Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron!

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A nyári borfogyasztási szokásokat vizsgálta a Twickel Szőlőbirtok a közösségi média felhasználók körében. A nem reprezentatív, online, országos kutatás eredményei azt mutatják, hogy a Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort.

A kitöltők nyáron az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).

A többség (42,9%) leginkább a fröccs mellett dönt ebben az időszakban, a válaszadók 36,7%-a tisztán issza a bort, 20,3%-a pedig keverve más nem alkoholos itallal.

Legkedveltebb a nagyfröccs, de a válaszadók szinte ugyanilyen arányban fogyasztanak hosszúlépést is, ezt követi a kisfröccs. Legkevésbé a házmester kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt.

A kutatásból az is kiderül, hogy csak minden ötödik ember fogyaszt bor alapú koktélokat, a megkérdezettek többsége (69,6%) viszont egyáltalán nem szokott ilyet inni, 9,2%-uk eddig nem is hallott ilyesmiről. A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A nyári beszélgetések során 3-4 dl bort is elfogyaszt a többség, a kitöltők 27,7%-a 1-2 dl-t, és csak minden ötödik ember iszik 5-6 dl-t ilyen alkalmakor.

A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.

Igazán reményt keltő, mondja el az eredmények kapcsán Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele évente egyszer, 22,2%-a pedig évente többször is ellátogat bor tematikájú rendezvényekre. A megkérdezettek egynegyede viszont egyáltalán nem jár boros eseményekre, amire érdemes odafigyelni, és a jövőben őket is megszóltani.

Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója szerint a válaszok alátámasztják azt, amelyet a borászatban is nap mint nap tapasztalnak: míg a téli, novemberi kutatás eredményei szerint a közösségi médiát használok a száraz és a vörösborokat részesítették előnyben, addig nyáron inkább az illatosabb, gyümölcsösebb, ropogósabb rozékat és fehéreket keresik a fröccsökhöz.

Forrás: Turizmus Online


Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai

Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai 

Országos kutatás: drágább lesz az ünnepi menü, mint tavaly.
Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik

Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik 

Karácsonyi ajándékként megnyílt a főváros egyik legizgalmasabb gasztronómiáját és álomdesign megoldásait kínáló rooftop bár és étterme, a BiBo Budapest.
Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók

Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók 

December 5-én gurult le az utolsó Mozart golyó Salzburgban, ugyanis az azt gyártó nagyvállalat bezárta ausztriai üzemét.
Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok

Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok 

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) tavalyi felmérése szerint 2017-hez képest 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Jöhet egy vegán avokádó krémlikőrrel készült koktél?

Jöhet egy vegán avokádó krémlikőrrel készült koktél? 

Ez az ital is szerepel a Zazie Bistro & Bar új koktélkínálatában.
MICHELIN Guide: remények és esélyek

MICHELIN Guide: remények és esélyek 

December 10-én az Operaházban tartandó díjátadó ceremónián lehull a lepel arról, hogy idén mely vendéglátóhelyek nyernek bebocsájtást a MICHELIN Guide által elismertek szűk körébe.
Új megjelenést kapott karácsonyra a pesti plaza ételudvara

Új megjelenést kapott karácsonyra a pesti plaza ételudvara 

Az Arena Mall új és megújult üzletei mellett üde oázissá alakított ételudvarával várja a karácsonyi bevásárlásra indulókat.
Ünnepi különlegesség: folyékony fenyőfa

Ünnepi különlegesség: folyékony fenyőfa 

A  frissen szedett fenyőágakat a főzés során közvetlenül a forró sörléhez adják.
Szezonális finomságok és újragondolt klasszikusok a Kozmo Hotel téli étlapján

Szezonális finomságok és újragondolt klasszikusok a Kozmo Hotel téli étlapján 

A tél közeledtével a Kozmo Étterem új menüje a szezon ízeit és hangulatát idézi, egyaránt kényeztetve a hagyományos és a modernebb gasztronómia kedvelőit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.