Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz

Ausztria nemzeti turisztikai marketingszervezete, - az Österreich Werbung (ÖW) - egy új, ingyenes útmutatót jelentetett meg, amely elárulja, mit kell figyelembe venni, hogy korrekt és adekvát tájékoztatást adjanak a vendéglátók vendégeik és partereik számára. 

Az osztrák turisztikai vállalkozások és szolgáltatók jelentősen hozzá kívánnak járulni az éghajlati célok eléréséhez. A fenntarthatósági témában nyújtott szolgáltatások egyre komolyabb versenyelőnyt jelentenek, így ezeket kommunikálni is kell a vendég felé. Nem mindegy azonban, hogy miként teszik ezt a vállalkozások. Fontos, hogy tevekénységük és kommunikációjuk e területen is autentikus, transzparens és etikuslegyen.

Fotó: Depositphotos.com
Fotó: Depositphotos.com

Ausztria nemzeti turisztikai marketingszervezete, - az Österreich Werbung (ÖW) - éppen ezért egy új, ingyenes „Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz” címmel útmutatót jelentetett meg, amely elárulja, mit kell figyelembe venni, hogy korrekt és adekvát tájékoztatást adjanak a vendéglátók vendégeik és partereik számára. Egyre több ember számára a fenntarthatóság fontos tényező a nyaralás megtervezésekor. A fenntartható ajánlatokért pedig egyre több vendég hajlandó ésszerű felárat fizetni. A „Zöld irányelvek a turisztikai kommunikációhoz” című kiadvány útmutatást ad a turizmus területén a fenntarthatósági kommunikáció szakszerű és sikeres kialakításához, illetve a gyakori buktatók elkerüléséhez.

A „CO2-semleges” vagy „klímabarát” állításokkal történő reklámozás anélkül, hogy konkrét bizonyítékot mutatnának be az ígért környezetvédelmi eljárásokra, Ausztriában is egyre gyakrabban vezet a reklámozó elleni jogi ítéletekhez. A „zöldmosás“ elleni küzdelemre tervezett uniós irányelvek tovább súlyosbítják a helyzetet. Éppen ezért tanácsos foglalkozni azzal, hogy mit szabad és mit nem. Az Österreich Werbung praktikus, 10 pontos check-listát is tartalmazó kiadványából megismerhetőek a jó gyakorlati példák és a kerülendő buktatók egyaránt.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A brosúrát az ÖW a Taylor Wessing ügyvédi irodával és a Vionmo tanácsadó céggel közös együttműködésben készítette el. A kiadvány olyan tippeket tartalmaz, amelyek támogatják a turisztikai desztinációk, szállodák, éttermek, valamint kulturális és szabadidős létesítmények fenntartóit, hogy jogilag és szakmailag is megfelelő kommunikációs gyakorlatot alakíthassanak ki. A jobb megértés érdekében gyakorlati példákat is tartalmazó kiadvány letölthető INNEN.

Köszönjük az összefoglalót Kovács Balázsnak, a GD Consulting vezetőjének.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.