Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron!

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A nyári borfogyasztási szokásokat vizsgálta a Twickel Szőlőbirtok a közösségi média felhasználók körében. A nem reprezentatív, online, országos kutatás eredményei azt mutatják, hogy a Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort.

A kitöltők nyáron az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).

A többség (42,9%) leginkább a fröccs mellett dönt ebben az időszakban, a válaszadók 36,7%-a tisztán issza a bort, 20,3%-a pedig keverve más nem alkoholos itallal.

Legkedveltebb a nagyfröccs, de a válaszadók szinte ugyanilyen arányban fogyasztanak hosszúlépést is, ezt követi a kisfröccs. Legkevésbé a házmester kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt.

A kutatásból az is kiderül, hogy csak minden ötödik ember fogyaszt bor alapú koktélokat, a megkérdezettek többsége (69,6%) viszont egyáltalán nem szokott ilyet inni, 9,2%-uk eddig nem is hallott ilyesmiről. A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A nyári beszélgetések során 3-4 dl bort is elfogyaszt a többség, a kitöltők 27,7%-a 1-2 dl-t, és csak minden ötödik ember iszik 5-6 dl-t ilyen alkalmakor.

A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.

Igazán reményt keltő, mondja el az eredmények kapcsán Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele évente egyszer, 22,2%-a pedig évente többször is ellátogat bor tematikájú rendezvényekre. A megkérdezettek egynegyede viszont egyáltalán nem jár boros eseményekre, amire érdemes odafigyelni, és a jövőben őket is megszóltani.

Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója szerint a válaszok alátámasztják azt, amelyet a borászatban is nap mint nap tapasztalnak: míg a téli, novemberi kutatás eredményei szerint a közösségi médiát használok a száraz és a vörösborokat részesítették előnyben, addig nyáron inkább az illatosabb, gyümölcsösebb, ropogósabb rozékat és fehéreket keresik a fröccsökhöz.

Forrás: Turizmus Online


Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.