A fő küldő országok közül az első 20 mindegyikéből növekedést vagy legalább a korábbival egyező forgalmat generáltak, sőt a lista első 10 országának mindegyikéből kétszámjegyű a növekedés.
A fő küldő piac továbbra is India, az innen érkezők száma most először érte el 6 hónap alatt az 1 millió főt. Szaúd-Arábia és az Egyesült Királyság a második és a harmadik legnagyobb küldő piac, mindkét ország megtartotta a rangsor szerinti helyét.
Növekedést regisztrált Észak- és Délkelet-Ázsia országaiból, Oroszországból, a FÁK országok és a kelet-európai országokból is. Kelet - Európából 2016 végére 2%-os növekedést sikerült elérni, és a prognózis szerint 2017 végéig újabb, a 2%-os aránynál mindenképpen magasabb növekedés várható.
A pozitív eredmények számos, hosszútávra tervezett, marketing és értékesítési tevékenységnek, eszköznek is köszönhetőek, melyek segítségével egyre nagyobb mértékben növekszik az emirátus iránti érdeklődés.
Helal Saeed Almarri, a Dubai Turizmus főigazgatója nyilatkozott a pozitív eredményekről: "nagyon örülünk az elért növekedésének, mely végül az év első felében kétszámjegyű értéket eredményezett. Ez a pozitív teljesítmény egyúttal meghatározza az idei év idegenforgalmi és ezáltal a GDP további növekedésének irányát is.
Stratégiai beruházásaink, innovatív desztinációs promócióink, ill. a korábbi irányelvek megújítása, és a hosszú távú globális partnerkapcsolatok erősítése mind-mind hozzájárulnak Dubaj ismertségének növeléséhez, és ahhoz, hogy ne csak először ideutazóknak, de a visszatérő vendégeknek is kedvet tudjunk csinálni, hogy Dubajba látogassanak."
Forrás: Turizmus Online