Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz

Ausztria nemzeti turisztikai marketingszervezete, - az Österreich Werbung (ÖW) - egy új, ingyenes útmutatót jelentetett meg, amely elárulja, mit kell figyelembe venni, hogy korrekt és adekvát tájékoztatást adjanak a vendéglátók vendégeik és partereik számára. 

Az osztrák turisztikai vállalkozások és szolgáltatók jelentősen hozzá kívánnak járulni az éghajlati célok eléréséhez. A fenntarthatósági témában nyújtott szolgáltatások egyre komolyabb versenyelőnyt jelentenek, így ezeket kommunikálni is kell a vendég felé. Nem mindegy azonban, hogy miként teszik ezt a vállalkozások. Fontos, hogy tevekénységük és kommunikációjuk e területen is autentikus, transzparens és etikuslegyen.

Fotó: Depositphotos.com
Fotó: Depositphotos.com

Ausztria nemzeti turisztikai marketingszervezete, - az Österreich Werbung (ÖW) - éppen ezért egy új, ingyenes „Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz” címmel útmutatót jelentetett meg, amely elárulja, mit kell figyelembe venni, hogy korrekt és adekvát tájékoztatást adjanak a vendéglátók vendégeik és partereik számára. Egyre több ember számára a fenntarthatóság fontos tényező a nyaralás megtervezésekor. A fenntartható ajánlatokért pedig egyre több vendég hajlandó ésszerű felárat fizetni. A „Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz” című kiadvány útmutatást ad a turizmus területén a fenntarthatósági kommunikáció szakszerű és sikeres kialakításához, illetve a gyakori buktatók elkerüléséhez.

A „CO2-semleges” vagy „klímabarát” állításokkal történő reklámozás anélkül, hogy konkrét bizonyítékot mutatnának be az ígért környezetvédelmi eljárásokra, Ausztriában is egyre gyakrabban vezet a reklámozó elleni jogi ítéletekhez. A „zöldmosás“ elleni küzdelemre tervezett uniós irányelvek tovább súlyosbítják a helyzetet. Éppen ezért tanácsos foglalkozni azzal, hogy mit szabad és mit nem. Az Österreich Werbung praktikus, 10 pontos check-listát is tartalmazó kiadványából megismerhetőek a jó gyakorlati példák és a kerülendő buktatók egyaránt.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A brosúrát az ÖW a Taylor Wessing ügyvédi irodával és a Vionmo tanácsadó céggel közös együttműködésben készítette el. A kiadvány olyan tippeket tartalmaz, amelyek támogatják a turisztikai desztinációk, szállodák, éttermek, valamint kulturális és szabadidős létesítmények fenntartóit, hogy jogilag és szakmailag is megfelelő kommunikációs gyakorlatot alakíthassanak ki. A jobb megértés érdekében gyakorlati példákat is tartalmazó kiadvány letölthető INNEN.

Köszönjük az összefoglalót Kovács Balázsnak, a GD Consulting vezetőjének.


Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.