Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Az osztrák szállodaszövetség (ÖHV) január végi innsbrucki kongresszusán bemutatott tanulmány fontos betekintést ad a 1995 és 2010 között született Z-generáció szállodákkal és turisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásairól. A kutatás rávilágít arra, hogy a digitális megoldások, a fenntarthatóság és az autentikus élmények kulcsfontosságúak ennek a korosztálynak.

A tanulmány szerint a Z-generáció számára a digitalizáció nem csupán egy kényelmi szempont, hanem alapvető elvárás. A foglalási folyamatoktól kezdve a szállodai tartózkodásig minden lépésnél zökkenőmentes, technológia által támogatott megoldásokat keresnek. Az online check-in és okoseszközökkel felszerelt szobák már nem extrának számítanak, hanem alapvető szükségletnek, derült ki a GD Consulting legújabb cikkéből.

„A kutatás a fiatalok vendéglátással és a turisztikai szolgáltatásokkal, valamint az úti célok választásával kapcsolatos elvárásait tartalmazza.”

Az ÖHV elnöke, Walter Veit szerint a vendéglátóipar jelenleg jelentős változásokon megy keresztül Ausztriában is, és azok a szállodák, amelyek nem alkalmazkodnak az új generáció prioritásaihoz, üzletileg is nehéz helyzetbe kerülhetnek, írja Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő.

Ami nekik már természetes...

A Z-generáció számára a fenntarthatóság nem csupán egy jól csengő szlogen, hanem alapvető döntési szempont. A fiatal utazók olyan szállodákat keresnek, amelyek valós lépéseket tesznek a környezetvédelem érdekében – legyen szó energiahatékony működésről, műanyagmentes megoldásokról vagy helyi termékek előnyben részesítéséről.

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
Fotó: Depositphotos

Az ÖHV kutatása szerint az osztrák szállodák közel fele már bevezetett fenntarthatósági intézkedéseket, de ezek kommunikációja még fejlesztésre szorul. A zöld törekvéseiket hatékonyan bemutató szálláshelyek versenyelőnyt élveznek, hiszen a tudatos fogyasztók egyre nagyobb részt képviselnek a turizmus piacán.

„A Z generáció elvárja a digitális és személyre szabott megoldásokat. A tanulmány szerint az ideális szállodai szolgáltatások testre szabott ajánlatokat és digitálisan zökkenőmentes folyamatokat foglalnak magukban. A digitális check-in rendszer például egyre inkább alapvető elvárássá válik, még akkor is, ha a személyes üdvözlés továbbra is fontos.” – emelte ki cikkében a szakértő.

Közösségi média: az új turisztikai térkép

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját. Az Instagram, TikTok és más vizuális platformok meghatározó szerepet játszanak a szállodák megítélésében. Az ÖHV felmérése szerint az osztrák szállodák 90 százaléka aktívan jelen van Facebookon és Instagramon, de a TikTokon még van hova fejlődniük – csupán 16 százalékuk használja ezt a platformot rendszeresen.

A hitelesség kulcsfontosságú: a fiatal vendégek gyorsan felismerik az erőltetett marketinget és az átgondolatlan kommunikációt. A sikeres szállodák azok lesznek, amelyek valódi történeteket mesélnek el, és autentikus élményeket mutatnak be a közösségi médiában.

A cikk folytatása itt olvasható.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.