Nyaralás másképp: egyre sikeresebb az otthoncsere

Az elmúlt évtizedben a sok esetben olcsóbb és autentikusabb szálláshelyeket kínáló közvetítőcég, az Airbnb komoly versenytársa lett a szállodáknak és hoteleknek. Az utóbbi időben azonban felütötte a fejét egy még fentarthatóbb és megfizethetőbb alternatíva: ez az otthoncsere.

Az alapgondolat sokaknak ismerős lehet az ikonikussá vált karácsonyi filmből, a Holiday-ből: amelyben a Cameron Diaz és Kate Winslet a magánéleti problémáiktól besokallva úgy döntenek, lakást cserélnek.

Ez a típusú, gazdaságosabb nyaralási forma egyre nagyobb népszerűségnek örvend a brit székhelyű Love Home Swap új kutatása szerint. A vállalat tavaly 282 százalékos növekedést ért el 2019-hez képest, 2020 májusa és júniusa között pedig még további 73 százalékos növekedést tapasztaltak, adja hírül az euronews.com portál.

 

A kutatás alapján a kereslet a tengerparti házak felé a legnagyobb, csaknem 40 százalék, továbbá a vidéki ingatlanok is népszerűek, ezt a nyaralni vágyók 30 százaléka választotta.

Az otthoncsere előnyei

A koronavírus-járvány az emberek jelentős részéből szorongást vált ki, így szkeptikusabbak lettek a megosztott terekkem, mint például a szállodai szobákkal. Az otthoncsere lehetősége viszont egy komfortosabb megoldás a Love Home Swap ügyvezető igazgatója szerint. "A szállodákkal ellentétben kevesebb ember fordul meg egy otthonban", mondja Celia Pronto. "Az oldalunkon található otthonok körülbelül fele fő tulajdonos, vagyis távolabb vannak a főbb turisztikai célpontoktól, távol vannak a tömegtől."

James Asquith, a Holiday Swap alapítója is úgy látja, a járvány fokozta az otthoncsere népszerűségét. Szerinte az emberek nem csak egészségügyileg érzik magukat így nagyobb biztonságban, hanem még anyagilag is megéri, egy olcsóbb megoldást jelenthet az otthoncsere. Hiszen egy háztartás cserél helyet egy másikkal, a számlák, a működési költségek hasonlók. A közvetítőnek járó díj éjszakánént 1 dollár/fő.

"Az egyik oka annak, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az otthoncserék iránt, az kétségtelenül a pénzmegtakarítás" - magyarázza Asquith. „Az emberek most nagyon nehéz időkön mennek keresztül."

Az otthoncsere egy másik vonzereje az "élj úgy, mint egy helyi" mentalitás, tehát valódi kapcsolatok építésére van lehetőség abban a közegben, ahol az illető nyaralni vágyik.

"Az emberek szeretnek kapcsolatokat teremteni. A Holiday Swap applikációja ebből a szempontból hasonlóan működik, mint a Tinder. Már utazás előtt megismerkedhetünk azokkal az emberekkel, akiknek az otthonába megyünk, előtte körbe is vezethetnek a lakásukban, sőt, bemutathatnak a helyieknek is. Sokak számára ez az utazás legjobb része" - magyarázza Asquith.

A Holiday Swap tavaly a járvány ellenére 20 százalékkal növelte felhasználói számát, az alapító szerint azért, mert a platform felhasználói a lezárások idején is meg tudják oldani a helycserét.

A teljes cikk ITT található.

 

 

Forrás: Euronews


HOTCO 2025: Kiemelkedő előadókkal várják a vendéglátóipar szereplőit Bécsben

HOTCO 2025: Kiemelkedő előadókkal várják a vendéglátóipar szereplőit Bécsben 

A HOTCO 2025 lehetőséget biztosít a résztvevőknek, hogy első kézből ismerjék meg a régió vendéglátóiparának legmeghatározóbb újításait, és közvetlen kapcsolatba lépjenek az iparág vezetőivel.
Dessau: a Bauhaus igazi otthona

Dessau: a Bauhaus igazi otthona  

A Mester és tanítványai.
Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.