Neuromarketing és turizmus

A bécsi legújabb turizmusstratégiát az agykutatás területén elért eredményeket a korszerű marketingeljárásokkal ötvöző neuromarketing alapvetései mentén dolgozták ki.

A tavalyi rekordév után ismét kiemelkedően jó eredményeket könyvelhet el Bécs város turizmusa, ahol a legfrisebb statisztikai adatok alapján az idei év első 9 hónapjában négy százalékot meghaladóan nőtt a vendégéjszakák száma a város kereskedelmi szálláshelyein. A meghatározó és jól költő turistákat kibocsájtó piacokról, mint a német, francia, orosz és kínai rendre kétszámjegyű a növekedés, az utóbbi kettő esetében például 35 százalkos forgalomgyarapodásról beszélhetünk.

A kitűnő adatok visszaigazolják a város új turisztikai márkastratégiájának működőképességét, amelyet éppen egy éve mutattak be Bécsben. A város turisztikai brandépítését és az erre épülő értékesítési tevékenységet meghatározó dokumentum a prémium célcsoport körében erősíti a nemzetközi kommunikációs aktivitást. Ahogy arról egy évvel korábban a hazai turisztikai szaklapok is beszámoltak, a bécsi turizmusstratégiát az agykutatás területén elért eredményeket a korszerű marketingeljárásokkal ötvöző neuromarketing alapvetései mentén dolgozták ki.

Döntéseink 90 százaléka (!) nem tudatos, hanem emocionális jellegű, amely az agy limbikus részében képződik le. A marketing eddig a racionális 10 százalékkal foglalkozott, a neuromarketing pedig az eddig ismeretlen 90 százalékra irányítja a fókuszt, s egy teljesen új világot nyit meg a marketingesek előtt. 

Mivel a bécsi turisztikai szekemberek neuromarketingre alapozott eljárásái egyre-másra hozzák a sikereket, a szakmában egyre többen forgatják Prof. Hans-Georg Häusel írásait, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője.

"A turisztikai ágazat értekesítési részét  a jövőben egyre inkább a digitalizációs eljárások és neuromarketing  kombinációja fogja meghatározni. A kettő közötti kapcsolatot, pedig a mesterséges inteligencia fejlődése teremti meg és hozzá magával" - vallja Kovács Balázs, Ausztrián élő turisztikai szakértő, a GD Consulting ügyvezetője. 


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.