Meghívó egyenesen Rómából

A világ különböző országait bemutató kiállítás- és vásársorozatot indított a Fiera di Roma római vásártér, ahova Magyarországot is szívesen látják, mondta Pietro Piccinetti ügyvezető igazgató az MTI-nek.

A Fiera di Roma idei programját és jövőbeli terveit bemutató sajtótájékoztató után Pietro Piccinetti elmondta, már elkezdte a magyar partnerekkel az egyeztetést. A Róma külkerületében, 2006-ban megnyitott új római vásártér 400 ezer négyzetméteres kiállítóterén az idén több mint harminc, más és más témájú eseményt rendeznek a lakberendezéstől a motorshow-n át a fiatalok tömegeit vonzó, internetes közösségi sztárokat felvonultató Romics fesztiválig.

A Fiera di Roma új vásársorozata a világ legkülönbözőbb oszágait mutatja be. Az első a sorban Irán volt, és ennek eredményeként Teheránban a következő napokban szolgáltatási kormányhivatal nyílik az országban befektetni akaró olasz vállalkozások segítésére. Novemberben Kína, majd év végén Románia következik. Pietro Piccinetti elmondta, hogy az országbemutató kiállítás- és vásárok nem puszta standokat jelentenek, hanem az adott nemzet vagy térség gazdaságának és kultúrájának együttes bemutatását a zenétől a gasztronómiáig.

A Fiera di Roma egyéb projektjei is nyitottak a külföldiek előtt, mint például a jövőre tervezett wellness- és egészségturizmusnak, a digitális és informatikai startup vállalkozásoknak szentelt találkozó vagy az űrkutatási vásár. Pietro Piccinetti hangsúlyozta, hogy a római vásártér piacot nyithat Észak-Afrika és a Földközi-tenger más térsége felé is. Példaként említette a nem régi kozmetikaipari vásárt, amelyet a marokkói Marrakechben is kiállítanak.

A Fiera di Roma jövő évi tervei között szerepel párlat-fesztivál, valamint a Via Pulchritudinis című, a Szentszékkel együttműködésben rendezett vásár a kegytárgy-kereskedelemről és vallási turizmusról. Vásárrendezés és forgalom terén Olaszország a világ negyedik helyén áll az Egyesült Államok, Kína és Németország mögött. Olaszországban 34 vásártér működik, évente 946 kiállítással és vásárral, együttesen 200 ezer kiállítóval és 22 millió látogatóval, tavaly 60 milliárd euró forgalommal.

Forrás: MTI / turizmusonline.hu


Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.