Neuromarketing és turizmus

A bécsi legújabb turizmusstratégiát az agykutatás területén elért eredményeket a korszerű marketingeljárásokkal ötvöző neuromarketing alapvetései mentén dolgozták ki.

A tavalyi rekordév után ismét kiemelkedően jó eredményeket könyvelhet el Bécs város turizmusa, ahol a legfrisebb statisztikai adatok alapján az idei év első 9 hónapjában négy százalékot meghaladóan nőtt a vendégéjszakák száma a város kereskedelmi szálláshelyein. A meghatározó és jól költő turistákat kibocsájtó piacokról, mint a német, francia, orosz és kínai rendre kétszámjegyű a növekedés, az utóbbi kettő esetében például 35 százalkos forgalomgyarapodásról beszélhetünk.

A kitűnő adatok visszaigazolják a város új turisztikai márkastratégiájának működőképességét, amelyet éppen egy éve mutattak be Bécsben. A város turisztikai brandépítését és az erre épülő értékesítési tevékenységet meghatározó dokumentum a prémium célcsoport körében erősíti a nemzetközi kommunikációs aktivitást. Ahogy arról egy évvel korábban a hazai turisztikai szaklapok is beszámoltak, a bécsi turizmusstratégiát az agykutatás területén elért eredményeket a korszerű marketingeljárásokkal ötvöző neuromarketing alapvetései mentén dolgozták ki.

Döntéseink 90 százaléka (!) nem tudatos, hanem emocionális jellegű, amely az agy limbikus részében képződik le. A marketing eddig a racionális 10 százalékkal foglalkozott, a neuromarketing pedig az eddig ismeretlen 90 százalékra irányítja a fókuszt, s egy teljesen új világot nyit meg a marketingesek előtt. 

Mivel a bécsi turisztikai szekemberek neuromarketingre alapozott eljárásái egyre-másra hozzák a sikereket, a szakmában egyre többen forgatják Prof. Hans-Georg Häusel írásait, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője.

"A turisztikai ágazat értekesítési részét  a jövőben egyre inkább a digitalizációs eljárások és neuromarketing  kombinációja fogja meghatározni. A kettő közötti kapcsolatot, pedig a mesterséges inteligencia fejlődése teremti meg és hozzá magával" - vallja Kovács Balázs, Ausztrián élő turisztikai szakértő, a GD Consulting ügyvezetője. 


Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.