Már most is több mint egymilliárd utast szolgál ki a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta közlekedési szövetség, a Verkehrsverbund Ost-Region (VOR), amely – az osztrák állammal karöltve – a vasúti személyszállítás további fejlesztéséről döntött.
Bécs és Alsó-Ausztria megbízásából a VOR december elején kötötte meg a Wiener Lokalbahnennel az új, 15 évre szóló szerződést. A 700 millió eurós megbízás értelmében 2020 és 2035 között modernizálják a járműparkot, megnövelik az üzemidőt és sűrítik a járatokat Bécs és Baden között. Az utasok már az első évben érzékelhetik a változásokat, ugyanis 2020. december 13-tól 350.000 vonatkilométerrel növelik meg a kapacitásokat.
A Raaberbahn (GYSEV) és az osztrák közlekedési minisztérium (BMVIT) jövőre írhatja alá azt a közlekedésszolgáltatási szerződést, amely nyomán 2021 és 2029 között új összeköttetések, sűrűbb menetrend és magasabb színvonalú szolgáltatások várják a burgenlandi ingázókat. Mivel 2021-től teljes egészében a GYSEV szolgálja majd ki a Bécs Hauptbahnhof – Ebreichsdorf – Ebenfurth – Sopron – Deutschkreuz vonalat, a magyar utasok is érzékelhetik a változásokat.
Új időszámítást hozhat a a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta régió vasúti személyszállításában az Osztrák Vasút (ÖBB) új, 10 éves szerződése. Ennek keretében az első évben 3 millió, 2029-ig pedig összesen 9 millió vonatkilométerrel bővítik a kapacitásokat a térségben.
A december 15-i menetrendváltás pedig máris fontos változást hozott a bécsi gyorsvasút, az S-Bahn utasainak. Ezentúl a péntekről szombatra valamint a szombatról vasárnapra, illetve az ünnepnapokra virradó éjszaka végig félórás ütemben közlekednek az S-Bahn szerelvényei. Eddig hajnali 1 és 4 óra között ugyanis üzemszünet volt.
Az ÖBB egyébként Ausztria legnagyobb környezetbarát vállalata, ugyanis a vonatközlekedésben felhasznált áram 100 százaléka megújuló energiaforrásból származik.
Forrás: Turizmus Online