Kitalálja, melyik lett a világ legnépszerűbb úti célja?

Bangkok, London és Párizs lett a dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók becsült létszáma alapján állít össze évről évre. Bár Budapest nem került be a top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett, megelőzve más régiós fővárosokat, például Bukarestet és Szófiát.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2016. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni a nemzetközi utazások dinamikáját. Tekintve, hogy a külföldi utak számának és értékének bővülése jelenleg gyorsabb, mint a világ GDP-je, és a nagyvárosok továbbra is a növekedés motorját jelentik, a Mastercard számára kiemelten fontosak a témával kapcsolatos nyilvános adatok.

Bangkok az élen

A Mastercard nemzetközi rangsorában idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont (19,88 millió látogató). A Mastercard tízes listájába – a várható látogatószám alapján – az alábbi városok kerültek be:

• Párizs – 18,03 millió látogató
• Dubai – 15,27 millió látogató
• New York – 12,75 millió látogató
• Szingapúr – 12,11 millió látogató
• Kuala Lumpur – 12,02 millió látogató
• Isztambul – 11,95 millió látogató
• Tokió – 11,70 millió látogató
• Szöul – 10,20 millió látogató

Európában London után Párizs vezet (18,03 millió látogató), majd Isztambul (11,95 millió látogató), Barcelona (8,20 millió látogató) és Amszterdam (8 millió látogató) következik a legnépszerűbb városok listájában.

A felmérés idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban - Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben - inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve a kínai nagyvárost, Sanghajt.

Budapest a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások között

Bár Budapest nem került be az európai top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett.

A jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik hozzánk, aki legalább egy vendégéjszakát tölt majd el. 2009-hez képest ez 7,20%-os növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek kisebb része jön üzleti célból a magyar fővárosba (9%), míg a túlnyomó többség leginkább a szabadidejét tölti itt (91%). A legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus. A Budapestre utazók leginkább ételre és italra költenek budapesti tartózkodásuk során (35,7%), de a vásárlásokra is szívesen szánnak pénzt (22,2%) és a helyi szolgáltatások igénybevételére is költenek (13,2%).

Európán kívül

A Mastercard jelentése szerint a Csendes-óceáni térség ebben az évben is nagy népszerűségnek örvend, Bangkokkal az élen.

A legnagyobb meglepést Dubai jelentette azzal, hogy bekerült a legkedveltebb célállomások közé. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városáról elmondható, hogy itt a legmagasabb a látogatói költések összege (31,3 milliárd USD), amely jelentősen meghaladja a londoni kiadásokat (19.8 milliárd USD).

New York az ötödik legnépszerűbb úti cél, az idelátogatók közel 90%-a a kontinensen kívülről érkezik, főleg Londonból, Párizsból, Sao Paulo-ból, Torontóból és Pekingből.

Az adatok azt mutatják, hogy az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán város, Oszaka érte el (24.15%), utána Chengdu (20,14%), Abu Dhabi (19,81%), Colombo (19,57%) és Tokió (18,48%) következik a növekedési listán.

„A világ nagyvárosai szorosan kapcsolódnak egymáshoz, az utazók is összekötik őket, ahogy városról városra járnak, vásárolnak, költenek” – mondta Ann Cairns, a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke. “Ahogyan az utazások egyre fontosabbá válnak, a Mastercard igyekszik ezen a területen is még nagyobb kényelmet biztosítani az innováció erősítésével.”

A Mastercard számos innovációval segíti a nagyvárosok fejlődését, példa erre az egyérintéses fizetés széleskörű elterjesztése a tömegközlekedésben, például Londonban és Chicagóban. Ezzel a kutatással pedig ahhoz járul hozzá a kártyatársaság, hogy a tanulmányt megismerő szolgáltatók - például a repülőterek és szállodák munkatársai, valamint a kereskedők - még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthassanak a fogyasztók számára.


Súlyos baleset  egy spanyol síközpontban

Súlyos baleset egy spanyol síközpontban 

A baleset a síközpont sífelvonóján történt, egyelőre harminc sérültről tudni, akik közül tizenheten nagyon súlyos állapotban vannak.
Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.