A Hotelstars Union 200. hazai szállója

A telki Globall nyerte el csütörtökön a Hotelstars Szállodai Minősítő Rendszer 200. sikeres hazai minősítést tanúsító védjegyét. Az eseményen megjelent Egervári Sándor is, aki a Magyar Labdarúgó Szövetség szövetségi kapitányaként a szálloda – mint megtudtuk, elégedett – törzsvendégének számít. Meglátása szerint a személyzet barátságos és segítőkész hozzáállása teszi különösen otthonossá a világviszonylatban is színvonalas szállodát.

Polgár András, a hotel igazgatója kiemelte: a minősítés a szálloda csapatának közös sikere. A védjegy garancia a szálloda igényes vendégköre számára, hiszen jelzi, hogy a 4 csillag valóban európai szintű minőséget jelöl, mondta el az intézményvezető. A Hotelstars minősítés ugyanakkor fontos marketingeszköz, amelyet a szálloda tudatosan használni is kíván, tette hozzá Polgár András. A minősítési eljárásról szólva hangsúlyozta: a folyamat azért is hasznos, mert jól rávilágít a fejlesztendő területekre.

Lukács Attila a Hotelstars képviseletében elmondta: harmonizált, objektív, transzparens és ösztönző minősítési rendszerről van szó. A kizárólag termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó kérdésekre minden esetben igennel vagy nemmel lehet válaszolni, ami kiküszöböli a szubjektív elemeket. A hotel önminősítését független revizori ellenőrzés követi. A helyszíni értékelés során tanácsokat is kap a szálloda arra vonatkozóan, milyen költségkímélő fejlesztéseket volna érdemes végrehajtania, tette hozzá Lukács Attila. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének szakmai titkára felhívta a figyelmet arra is, hogy a korábban megszerzett minősítésekre a szállodák csak ez év június végéig hivatkozhatnak.

A pontozásos Hotelstars rendszer nem ír elő semmilyen kötelező építészeti vagy design megoldást. Az önkéntes minősítés eredménye mindenki számára publikus, átlátható, és könnyen érthető, hiszen nem valamiféle bonyolult szakmai kritériumrendszerről van szó.

A 860 magyarországi szálloda mintegy 40 százaléka regisztált a Hotelstars honlapján, ebből mostanáig kétszáz jutott el a minősítési folyamat végére, mondta el Lukács Attila. A számok alakulása, a regisztráló és minősített szállodák bővülő névsora nyomon követhető a Hotelstars honlapján.

Magyarországon a szállodák minősítése évtizedek óta a nemzetközi gyakorlatot követi. Az elmúlt években a hazai hotelek besorolása önminősítéssel történt. Egy 2009-es kormányrendelet értelmében azonban a szállodák minősítését azok szakmai szövetsége veszi át. A Magyar Szállodaszövetség a 11 uniós tagországban alkalmazott Hotelstars Union által kidolgozott követelményrendszert használja. A közös szállodai minősítési rendszer 270 feltétel teljesítésén alapul. 2010 óta mintegy 18 ezer hotel csatlakozott a Hotelstars rendszeréhez.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.