Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Az osztrák szállodaszövetség (ÖHV) január végi innsbrucki kongresszusán bemutatott tanulmány fontos betekintést ad a 1995 és 2010 között született Z-generáció szállodákkal és turisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásairól. A kutatás rávilágít arra, hogy a digitális megoldások, a fenntarthatóság és az autentikus élmények kulcsfontosságúak ennek a korosztálynak.

A tanulmány szerint a Z-generáció számára a digitalizáció nem csupán egy kényelmi szempont, hanem alapvető elvárás. A foglalási folyamatoktól kezdve a szállodai tartózkodásig minden lépésnél zökkenőmentes, technológia által támogatott megoldásokat keresnek. Az online check-in és okoseszközökkel felszerelt szobák már nem extrának számítanak, hanem alapvető szükségletnek, derült ki a GD Consulting legújabb cikkéből.

„A kutatás a fiatalok vendéglátással és a turisztikai szolgáltatásokkal, valamint az úti célok választásával kapcsolatos elvárásait tartalmazza.”

Az ÖHV elnöke, Walter Veit szerint a vendéglátóipar jelenleg jelentős változásokon megy keresztül Ausztriában is, és azok a szállodák, amelyek nem alkalmazkodnak az új generáció prioritásaihoz, üzletileg is nehéz helyzetbe kerülhetnek, írja Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő.

Ami nekik már természetes...

A Z-generáció számára a fenntarthatóság nem csupán egy jól csengő szlogen, hanem alapvető döntési szempont. A fiatal utazók olyan szállodákat keresnek, amelyek valós lépéseket tesznek a környezetvédelem érdekében – legyen szó energiahatékony működésről, műanyagmentes megoldásokról vagy helyi termékek előnyben részesítéséről.

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
Fotó: Depositphotos

Az ÖHV kutatása szerint az osztrák szállodák közel fele már bevezetett fenntarthatósági intézkedéseket, de ezek kommunikációja még fejlesztésre szorul. A zöld törekvéseiket hatékonyan bemutató szálláshelyek versenyelőnyt élveznek, hiszen a tudatos fogyasztók egyre nagyobb részt képviselnek a turizmus piacán.

„A Z generáció elvárja a digitális és személyre szabott megoldásokat. A tanulmány szerint az ideális szállodai szolgáltatások testre szabott ajánlatokat és digitálisan zökkenőmentes folyamatokat foglalnak magukban. A digitális check-in rendszer például egyre inkább alapvető elvárássá válik, még akkor is, ha a személyes üdvözlés továbbra is fontos.” – emelte ki cikkében a szakértő.

Közösségi média: az új turisztikai térkép

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját. Az Instagram, TikTok és más vizuális platformok meghatározó szerepet játszanak a szállodák megítélésében. Az ÖHV felmérése szerint az osztrák szállodák 90 százaléka aktívan jelen van Facebookon és Instagramon, de a TikTokon még van hova fejlődniük – csupán 16 százalékuk használja ezt a platformot rendszeresen.

A hitelesség kulcsfontosságú: a fiatal vendégek gyorsan felismerik az erőltetett marketinget és az átgondolatlan kommunikációt. A sikeres szállodák azok lesznek, amelyek valódi történeteket mesélnek el, és autentikus élményeket mutatnak be a közösségi médiában.

A cikk folytatása itt olvasható.


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.