Mint írják, a főtitkár véleménye szerint „a Booking.com piaci részesedése Ausztriában körülbelül 75 százalékos az online közvetítők terén. Bár az ausztriai szállodák egyre inkább függetlenednek, ennek ellenére 10 szállodából 4 úgy érzi, hogy az online közvetítők üzleti feltételei nyomást gyakorolnak rájuk.
Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő kiemelte, hogy az ÖHV „Hotellerie 2024” elnevezésű frissen elkészült értékesítési tanulmányának következtetései szerint Gratzer azzal a követeléssel lép fel a nemzetközi online multi felé, hogy több átláthatóságot és egyenrangú bánásmódot biztosítson a szállodák számára.
„További átfogó vizsgálatokra van szükség a versenyhatóságok részéről, mivel az EU Bizottság a digitális piacokról szóló törvény alapján a Booking.com-ot kapuőrként jelölte ki online közvetítő szolgáltatására”
– hangsúlyozta a főtitkár.
Az ÖHV évek óta képzi, edukálja tagjait az internetes közvetlen értékesítés gyakorlata terén. A szállodák foglalásainak 67 százaléka már közvetlen csatornákon, például e-mailen vagy a saját weboldalon keresztül érkezik. Ez egy klasszikus win-win helyzet a vállalkozások és a vendégek számára, mert az ügyfelek csak közvetlenül a szállodánál találják meg garantáltan a legjobb ajánlatot a legjobb áron, mutat rá a cikk.