A résztvevők elsősorban észak-magyarországi szállodák és turisztikai szolgáltatók voltak. Az uniós forrásból megvalósuló projektet tovább támogatta Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága, ezáltal több magyar résztvevő számára volt díjtalan a részvétel, és még több cseh utazási irodát tudtak meghívni. A rendezvényen közel 25 cseh idegenforgalmi szervezet képviseltette magát, mintegy 30 fővel.
A workshopot a Magyar Turizmus Zrt. külképviselője, Szirányi András nyitotta meg, majd a résztvevő 13 magyar, főképp észak-magyarországi szolgáltató prezentációját tekinthették, hallgathatták meg a jelenlevők. A hazai turisztikai cégek, szakmai szervezetek képviselői bemutatták saját idegenforgalmi lehetőségeiket, melyeket a szakmai közönség nagy érdeklődéssel fogadott.
Az előadásokat követő tárgyalásokat a cseh és a magyar felek egyaránt a sikeres, hosszú távú együttműködés kialakításának első lépéseként eredményesnek találták. A cseh vendégéjszakák száma az ezredforduló óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat.
A Magyarországra érkező cseh vendégek nagy része utazási irodák szolgáltatásait veszi igénybe, ezáltal kiemelten fontos, hogy a cseh utazásszervezők a magyar turisztikai szolgáltatókkal, szervezetekkel szoros kapcsolatot alakítsanak ki, naprakész információkkal rendelkezzenek a magyar kínálatról.
A Turisztikai Hotel Klaszter tovább folytatja a cseh beutaztató turizmus élénkítése céljából megkezdett munkáját, így márciusban egy study tourt és egy workshopot szerveznek cseh utazási irodák részvételével a Mátrában.
Forrás: Turizmus Online