Polgár András, a hotel igazgatója kiemelte: a minősítés a szálloda csapatának közös sikere. A védjegy garancia a szálloda igényes vendégköre számára, hiszen jelzi, hogy a 4 csillag valóban európai szintű minőséget jelöl, mondta el az intézményvezető. A Hotelstars minősítés ugyanakkor fontos marketingeszköz, amelyet a szálloda tudatosan használni is kíván, tette hozzá Polgár András. A minősítési eljárásról szólva hangsúlyozta: a folyamat azért is hasznos, mert jól rávilágít a fejlesztendő területekre.
Lukács Attila a Hotelstars képviseletében elmondta: harmonizált, objektív, transzparens és ösztönző minősítési rendszerről van szó. A kizárólag termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó kérdésekre minden esetben igennel vagy nemmel lehet válaszolni, ami kiküszöböli a szubjektív elemeket. A hotel önminősítését független revizori ellenőrzés követi. A helyszíni értékelés során tanácsokat is kap a szálloda arra vonatkozóan, milyen költségkímélő fejlesztéseket volna érdemes végrehajtania, tette hozzá Lukács Attila. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének szakmai titkára felhívta a figyelmet arra is, hogy a korábban megszerzett minősítésekre a szállodák csak ez év június végéig hivatkozhatnak.
A pontozásos Hotelstars rendszer nem ír elő semmilyen kötelező építészeti vagy design megoldást. Az önkéntes minősítés eredménye mindenki számára publikus, átlátható, és könnyen érthető, hiszen nem valamiféle bonyolult szakmai kritériumrendszerről van szó.
A 860 magyarországi szálloda mintegy 40 százaléka regisztált a Hotelstars honlapján, ebből mostanáig kétszáz jutott el a minősítési folyamat végére, mondta el Lukács Attila. A számok alakulása, a regisztráló és minősített szállodák bővülő névsora nyomon követhető a Hotelstars honlapján.
Magyarországon a szállodák minősítése évtizedek óta a nemzetközi gyakorlatot követi. Az elmúlt években a hazai hotelek besorolása önminősítéssel történt. Egy 2009-es kormányrendelet értelmében azonban a szállodák minősítését azok szakmai szövetsége veszi át. A Magyar Szállodaszövetség a 11 uniós tagországban alkalmazott Hotelstars Union által kidolgozott követelményrendszert használja. A közös szállodai minősítési rendszer 270 feltétel teljesítésén alapul. 2010 óta mintegy 18 ezer hotel csatlakozott a Hotelstars rendszeréhez.