A Kínai Nagy Falat 1958-ban nyitottak meg a turisták előtt. Azóta több mint 200 millió látogatót fogadott Kínából és külföldről, de az eltelt években azóta is probléma, hogy a fal gyalogosan elérhető részén közel egy órás távolságon belül nincs kereskedelmi létesítmény, ahol élelmiszert vagy innivalót lehetne vásárolni.
Peking viszont most egy egészen egyedi megoldást talált a problémára.
Mostantól a fal mellett lévő kiszállítási pontokon a turistáknak egy QR-kódot kell beszkennelni telefonjaikkal - így adhatják le rendeléseiket egy élelmiszer-kiszállítási platformon kereszül, legyen szó rágcsálnivalóról vagy napkrémről, írja az Independent.
Az új rendszerben drónok fogják szállítani a turistáknak a sürgősségi szállítmányokat is (például ivóvizet), hogy azok perceken belül eljussanak a bajba jutottakhoz.
A kiszállítási ponton a QR kód beszkennelését követően a turisták mobiltelefonjukkal leadhatják rendeléseiket egy élelmiszer-kiszállítási platformon, a megrendeléseket pedig öt percen belül drónnal szállítják ki. A drónok pedig nem csak a szállításban segítenek, de a karbantartó személyzetnek is a szemetet elvinni.