Technológiai fejlesztés és vendégközpontúság kell

Technológiai fejlesztés és vendégközpontúság kell 

Budapesten a szakképzett munkaerő elvándorlása és a magas áfa nehezíti a szállodások mindennapjait. A színvonalas szálláshelyek technológiai fejlesztése a kelet-közép-európai régióban dübörög, ám a szakma iránt elkötelezett szállodások mégis a vendégközpontú kiszolgálásban látják a kiugrási lehetőséget. Többek között erről is szó esett a napokban Budapesten rendezett Leaders in Hospitality Summit szakmai fórumon.

Szállodások csúcstalálkozója: technológiai fejlesztés és vendégközpontúság kell 

Budapesten a szakképzett munkaerő elvándorlása és a magas ÁFA nehezíti a szállodások mindennapjait. Pozsony és Szófia hoteljeibe több vendég jönne, ha vonzóbb lenne maga a desztináció, vélik a helyi szakemberek. Varsónak nincs oka panaszra, az ingatlanpiaci befektetők szívesen áldoznak mostanában lengyel szállodákra. Az orosz hotelpiacnak még hosszú utat kell bejárnia, de a jó szemű tanácsadó hatalmas lehetőségeket lát benne. Dübörög a színvonalas szálláshelyek technológiai fejlesztése régiónkban, ám a szakma iránt elkötelezett szállodások mégis az emberi faktorban, az udvarias, vendégközpontú kiszolgálásban látják a kiugrási lehetőséget. Röviden így foglalható össze a napokban Budapesten rendezett Leaders in Hospitality Summit szakmai fórum néhány főbb tanulsága.
Megnyílik a turisták előtt a Vajdahunyadvár két tornya

Megnyílik a turisták előtt a Vajdahunyadvár két tornya 

Új attrakcióval bővül a városligeti Vajdahunyadvár: két, korábban sosem látogatható tornya is megnyílik a nagyközönség előtt. Sportos vendégek előnyben – a Kaputoronyba 56, az Apostolok tornyába 150 lépcsőfok vezet fel. A kilátás azonban minden fáradságért kárpótol.
Charterpiaci helyzetkép

Charterpiaci helyzetkép 

Nem indult túl biztatóan a kiutaztatók számára ez az év. Míg tavaly az arab tavasz tette kérdésessé a charterszezon sikerét, a télen a forint gyengülése, februárban pedig a nemzeti légitársaság csődje emelte az érdekelt felek adrenalinszintjét. A Malév bedőlése gyors újratervezésre kényszerítette a charterpiacot.

A Hotelstars Union 200. hazai szállója 

A telki Globall nyerte el csütörtökön a Hotelstars Szállodai Minősítő Rendszer 200. sikeres hazai minősítést tanúsító védjegyét. Az eseményen megjelent Egervári Sándor is, aki a Magyar Labdarúgó Szövetség szövetségi kapitányaként a szálloda – mint megtudtuk, elégedett – törzsvendégének számít. Meglátása szerint a személyzet barátságos és segítőkész hozzáállása teszi különösen otthonossá a világviszonylatban is színvonalas szállodát.
Katalógusbemutató: bővül a Kartago Tours nyári kínálata

Katalógusbemutató: bővül a Kartago Tours nyári kínálata 

Új desztinációk is szerepelnek a jól bevált úti célok mellett a Kartago Tours nyári kínálatában, amellyel szerdán a budapesti Ramada Plaza hotelben ismerkedhetett a szakmai közönség. Új úti célok 2012-ben a görög Kos szigete, a spanyolországi Costa Brava és Ciprus.

Új török szállodák a Sun & Fun nyári kínálatában 

Törökországi partnereivel együtt mutatta be 2012-es katalógusát a Sun & Fun Holidays hétfőn a budapesti Corinthia hotelben. 
Bővül és megújul a Tó Hotel Bánkon

Bővül és megújul a Tó Hotel Bánkon 

Jól halad a bánki Tó Wellness Hotel 2010 szeptemberében indult, nagyszabású fejlesztése. Karacsné Zagyva Juliannát, a Tó Hotel Kft. ügyvezető igazgatóját arról kérdeztük, hol tart a beruházás.
A nyár charteres slágerei

A nyár charteres slágerei 

Törökország lehet az idei nyár nagy nyertese, véli a chartereztető utazási irodák többsége, sokan remélik ugyanakkor az egyiptomi és tunéziai helyzet mielőbbi rendeződését. Árnyalja a képet a görög, spanyol és bolgár desztinációk népszerűsége is, és persze az idén is sokan szavaznak a belföldi nyaralás mellett.

Királyi esküvő, gyémántlakodalom, majd olimpia 

You’re invited – így bíztat a Visit Britain (Brit Turisztikai Hivatal) új kampányának jelmondata. Nagy-Britannia fényes események sorára készül a közeljövőben, amelyek marketingerejét igyekszik is maximálisan kihasználni. 

Az EU-elnökség hatása a hazai turizmusra 

Sokáig csend volt az EU-elnökség körül, majd sorra jelentek meg a cikkek: szakértők nyilatkoztak a fél év várható bevételeiről, a több száz rendezvényről, a gödöllői kastélyt rohamléptekkel újították fel. Repkedtek a számok konferenciákon és a médiában, és a turisztikai szakma reménykedni kezdett.

Iskolai síszünetből életforma 

Míg Ausztria a sípályáiról híres, minket szívesen emlegetnek a világban lovasnemzetként. A nemzeti lovasstratégia konzultációján azonban a szakemberek nem hagytak kétséget afelől: sok még a teendő, hogy Magyarországon valóban sikeressé váljon a lovaságazat. Barna Tamás ausztriai lovasedző úgy gondolja, mi is alkalmazhatnánk nyugati szomszédunk sikerreceptjét.

Utazási aranyláz 2020 

A globális turizmus remélhetőleg már túljutott a válság legmélyén – de merre induljunk tovább? Ideje végiggondolni, hol keressük az idegenforgalom „aranyrögeit”, vélik az Oxford Economics elemzői, akik az Amadeus GDS-sel együttműködve 2020-ig tartó előrejelzést készítettek a közelmúltban.

Lovasstratégia: vágta a célig 

Vágtában haladnak a lovasok a cél felé: a Lázár Vilmos hétszeres fogathajtó világbajnok szakmai vezetésével kidolgozott lovas stratégiára, amelynek konzultációja október végén kezdődött egy konferenciával, jó eséllyel még az idén áldását adja az Országgyűlés. A cél nem kisebb, mint ismét lovas nemzetté tenni a magyart. A mai kor szellemében fogalmazva: kiugrási pont lehetne hazánk számára a lovas ágazat, a szakma összefogásával és kellő politikai támogatottsággal.

Idén már nőtt a charterutasok száma 

Viszonylag kevés hír jut el a hazai szakmához a környékbeli országok kiutazási tendenciáiról. A Medina Tours szlovákiai irodájának igazgatóját északi szomszédunk turizmusáról kérdeztük.

Kevéssé kihasznált lehetőség 

Az elgondolás, hogy a Balaton családbarát régióként pozicionálja önmagát, korántsem új. Ám hiába tehetnének szert jelentős versenyelőnyre a térség turisztikai szolgáltatói az ilyen irányú, komplex szemléletű fejlesztés révén, hiába csökkenne a tó szezonalitása is, az elmúlt években mégsem történt jelentős előrelépés. Pedig nyilvánvaló: a családbarátság immár választási kritérium a vendég számára.

Az idő nem nekünk dolgozik 

Dinamikusan fejlődő üzletág a világpiacon az orvosi szolgáltatásokra épülő egészségturizmus, hazánk azonban szemléletváltás nélkül a jövőben sem lesz képes jó adottságait megfelelően kihasználni. Cselekedni gyorsan kell, mert a térségben feltörekvő konkurens országok erőteljesen növelik piaci részesedésüket. Így foglalható össze az üzenete a Turizmus Kft. által szervezett konferenciának, amelyet az Utazás kiállítás keretében tartottak. Állami támogatás is szükséges lenne az iparág nemzetközi versenyképességének megteremtéséhez, illetve megtartásához.

Uniós Duna-stratégia készül 

Az uniós Duna-stratégiától hangos a sajtó a Budapesten rendezett februári Duna-csúcstalálkozó óta. Nyolc ország fogott össze, hogy a mintegy 80 milliós lakosság képviseletében közös terveket fogalmazzon meg. Az Európai Bizottság év végéig előterjeszti javaslatait, 2011-es elnökségünk alatt megszülethet a reményekkel és fenntartásokkal egyaránt várt stratégia. Körbejártuk: hogyan válhatna a Duna turizmusunk stratégiai tényezőjévé?

Sport és konferencia jól megfér egymás mellett 

Európa egyik legkorszerűbb sportbázisa és szállodája, a Globall Football Park & Sporthotel Budapesttől mindössze 20 kilométerre, a különleges mikroklímájú Telkiben található. A hotel alig egyéves, és igazgatója sem mondható korosnak: Polgár András mindössze harmincévesen egyengeti a hárommilliárdos beruházás útját.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!