Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Az osztrák szállodaszövetség (ÖHV) január végi innsbrucki kongresszusán bemutatott tanulmány fontos betekintést ad a 1995 és 2010 között született Z-generáció szállodákkal és turisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásairól. A kutatás rávilágít arra, hogy a digitális megoldások, a fenntarthatóság és az autentikus élmények kulcsfontosságúak ennek a korosztálynak.

A tanulmány szerint a Z-generáció számára a digitalizáció nem csupán egy kényelmi szempont, hanem alapvető elvárás. A foglalási folyamatoktól kezdve a szállodai tartózkodásig minden lépésnél zökkenőmentes, technológia által támogatott megoldásokat keresnek. Az online check-in és okoseszközökkel felszerelt szobák már nem extrának számítanak, hanem alapvető szükségletnek, derült ki a GD Consulting legújabb cikkéből.

„A kutatás a fiatalok vendéglátással és a turisztikai szolgáltatásokkal, valamint az úti célok választásával kapcsolatos elvárásait tartalmazza.”

Az ÖHV elnöke, Walter Veit szerint a vendéglátóipar jelenleg jelentős változásokon megy keresztül Ausztriában is, és azok a szállodák, amelyek nem alkalmazkodnak az új generáció prioritásaihoz, üzletileg is nehéz helyzetbe kerülhetnek, írja Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő.

Ami nekik már természetes...

A Z-generáció számára a fenntarthatóság nem csupán egy jól csengő szlogen, hanem alapvető döntési szempont. A fiatal utazók olyan szállodákat keresnek, amelyek valós lépéseket tesznek a környezetvédelem érdekében – legyen szó energiahatékony működésről, műanyagmentes megoldásokról vagy helyi termékek előnyben részesítéséről.

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
Fotó: Depositphotos

Az ÖHV kutatása szerint az osztrák szállodák közel fele már bevezetett fenntarthatósági intézkedéseket, de ezek kommunikációja még fejlesztésre szorul. A zöld törekvéseiket hatékonyan bemutató szálláshelyek versenyelőnyt élveznek, hiszen a tudatos fogyasztók egyre nagyobb részt képviselnek a turizmus piacán.

„A Z generáció elvárja a digitális és személyre szabott megoldásokat. A tanulmány szerint az ideális szállodai szolgáltatások testre szabott ajánlatokat és digitálisan zökkenőmentes folyamatokat foglalnak magukban. A digitális check-in rendszer például egyre inkább alapvető elvárássá válik, még akkor is, ha a személyes üdvözlés továbbra is fontos.” – emelte ki cikkében a szakértő.

Közösségi média: az új turisztikai térkép

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját. Az Instagram, TikTok és más vizuális platformok meghatározó szerepet játszanak a szállodák megítélésében. Az ÖHV felmérése szerint az osztrák szállodák 90 százaléka aktívan jelen van Facebookon és Instagramon, de a TikTokon még van hova fejlődniük – csupán 16 százalékuk használja ezt a platformot rendszeresen.

A hitelesség kulcsfontosságú: a fiatal vendégek gyorsan felismerik az erőltetett marketinget és az átgondolatlan kommunikációt. A sikeres szállodák azok lesznek, amelyek valódi történeteket mesélnek el, és autentikus élményeket mutatnak be a közösségi médiában.

A cikk folytatása itt olvasható.


Tornyok, teázók, autentikus helyek – nem tipikusan turistáknak való világ

Tornyok, teázók, autentikus helyek – nem tipikusan turistáknak való világ 

Ha valakit igazán érdekel egy olajban és pénzben dúskáló, mégis autentikus hely, akkor egy rövid vizitet mindenképp megér Kuvait.
Miért rettegnek egyre többen a repüléstől?

Miért rettegnek egyre többen a repüléstől? 

Önnel is előfordult már, hogy a repülő fedélzetén a szomszédja görcsösen markolja a karfát, és megpróbálja megfogni a kezét fel- vagy leszállás közben? 
UniTravel 2025: bővülő úti célkínálat, változás a charterezésben

UniTravel 2025: bővülő úti célkínálat, változás a charterezésben 

Valentin-napi ajándékként mutatta be idei árualapját értékesítő partnereinek a több mint 30 éves múltra visszatekintő, hazai alapítású utazási iroda.
Spanyolország legdrágább nyaralóhelye

Spanyolország legdrágább nyaralóhelye 

A legfrissebb adatok szerint a szállodai tartózkodásokat figyelembe véve Marbella Spanyolország legdrágább nyaralóhelye.
Izraeli turizmus: mikor jöhet a nagy visszatérés?

Izraeli turizmus: mikor jöhet a nagy visszatérés? 

Vajon a körülmények továbbra is nehezítik a hosszú távú stratégiák kialakítását?  És mit mutat a realitás? A teljes fellendülés még várat magára? 
Múzeummá alakítják Tito egykori luxushajóját

Múzeummá alakítják Tito egykori luxushajóját 

Felújították Josip Broz Tito egykori jugoszláv elnök legendás luxushajóját, a Galebet (Sirály), amely újra behajózott Fiume (Rijeka) kikötőjébe, és amelyet múzeummá alakítanak át.
Párizsban betiltották a kulcsszéfeket a közterületeken

Párizsban betiltották a kulcsszéfeket a közterületeken 

Betiltotta a párizsi városháza a bútorozott lakások kiadásához használt eszközök, egyebek mellett a számkombinációs kulcstárolók és más tárolók kihelyezését a francia főváros közterületein.
Kezdődik a velencei karnevál

Kezdődik a velencei karnevál 

A szerelmeseket várják a Szent Márk térre pénteken, ahol az idén Valentin-napon kezdődik a március 4-ig tartó velencei karnevál, amely a Casanova kora címet kapta.
Bár mozog a föld Szantorinin – de továbbra is a hajózási társaságok útvonalterveiben

Bár mozog a föld Szantorinin – de továbbra is a hajózási társaságok útvonalterveiben 

A hajótársaságok figyelemmel kísérik a szeizmikus tevékenységet, és szükség esetén módosítják útvonalaikat az utasok biztonsága érdekében.
Randevú a bécsi múzeumban

Randevú a bécsi múzeumban 

Az Osztrák Történeti Múzeum rendhagyó tárlatvezetéssel várja a párokat Valentin-nap alkalmából.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.