Minőségi szolgáltatásokra szívesen költenek a magyarok

A tavalyihoz hasonlóan alakult idén az utasszám, de az egy főre eső átlagos költés 40-50 ezer forinttal magasabb volt. A magyarok érdeklődése egyre inkább a minőségi ellátást kínáló utak felé fordult.

A szezon tapasztalatait összegezve Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója elmondta, hogy már az idei előfoglalási időszakban is megelőztük a tavalyi rekordévet, s tovább erősödött a már 2023-ban is érezhető trend: magasabb kategóriás szálláshelyek, 4-5 csillagos hotelek, ellátásban az all inclusive, de legalább a félpanzió az, amit legtöbben keresnek.

Előbbi kritériumoknak leginkább a török Riviéra felel meg, de a spanyolországi desztinációk is nagyon hamar beteltek Mallorca, Costa Brava vagy a Costa Dorada, ez utóbbi kettő Barcelona közelsége miatt is vonzó. Görögországban a klasszikusan ellátás nélküli apartmanok, illetve a kisebb szállodák helyett is egyre inkább a 4-5 csillagos, félpanziós vagy all inclusive hotelek a családi célpontok.

Érezhetően nőtt a charterjáratok iránti bizalom: nagy előny, hogy az utazás árában benne van egy 23 kilós csomag, a fapadosokkal ellentétben nincsenek felmerülő extra költségek, nagy késések, az utasokat pedig transzferbusz várja a repülőtéren, mindezt egyre inkább preferálják a tudatos utazók.

Idén a foci-Eb és a párizsi olimpia, valamint a hosszabb tanév kissé felülírta a korábbi trendeket, döcögősebben indult el a nyári szezon, a szokásos „last minute dömping” elmaradt. Júniusban jellemzően anyák, barátnők utaztak gyerekekkel, a férfiak zöme vélhetően a sportközvetítéseket nézte.

Termes Nóra,  hálózati és marketingigazgató
Termes Nóra, hálózati és marketingigazgató
Fotó: Ibusz

Tavaly a téli szezonban az utazási iroda által elsőként bevezetett ománi, azon belül salalahi úticél volt a szezon egyértelmű sikertörténete, 95 százalék feletti feltöltési mutatókkal. A nem túl hosszú, 6-7 órás közvetlen, átszállás nélküli repülőút, a biztosan kellemes időjárás, a meleg tenger, a magas színvonalú, luxus kategóriás, de megfizethető all inclusive családbarát hotelek, az omániak vendégszeretete és az ország biztonsága meggyőzte a magyarokat is, hogy az itthoni hidegből érdemes elmenekülni legalább egy hétre a közel-keleti paradicsomba.

Ezért az idei évben a vállalat hosszabb időszakban üzemelteti a közvetlen charter járatokat: október 11-től május 9-ig minden pénteken indulnak a turnusok. Szeptember 30-ig pedig 15 százalékos kedvezményt kínálnak erre a desztinációra az előfoglalási akció keretében.

Salalah
Salalah
Fotó: ibusz

Termes Nóra szerint míg náluk az előző évben nagyjából 300 ezer, addig idén fejenként 340-350 ezer forintot szánnak átlagosan a magyarok ebben benne vannak a három-négy napos városlátogatások és az all inclusive nyaralások is.

Egyre több a tudatos, az árakat összehasonlító fiatal utazó is, aki rájött, hogy sok esetben érdemes utazási irodával menni, mert ár-érték arányban többet kap, valamint a kényelem, és persze a biztonság is egyre fontosabb szempont.

A városlátogatás és körutazás pedig továbbra is reneszánszát éli: Róma, Párizs, London, Lisszabon, Barcelona, Isztambul, Nápoly és újabban Izland a közönségkedvenc az európai desztinációk között. A tengerentúli körutazások között pedig Vietnám-Kambodzsa és Mexikó iránt mutatkozik nagy érdeklődés. A hajóutakra is fokozott az érdeklődés. A tengeri hajózás szerelmesei már a 2025-ös évre foglalják le balkonos kabinjaikat, a 7-10 napos Perzsa-öböli vagy karibi utakra, de már a következő tavaszi-nyári szezonra is szép számmal érkeznek foglalások mind a mediterrán, mint az Északi-tengeri utazásokra. Utóbbi iránt az eddigieknél is intenzívebb az érdeklődés, új trend ugyanis az európai nyári időszakban a hűsölés az északi tájakon. 

 


Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.