Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

A magyarok jellemzően előre spórolnak a nyári szabadságra, kevesen utaznak hitelből vagy a családtól, barátoktól kért kölcsönből.

A nyaralás a feltöltődés, a kikapcsolódás időszaka, a legtöbben azonban már a szabadságuk tervezésekor odafigyelnek a pénzügyi egészségükre is, és csak annyit költenek, amennyit a családi kassza elbír – derül ki az Erste ezer fő megkérdezésével készült felméréséből.


Fotó: Depositphotos

A legtöbben nem adnak ki több pénzt ilyenkor, mint amit egyébként is ideálisnak tartanak egy nyaralás esetében. Ez fejenként legfeljebb 100 ezer forintot (38 százalék), vagy maximum 100-200 ezer forint közötti összeget jelent (33 százalék), míg félmillió forintot meghaladó kiadással csupán 3 százalék számol.

Az anyagi lehetőségek az úti cél kiválasztásánál is meghatározóak. A többség számára ez fontos szempont (67 százalék), sokak számára pedig egyenesen a legfontosabb (27 százalék), és csupán a válaszadók 6 százaléka mondhatja el magáról, hogy kevésbé vagy egyáltalán nem fontos számára az ár, amikor arról kell dönteni, hol töltse a nyári szabadságot.

Belföld úti célt a nyaralók 48 százaléka részesít előnyben, 29 százalék a külföldi utakat preferálja, míg 22 százalék mindkettőt szívesen választja.

A legtöbben nem költenek többet annál, amit a pénztárcájuk enged. A többség előre spórol a nyári vakációra, amelynek költségeit – legalább részben – a megtakarításából fedezi (72 százalék).


Fotó: Depositphotos

A források között a második helyen a havi fizetés (43 százalék) áll, melyet a munkáltató által biztosított céges juttatások (15 százalék) követnek. Hitelből (2 százalék), vagy családi/baráti kölcsönből (1 százalék) csak kevesen finanszírozzák a nyári pihenést.

A válaszok alapján a legtöbb pénzt a szállásköltségek emésztik fel, ezt követi az utazás, majd az étkezés, míg a legkevesebbet a nyaralás alatti egyéb programokra fordítják a megkérdezettek.

„Mobilról is pár kattintással lehet nyitni ingyenesen bármennyi, szabadon elnevezhető CélBetét számlát, amellyel akár adott célra, például a nyári vakációra is elkezdhetünk már időben félretenni” – mondta el Mészáros Rita, a vállalat ügyfélélmény menedzsment és piackutatás vezetője.

A legtöbben egy hetet szoktak nyaralni egy nyári szezonban (36 százalék), de sokan vannak azok is, akik csak néhány napra tudnak elutazni (27 százalék).

Két hetet a válaszadók 25 százaléka, míg három vagy ennél is több hetet 9 százalékuk tölt el nyaralással. Idén minden tizedik megkérdezett válaszolt úgy, hogy idén nem tervez nyaralást, aminek elsősorban (61 százalék) anyagi okai vannak. A legtöbben kettesben utaznak (48 százalék), míg hárman 21 százalék, esetenként négy fővel pedig 19 százalék indul útnak. Sokan a családdal (48 százalék), illetve a párjukkal (34 százalék) nyaralnak, barátokkal (9 százalék), illetve egyedül (7 százalék) kevesebben vágnak neki.


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.