Királyi esküvő, gyémántlakodalom, majd olimpia

You’re invited – így bíztat a Visit Britain (Brit Turisztikai Hivatal) új kampányának jelmondata. Nagy-Britannia fényes események sorára készül a közeljövőben, amelyek marketingerejét igyekszik is maximálisan kihasználni. 

2011 és 2012 legfontosabb eseményeiről, valamint szakmai terveikről tartottak tájékoztatót a Brit Turisztikai Hivatal (Visit Britain) munkatársai a minap Budapesten. Kate és William királyi esküvője és a királynő gyémántlakodalma után jövőre az olimpiai játékok vonzanak majd milliókat az országba, és persze a tévéképernyők elé világszerte. A Brit Turisztikai Hivatal és együttműködő partnerei négy év alatt százmillió angol fontot fognak elkölteni, az erőteljes kampánytól négymillióval több látogatót és ötvenezer új munkahelyet várnak. A versenyszféra az állami hozzájárulással megegyező összeggel támogatja a programot. Az együttműködési szerződést már aláírták többek között a British Airways-zel, a Ryanairrel, az AHG (Alternative Hotel Group) és az Intercontinental Hotels szállodaláncokkal.

A 2012-es Londoni Olimpiai Játékokra idén márciusban kezdik el árulni a belépőket. Összesen mintegy 9 millió jegyet értékesítenek, hivatalos viszonteladókon (ATR) keresztül. Természetesen számos rendezvény jegy nélkül is látogatható lesz, például a maraton, a triatlon vagy a vitorlás versenyek. Az olimpiára 15 ezer sportolót várnak, a 70 ezer önkéntessel bonyolított eseményeket négy milliárd néző fogja követni világszerte.

Sandie Dawe, a Visit Britain vezérigazgatója a Turizmus Trendnek adott interjúban hangsúlyozta: az átfogó turisztikai kampány célja az is, hogy a látogatók a fővároson kívül az ország más részeit is megismerjék. Jelenleg ugyanis a vendégek mintegy fele egyáltalán nem hagyja el Londont. A magyarok ebben a tekintetben az élmezőnyhöz tartoznak: Nagy-Britanniába látogató honfitársainknak csaknem 60 százaléka hajlandó kimozdulni a fővárosból. Nagy-Britannia nem nagy ország, és hatékony közlekedési hálózata révén könnyen bejárható, emelte ki Sandie Dawe. Magyarország nem tartozik ugyan a legfontosabb küldő országok közé, de a 2009-es 260 ezer beutazó vendéggel a középmezőnyhöz sorolható. A legtöbben az Egyesült Államokból, Németországból és Franciaországból érkeznek, a közép-európai régió listavezetője Lengyelország. A Brit Turisztikai Hivatal vezetője szerint a küszöbön álló nagyszabású programok kedvezően befolyásolhatják az országmárkát is, mert a hagyományos sztereotípiákkal szemben (ködös ország kastélyokkal és ötórai teával) megerősíthetik az emberekben, hogy Nagy-Britannia szórakoztató és barátságos hely.

Mező Ildikó, a Visit Britain közép-európai menedzsere az idén régiónkban is útjára induló Brit Agent programról tájékoztatott. Az elektronikus távoktatásban részt vett partnerek a Brit Turisztikai Hivatal akkreditált ügynökeiként működhetnek a továbbiakban. A program célja, hogy mindenki a hozzá legközelebb eső felkészült szakember segítségével intézhesse utazását. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.