Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Az osztrák szállodaszövetség (ÖHV) január végi innsbrucki kongresszusán bemutatott tanulmány fontos betekintést ad a 1995 és 2010 között született Z-generáció szállodákkal és turisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásairól. A kutatás rávilágít arra, hogy a digitális megoldások, a fenntarthatóság és az autentikus élmények kulcsfontosságúak ennek a korosztálynak.

A tanulmány szerint a Z-generáció számára a digitalizáció nem csupán egy kényelmi szempont, hanem alapvető elvárás. A foglalási folyamatoktól kezdve a szállodai tartózkodásig minden lépésnél zökkenőmentes, technológia által támogatott megoldásokat keresnek. Az online check-in és okoseszközökkel felszerelt szobák már nem extrának számítanak, hanem alapvető szükségletnek, derült ki a GD Consulting legújabb cikkéből.

„A kutatás a fiatalok vendéglátással és a turisztikai szolgáltatásokkal, valamint az úti célok választásával kapcsolatos elvárásait tartalmazza.”

Az ÖHV elnöke, Walter Veit szerint a vendéglátóipar jelenleg jelentős változásokon megy keresztül Ausztriában is, és azok a szállodák, amelyek nem alkalmazkodnak az új generáció prioritásaihoz, üzletileg is nehéz helyzetbe kerülhetnek, írja Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő.

Ami nekik már természetes...

A Z-generáció számára a fenntarthatóság nem csupán egy jól csengő szlogen, hanem alapvető döntési szempont. A fiatal utazók olyan szállodákat keresnek, amelyek valós lépéseket tesznek a környezetvédelem érdekében – legyen szó energiahatékony működésről, műanyagmentes megoldásokról vagy helyi termékek előnyben részesítéséről.

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját
Fotó: Depositphotos

Az ÖHV kutatása szerint az osztrák szállodák közel fele már bevezetett fenntarthatósági intézkedéseket, de ezek kommunikációja még fejlesztésre szorul. A zöld törekvéseiket hatékonyan bemutató szálláshelyek versenyelőnyt élveznek, hiszen a tudatos fogyasztók egyre nagyobb részt képviselnek a turizmus piacán.

„A Z generáció elvárja a digitális és személyre szabott megoldásokat. A tanulmány szerint az ideális szállodai szolgáltatások testre szabott ajánlatokat és digitálisan zökkenőmentes folyamatokat foglalnak magukban. A digitális check-in rendszer például egyre inkább alapvető elvárássá válik, még akkor is, ha a személyes üdvözlés továbbra is fontos.” – emelte ki cikkében a szakértő.

Közösségi média: az új turisztikai térkép

A kutatás szerint a Z-generáció főként közösségi médián keresztül inspirálódik és választja ki úti célját. Az Instagram, TikTok és más vizuális platformok meghatározó szerepet játszanak a szállodák megítélésében. Az ÖHV felmérése szerint az osztrák szállodák 90 százaléka aktívan jelen van Facebookon és Instagramon, de a TikTokon még van hova fejlődniük – csupán 16 százalékuk használja ezt a platformot rendszeresen.

A hitelesség kulcsfontosságú: a fiatal vendégek gyorsan felismerik az erőltetett marketinget és az átgondolatlan kommunikációt. A sikeres szállodák azok lesznek, amelyek valódi történeteket mesélnek el, és autentikus élményeket mutatnak be a közösségi médiában.

A cikk folytatása itt olvasható.


Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél

Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.