Kitalálja, melyik lett a világ legnépszerűbb úti célja?

Bangkok, London és Párizs lett a dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók becsült létszáma alapján állít össze évről évre. Bár Budapest nem került be a top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett, megelőzve más régiós fővárosokat, például Bukarestet és Szófiát.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2016. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni a nemzetközi utazások dinamikáját. Tekintve, hogy a külföldi utak számának és értékének bővülése jelenleg gyorsabb, mint a világ GDP-je, és a nagyvárosok továbbra is a növekedés motorját jelentik, a Mastercard számára kiemelten fontosak a témával kapcsolatos nyilvános adatok.

Bangkok az élen

A Mastercard nemzetközi rangsorában idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont (19,88 millió látogató). A Mastercard tízes listájába – a várható látogatószám alapján – az alábbi városok kerültek be:

• Párizs – 18,03 millió látogató
• Dubai – 15,27 millió látogató
• New York – 12,75 millió látogató
• Szingapúr – 12,11 millió látogató
• Kuala Lumpur – 12,02 millió látogató
• Isztambul – 11,95 millió látogató
• Tokió – 11,70 millió látogató
• Szöul – 10,20 millió látogató

Európában London után Párizs vezet (18,03 millió látogató), majd Isztambul (11,95 millió látogató), Barcelona (8,20 millió látogató) és Amszterdam (8 millió látogató) következik a legnépszerűbb városok listájában.

A felmérés idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban - Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben - inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve a kínai nagyvárost, Sanghajt.

Budapest a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások között

Bár Budapest nem került be az európai top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett.

A jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik hozzánk, aki legalább egy vendégéjszakát tölt majd el. 2009-hez képest ez 7,20%-os növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek kisebb része jön üzleti célból a magyar fővárosba (9%), míg a túlnyomó többség leginkább a szabadidejét tölti itt (91%). A legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus. A Budapestre utazók leginkább ételre és italra költenek budapesti tartózkodásuk során (35,7%), de a vásárlásokra is szívesen szánnak pénzt (22,2%) és a helyi szolgáltatások igénybevételére is költenek (13,2%).

Európán kívül

A Mastercard jelentése szerint a Csendes-óceáni térség ebben az évben is nagy népszerűségnek örvend, Bangkokkal az élen.

A legnagyobb meglepést Dubai jelentette azzal, hogy bekerült a legkedveltebb célállomások közé. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városáról elmondható, hogy itt a legmagasabb a látogatói költések összege (31,3 milliárd USD), amely jelentősen meghaladja a londoni kiadásokat (19.8 milliárd USD).

New York az ötödik legnépszerűbb úti cél, az idelátogatók közel 90%-a a kontinensen kívülről érkezik, főleg Londonból, Párizsból, Sao Paulo-ból, Torontóból és Pekingből.

Az adatok azt mutatják, hogy az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán város, Oszaka érte el (24.15%), utána Chengdu (20,14%), Abu Dhabi (19,81%), Colombo (19,57%) és Tokió (18,48%) következik a növekedési listán.

„A világ nagyvárosai szorosan kapcsolódnak egymáshoz, az utazók is összekötik őket, ahogy városról városra járnak, vásárolnak, költenek” – mondta Ann Cairns, a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke. “Ahogyan az utazások egyre fontosabbá válnak, a Mastercard igyekszik ezen a területen is még nagyobb kényelmet biztosítani az innováció erősítésével.”

A Mastercard számos innovációval segíti a nagyvárosok fejlődését, példa erre az egyérintéses fizetés széleskörű elterjesztése a tömegközlekedésben, például Londonban és Chicagóban. Ezzel a kutatással pedig ahhoz járul hozzá a kártyatársaság, hogy a tanulmányt megismerő szolgáltatók - például a repülőterek és szállodák munkatársai, valamint a kereskedők - még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthassanak a fogyasztók számára.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.