Azt is elmondta, hogy leng a tőkesúlya. A tőkesúly háza megrepedt, a hidraulika olaja elfolyt, a pengét a végén a bulbával (ez maga a súly) semmi nem fogja.
Ez nagyon veszélyes állapot, mert a tőkesúly így szétverheti a hajó alját, ráadásul semmi nem akadályozza a hajót abban, hogy irreálisan megdőljön.
Meilhat hátszélbe, vagy raumba (azaz háromnegyed szélbe) állt, hogy
valahogy középtájon fixálja a tőkesúlyt, ami úgy, ahogy sikerült is, de a verseny folytatásáról szó sem lehetett.
Igen ám, de hova menjen? A Horn-fok felé őrültség, visszafele Új-Zélendra pedig alighanem sokat kéne szembe szélben mennie, ami ilyen helyzetben a legrosszabb, mert ekkor a legnagyobb a terhelés a keelen.
Nem maradt más hátra,
Meilhat Tahitit vette célba, ami onnen „mindössze” 2200 mérföldnyire volt.
December 21-én vette célba a szigetet, és 28-án szerencsére meg is érkezett – épségben.