Osztrák visszatérési terv részletei

Országos konzultációt követően elkészült az osztrák turizmus helyreállítási terve.

A világjárvány miatt a turizmuságazatot ért válság hatásainak kezelése, valamint a turisztikai vállalkozások megerősítése érdekében Ausztriában elfogadták a "turizmus visszatérésének tervét" (comeback-terv), adja hírül a GD Consulting szakportál.

 

Turizmuskonzultáció, négy szakaszban

Ausztriában a szövetségi turisztikai minisztérium koordinálásban idén áprilisban egy 4 szakaszos konzultációs és újratervezési folyamat vette kezdetét, amely során az ágazat valamennyi szereplője, érdekképviseleti szerve és az érintett vállalkozások mind elmondhatták elképzeléseiket, javaslataikat az ágazat jövőjével kapcsolatban. Az április és május hónapban zajló országos turizmuskonzultáció eredményeit július 8-án egy zárókonferencia keretében mutatták be Bécsben, amelyen az érdekképviseleti szervek, az osztrák turisztikai ágazat képviselő mellett részt vett Sebastian Kurz, osztrák kancellár is.

Elisabeth Köstinger szövetségi turisztikai miniszter a rendezvény megnyitásakor elmondta, hogy a visszatérési (comeback) terv a két évvel korábban megfogalmazott osztrák turizmus-stratégia, a „Masterplan T” folytatása, annak kiegészítése, amely a válságra adott válaszokat és intézkedési terveket tartalmazza. A kormányzati támogatások, a beruházások és visszatérési terv segítségével az osztrák turizmus megerősödve kerül ki a válságból – foglalható össze a zárókonferencia üzenete.

Folytatódik a "kurzarbeit-támogatás"

A visszatérési-terv három területen kíván az ágazat jelenlegi kihívásaihoz támogatást adni. Ezek a következőek: 1.) turisztikai munkaerő-piaci helyzet modernizálása, 2.) a vállalkozások tőkeellátottságának javítása, valamint 3.) a regionális kooperációk elmélyítése, a hálózatépítés erősítése. A fentiek értelmében a „kurzarbeit-támogatást” indokolt esetekben meghosszabbítják ez év végig, valamint ugyancsak az év végig marad az 5 százalékos kedvezményes áfa-kulcs a turizmus-specifikus szolgáltatások területén. A foglalkoztatást, új munkaerők alkalmazását, újrakezdési támogatással (Neustart Bonus) ösztönzik, továbbá átfogó kampánnyal kedvező jövőkép és perspektíva felvázolásával a pályakezdők körében növelik az ágazat imázsát és vonzerejét. Ez azért is stratégiai kérdés, mert Ausztriában a turizmusban dolgozó munkavállalók 15 százaléka már más ágazatban helyezkedett el. A friss tőke bevonása érdekében megkönnyítik a tulajdonosváltás és a vállalkozás-átruházás konstrukcióit, amely jövőképet ad a kisebb családi vállalkozások számára is.

Az ÖW is jócskán kap állami támogatást

A visszatérési-terv alapján a nemzeti turisztikai marketingszervezet, az Österreich Werbung (ÖW) költségvetéséhez 40 milliós eurós pluszforrást biztosítanak. Ebből az összegből a belföldi és közeli piacokon folytatnak marketingkampányokat, valamint erősítik a regionális kooperációkat és termékfejlesztést. A nehéz helyzetben lévő városi és MICE turizmust a marketingkampányok során jobban a fókuszba helyezik, valamint 2022 végig biztosítják a konferenciaszervezők számára az állami védernyőt. Ez utóbbi a járványhelyzet miatt esetlegesen meghiúsult rendezvények költségeire biztosít fedezetet, azokat szükség esetén visszatérítik a vállalkozások számára. Valamennyi intézkedések mögött horizontális jelleggel tetten érhető a fenntarthatóság hármas elvének (gazdasági-, környezeti, társadalmi) biztosítása - szögezték le a dokumentum készítői.

Rekordév után válságév

Wolfgang Kleemann, az Osztrák Turizmusbank vezérigazgatója referátumában kitért arra, hogy a „válság évnek” nevezett 2020-as évben a 2019-es „rekordévhez” képest 80 százalékkal nőtt az osztrák turizmusgazdaságban a beruházási  érték, amely az idei év első negyedében további 20 százalékkal bővült. 

Lisa Wedding, az Österreich Werbung vezérigazgatója is felszólalt a visszatérési-tervet bemutató konferencián. Hozzászólásában a minőségi szempontok és a regionális kooperációk erőteljesebb érvényesítését, valamint a digitalizációs eljárások erősítést nevezte az elkövetkezendő évek fő feladatának. 

Sebastian Kurz  kancellár zárszavában elhangozott: a világon páratlan osztrák teszt- és oltási stratégia segítségével biztosítható, hogy az osztrák egészségügyi rendszer egy esetleges újabb járványhullám esetén se kerüljön kritikus helyzetbe, így a gazdaság és a turizmus működhessen. Fontos, hogy ne reagáljuk túl a járványügyi esetszámokat, az élet a lehető legkisebb korlátozással élvezhető legyen! – összegezhető az osztrák kancellár üzenete az ágazat újraindításával kapcsolatban.

A zárókonferencia előadásai visszanézhetőek ITT. A visszatérési-terv részletei ITT, a teljes (8 oldalas) comeback-terv dokumentum letölthető INNEN.

Forrás: GD Consulting


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.