2011 és 2012 legfontosabb eseményeiről, valamint szakmai terveikről tartottak tájékoztatót a Brit Turisztikai Hivatal (Visit Britain) munkatársai a minap Budapesten. Kate és William királyi esküvője és a királynő gyémántlakodalma után jövőre az olimpiai játékok vonzanak majd milliókat az országba, és persze a tévéképernyők elé világszerte. A Brit Turisztikai Hivatal és együttműködő partnerei négy év alatt százmillió angol fontot fognak elkölteni, az erőteljes kampánytól négymillióval több látogatót és ötvenezer új munkahelyet várnak. A versenyszféra az állami hozzájárulással megegyező összeggel támogatja a programot. Az együttműködési szerződést már aláírták többek között a British Airways-zel, a Ryanairrel, az AHG (Alternative Hotel Group) és az Intercontinental Hotels szállodaláncokkal.
A 2012-es Londoni Olimpiai Játékokra idén márciusban kezdik el árulni a belépőket. Összesen mintegy 9 millió jegyet értékesítenek, hivatalos viszonteladókon (ATR) keresztül. Természetesen számos rendezvény jegy nélkül is látogatható lesz, például a maraton, a triatlon vagy a vitorlás versenyek. Az olimpiára 15 ezer sportolót várnak, a 70 ezer önkéntessel bonyolított eseményeket négy milliárd néző fogja követni világszerte.
Sandie Dawe, a Visit Britain vezérigazgatója a Turizmus Trendnek adott interjúban hangsúlyozta: az átfogó turisztikai kampány célja az is, hogy a látogatók a fővároson kívül az ország más részeit is megismerjék. Jelenleg ugyanis a vendégek mintegy fele egyáltalán nem hagyja el Londont. A magyarok ebben a tekintetben az élmezőnyhöz tartoznak: Nagy-Britanniába látogató honfitársainknak csaknem 60 százaléka hajlandó kimozdulni a fővárosból. Nagy-Britannia nem nagy ország, és hatékony közlekedési hálózata révén könnyen bejárható, emelte ki Sandie Dawe. Magyarország nem tartozik ugyan a legfontosabb küldő országok közé, de a 2009-es 260 ezer beutazó vendéggel a középmezőnyhöz sorolható. A legtöbben az Egyesült Államokból, Németországból és Franciaországból érkeznek, a közép-európai régió listavezetője Lengyelország. A Brit Turisztikai Hivatal vezetője szerint a küszöbön álló nagyszabású programok kedvezően befolyásolhatják az országmárkát is, mert a hagyományos sztereotípiákkal szemben (ködös ország kastélyokkal és ötórai teával) megerősíthetik az emberekben, hogy Nagy-Britannia szórakoztató és barátságos hely.
Mező Ildikó, a Visit Britain közép-európai menedzsere az idén régiónkban is útjára induló Brit Agent programról tájékoztatott. Az elektronikus távoktatásban részt vett partnerek a Brit Turisztikai Hivatal akkreditált ügynökeiként működhetnek a továbbiakban. A program célja, hogy mindenki a hozzá legközelebb eső felkészült szakember segítségével intézhesse utazását.