 millió látogató). A Mastercard tízes listájába – a várható látogatószám alapján – az alábbi városok kerültek be:
• Párizs – 18,03 millió látogató
• Dubai – 15,27 millió látogató
• New York – 12,75 millió látogató
• Szingapúr – 12,11 millió látogató
• Kuala Lumpur – 12,02 millió látogató
• Isztambul – 11,95 millió látogató
• Tokió – 11,70 millió látogató
• Szöul – 10,20 millió látogató
Európában London után Párizs vezet (18,03 millió látogató), majd Isztambul (11,95 millió látogató), Barcelona (8,20 millió látogató) és Amszterdam (8 millió látogató) következik a legnépszerűbb városok listájában.
A felmérés idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban - Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben - inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve a kínai nagyvárost, Sanghajt.
Budapest a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások között
Bár Budapest nem került be az európai top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett.
A jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik hozzánk, aki legalább egy vendégéjszakát tölt majd el. 2009-hez képest ez 7,20%-os növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek kisebb része jön üzleti célból a magyar fővárosba (9%), míg a túlnyomó többség leginkább a szabadidejét tölti itt (91%). A legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus. A Budapestre utazók leginkább ételre és italra költenek budapesti tartózkodásuk során (35,7%), de a vásárlásokra is szívesen szánnak pénzt (22,2%) és a helyi szolgáltatások igénybevételére is költenek (13,2%).
Európán kívül
A Mastercard jelentése szerint a Csendes-óceáni térség ebben az évben is nagy népszerűségnek örvend, Bangkokkal az élen.
A legnagyobb meglepést Dubai jelentette azzal, hogy bekerült a legkedveltebb célállomások közé. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városáról elmondható, hogy itt a legmagasabb a látogatói költések összege (31,3 milliárd USD), amely jelentősen meghaladja a londoni kiadásokat (19.8 milliárd USD).
New York az ötödik legnépszerűbb úti cél, az idelátogatók közel 90%-a a kontinensen kívülről érkezik, főleg Londonból, Párizsból, Sao Paulo-ból, Torontóból és Pekingből.
Az adatok azt mutatják, hogy az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán város, Oszaka érte el (24.15%), utána Chengdu (20,14%), Abu Dhabi (19,81%), Colombo (19,57%) és Tokió (18,48%) következik a növekedési listán.
„A világ nagyvárosai szorosan kapcsolódnak egymáshoz, az utazók is összekötik őket, ahogy városról városra járnak, vásárolnak, költenek” – mondta Ann Cairns, a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke. “Ahogyan az utazások egyre fontosabbá válnak, a Mastercard igyekszik ezen a területen is még nagyobb kényelmet biztosítani az innováció erősítésével.”
A Mastercard számos innovációval segíti a nagyvárosok fejlődését, példa erre az egyérintéses fizetés széleskörű elterjesztése a tömegközlekedésben, például Londonban és Chicagóban. Ezzel a kutatással pedig ahhoz járul hozzá a kártyatársaság, hogy a tanulmányt megismerő szolgáltatók - például a repülőterek és szállodák munkatársai, valamint a kereskedők - még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthassanak a fogyasztók számára.
Forrás: Turizmus Online