A Szlovén Idegenforgalmi Szervezet (STO) Borut Pahor, a Szlovén Köztársaság elnöke és kísérő küldöttségének hivatalos magyarországi látogatásakor országát közeli, zöld és biztonságos gasztro-turisztikai célpontként mutatta be azon a szakmai tájékoztatón, ami a Várkertben zajlott július 2-án délután, egy kiadós jégesőt követően.
Tekintettel Szlovénia jó járványügyi helyzetére, amely alapján Európában elsőként nyilvánította ki a járvány végét, valamint tekintettel az egyre nagyobb érdeklődésre is, az STO erősíti promóciós tevékenységeit külföldön, különösképpen a legközelebbi, szomszédos országokban.
A hivatalos látogatás küldöttségének tagja, Zdravko Počivalšek, gazdaság-és technológiafejlesztési miniszter hangsúlyozta, a turizmus a nemzetközi utazások ideiglenes leállítása, a szálláshelyek és a vendéglátás bezárása miatt súlyos következményekkel számolhat országa.
"Szlovénia már 2017-ben a turizmusfejlesztési stratégiai dokumentumában egyértelműen a zöld, fenntartható és felelősségteljes fejlődést jelölte meg a szlovén turizmus alapjának, ami a jelenlegi helyzetben minden bizonnyal jót tesz a szlovén turizmus versenyképességének. Mint zöld, egészséges és aktív, a csúcsminőségű gasztronómia kedvelői között is preferált ország, minden bizonnyal ebből a szempontból is keresett célpont lesz”, mondta a tárcavezető.
A festői természet, a gazdag kulturális örökség, a vonzó turisztikai termékek és a kiváló gasztronómia miatt Szlovénia kiváló célpontja a turistáknak, akik 5 csillagos élményeket keresnek, miközben egészséges és biztonságos pihenésre vágynak.
Az STO igazgatónője, mag. Maja Pak a magyar piacról érkezők nagyarányú növekedését emelte ki:
"A magyar turisták 4,3 százalékos érkezési számmal a 7. helyen állnak a Szlovéniát meglátogató külföldiek között. 2019-ben 190.944 magyar turista látogatott hozzánk, vagyis 5,6 százalékkal több, mint 2018-ban, itt tartózkodásuk közben majdnem félmillió vendégéjszakát töltöttek nálunk."
Majd hozzátette: "Júniusban a Slovenia.info portál adatai alapján magas, a 2019-es júniusi adatokat meghaladó látogatottságot mértünk a magyar piacról. Az STO pedig július folyamán elkezdi hirdetési kampányát a budapesti villamosokon, amelyben attraktív élmények képeivel invitáljuk a magyarokat országunkba."
Forrás: slovenia.info / Turizmus Online
Forrás: Fotók: Harangozó Dávid Diplomacy & Trade