Egy biztos: most, amikor minden statisztika azt mutatja, hogy világszerte drasztikusan csökken a borfogyasztás, a fiatalok figyelme pedig egyre inkább más alkoholos italok felé irányul.
Az edukáció és céltudatos marketing mellett a Z generációt leginkább ilyen könnyű, jól elkészített, populáris borokkal kell rávenni arra, hogy érdeklődjenek a borok iránt.
De mit is jelent a Speak Easy Wines név?
Ahogyan honlapjukon áll, egyben írva, azaz speakeasy, az amerikai szesztilalom alatt, titokban üzemelő bárok, kocsmák elnevezése volt, ahol titokban fogyott a „moonshine” és egyéb a törvény elől rejtve főzött italok sora. Külön írva pedig a könnyedségre és lazaságra szerettek volna utalni a márkanévvel. A Speak Easy Wines borok olyan tételek, amelyek nem feltétlenül helyi szőlőfajtákból készültek, azaz Tokajban „be vannak tiltva”. Természetesen nem ez a megfogalmazott üzenet, hanem ez sokkal inkább egy bennfentes poén az eladási érvek mellé, de ezt is használják majd idővel a kommunikációjukban. A név leginkább a laza és sztorizós bornevekre utal, illetve arra, hogy könnyen fogyasztható, könnyen érthető, élvezetes borok jelennek meg a márkanév alatt.
Kinek szól a Speak Easy Wines márka?
Mint arról már a bekezdésben is írtam, a Speak Easy Wines elsősorban a 18-29, másodsorban pedig a 30-49 éves, fiatal fogyasztóknak szánt borcsalád. Most elsőként 3 tételből áll a borcsalád, de a következő években a tervek szerint folyamatosan fog bővülni. Például lesz Sauvignon Blanc, esetleg egy királyleányka is, középtávon pedig rozé és vörös borokkal is kiegészül a borcsalád. Én most az eddig megjelent három bort kóstoltam meg: Fall in Love Gyöngyözőbor, What’s Next? Muscat Blanc, és Who Cares? Cuvée Blanc.
Forrás: wineartculture.hu