Nyaralás és édes semmittevés - erre vágynak az Y generáció tagjai

Az Y generáció tagjai fáradtak, 83%-uk másra sem vágyik, minthogy pihenhessen és lazíthasson, amikor nyaral, de a Z generáció felnőtt tagjainak háromnegyede is erre vágyik leginkább – mutatják a vezető utazási technológiai cég friss, reprezentatív felmérésének adatai. A World Travel Hacker kampány kiválasztott magyar párosának biztosan nem a pihenésről fog szólni négy hét nyáron...

Nyaralás, az édes semmittevés, a lehetőség, hogy kapcsolódjunk a természethez és önmagunkhoz - a legtöbb embert ez motiválja, amikor a nyaralásra gondol.

A kiwi.com utazástechnológiai cég az idei World Travel Hacker kampányának meghirdetése előtt Magyarországon és a régió több országában 18 és 37 év köztieknek tette fel azt a kérdést, hogy miért szeretnének idén utazni. A reprezentatív felmérés eredményei alapján úgy tűnik, hogy hazánk fiataljai – és köztük is különösen a nők – elfáradtak.

Nálunk toronymagasan a pihenés, kikapcsolódás a legfőbb cél, amire vágyunk utazás közben. Sőt, minden 20. válaszadó konkrétan behozná az alváslemaradását, amikor nyaral.

Ez szorosan összefügg azzal, hogy minden második magyar konkrét célok nélkül vág bele a pihenésbe. Semmittevésre vágyik és spontán csak élvezni azt, amit a helyi élet hoz.

Ez egyébként a cseh és a szlovák fiatalokra még inkább jellemző.

Az Y generáció tagjai fáradtak, 83%-uk másra sem vágyik, minthogy pihenhessen és lazíthasson
Az Y generáció tagjai fáradtak, 83%-uk másra sem vágyik, minthogy pihenhessen és lazíthasson
Fotó: kiwi.com

A cég korábbi felmérései mindig azt mutatták, hogy nálunk különösen nagy a kulturális éhség, de úgy tűnik, hogy most tényleg elfáradtunk, hiszen ugyan idén is fontos, de csak kb. minden 2. magyar fiatalnak, hogy új helyeket és kultúrákat fedezzen fel nyaralás közben – és ezzel az aránnyal bizony most elmaradunk a többi vizsgált országtól. Sőt!

Csak pusztán minden harmadik magyar fiatal választ úgy célállomást idén nyáron, hogy ott legyen valamilyen kulturális látnivaló.

A nagyváros-természet versenyből a természet került ki győztesen – az Y generáció körében toronymagasan, a Z generáció felnőttjei körében pedig mindössze 7%-kal. A Z generáció felnőttjeinek 41%-a vágyik arra, hogy kapcsolódjon a természettel, 34%-a pedig nyüzsgő nagyvárosokat fedezne fel. Az Y-ok 46%-a természet, míg 23%-a a nyüzsgő nagyvárosok mellett teszi le a voksát. A mentális egészség és az utazás szorosan összefüggenek. Ennek ellenére az önmagával való kapcsolat elmélyítésére csak kb. 10-ből 3 válaszadó fog fókuszálni nyaralás közben.

Minden 2. magyar fiatal gondolkodás nélkül kivenne szabit vagy kimaradna az egyetemről, ha négy hétre elutazhatna 10 000 euró keretösszegből
Minden 2. magyar fiatal gondolkodás nélkül kivenne szabit vagy kimaradna az egyetemről, ha négy hétre elutazhatna 10 000 euró keretösszegből
Fotó: kiwi.com

Fülöp Levent és barátja, Pfeffer Áront bekerültek a 12 kiválasztott World Travel Hacker páros közé

Levinek és Áronnak biztosan nem a pihenésről, hanem inkább az élmények gyűjtéséről fog szólni az idei nyár. Ugyanis ők azok, akiket beválasztott az utazás technológiai vállalat a 12 World Travel Hacker páros közé. Erre egyébként elég sokan vágynának, és úgy tűnik, hogy lemondanának a vágyott pihenésről, ha pénzt kapnának azért, hogy utazzanak. A vezető cseh utazási technológiai vállalat reprezentatív felmérése szerint ez lehet az igazi nyári álommunka.

Minden 2. magyar fiatal gondolkodás nélkül kivenne szabit vagy kimaradna az egyetemről, ha négy hétre elutazhatna 10 000 euró keretösszegből anélkül, hogy pontosan tudná, hova fog utazni. És a fennmaradók közül is sokaknak csábító a lehetőség: 10-ből 8-an fontolóra vennék, és csupán a válaszadók 6%-a zárkózik el ettől.

Levinek és Áronnak adatott ez a lehetőség, a szakmai zsűri őket választotta ki. És míg a tavalyi magyar páros tovább utazott a spórolt pénzből (nem véletlenül, hiszen digitális nomádok), addig Levi a megtakarított összeget a követői között fogja kisorsolni. Az éppen Portóban tanuló Levi egyébként korábban azt gondolta, hogy csak sok pénzből lehet utazni, de már tudja, hogy ez nem igaz. Célja, hogy költségtakarékosan annyi kultúrát felfedezhessen, amennyit csak tud. Utazós barátja, Áron épp Németországban tanul, de amikor tehetik, együtt utaznak, és bizony nekik nem a pihenés, hanem az élménygyűjtés a céljuk. Tavaly nyáron hátizsákkal fedezték fel Európát, és hogy idén a 4 hetes kalandjuk során vajon egy új kontinensre is eljutnak-e együtt, az hamarosan kiderül.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.