Bor és New York
Idén tavasszal izgalmas időszak kezdődött a sorozatbarátok életében, hiszen élesítette fegyvertárát a már hazánkban is elérhető HBO Max, és a napokban debütált a Bridgerton család várva várt 2. évada is, ami mellé a rajongók többsége egy kellemesen aromás chardonnay-t tud leginkább elképzelni – derült ki a Hilltop kutatásából. Pont úgy, ahogy a Szex és New York esetében is, míg A Vaják, Az utolsó királyság, a Trónok harca és a Walking Dead véres valósága merlot-ért kiált. A Grace Klinika, A tanár, a Keresztanyu, valamint a Rick és Morty mellé pedig egy friss Irsai Olivér dukál.
Egyébként a Bridgertonok történetének következő felvonása egyértelműen a tavasz legjobban várt újdonsága a túlnyomórészt (80%-ban) aktív korú hölgyekből álló kitöltők körében, még akkor is, ha a kosztümös, történelmi témájú szériák csak a harmadik legnépszerűbb kategóriát képviselik a fej-fej mellett végzett vígjátékok és krimik mögött. A legnagyobb várakozással övezett folytatások népszerűségi listáján második helyre került a Vaják, de az 1998 (!) óta futó Szex és New York sincs sokkal lemaradva mögötte. Nem véletlen, hogy a válaszadók közül a legtöbben Ríviai Geralttal (Vaják), rögtön utána pedig Carrie Bradshaw-val (Szex és New York) koccintanának a képernyőről, azaz inkább a képernyőn kívül. A dobogó második fokára az Agymenők Pennyje került, míg a harmadik helyen Dr House és a Jóbarátok Rachele osztozik.
A „legborosabb sorozat címért” folytatott küzdelemben viszont toronymagasan (kétharmados többséggel) nyert a Szex és New York, de a szériafanok véleménye szerint a Trónok harca és az Agymenők szereplői sem mondanak nemet egy-egy jó pohár borra. Ahogy maguk a rajongók sem.
Kedvencek mellé kedvencek - csak stílusosan!
A legtöbben kedvenc nedűjüket szopogatva, nassolási lehetőségként inkább chips-szel, mint popcornnal vagy éppen klasszikus borkorcsolyákkal felszerelkezve ülnek le a képernyő elé. A válaszadók több mint a fele a borban, azon belül is a fehérborban találja meg a szórakozás tökéletes kísérőjét - tisztán vagy fröccsként fogyasztva. A maradék voksokon 1:1 arányban osztozik a vörösbor és a rozé (28,9% és 28,3%). A kutatásból arra is fény derült, hogy a rajongók általában nem a „tévézésbiztos” speciális ivóalkalmatosságból, hanem stílusosan, a fajtához illő borospohárból szürcsölik a szívükhöz legközelebb álló tételt. A választás alapja pedig kevésbé a sztori hangulata, mint az egyéni preferencialista, azaz aki teheti (61%), ragaszkodik a jól bevált ízvilághoz. Mindezt hetente 1-2 alkalommal, inkább esténként vagy hétvégén, de a válaszadók harmada akár minden nap visszakapcsolódik imádott karakterei életébe. Ilyenkor sokan szívesen néznek meg akár több részt is egymás után, viszont egy egész évadot csak a legelvetemültebbek (kb. minden 13. ember) darálnak le egyszerre. És igen: akadnak olyanok is, akik ebéd- vagy munkaidőben (8.6% és 6.4%) is lopva vissza-visszakapcsolódnak a sztoriba.
1A Hilltop online, nem reprezentatív felmérése 2022.03.24. és 2021.03.31. között készült a Typeform felületén. Az 535 válaszadó négyötöde nő, egynegyede férfi, legtöbben a 25-34, majd azt követően a 35-44, valamint 45-64 év között korcsoportból (32,2%, 28,4%, 26,7%).
Forrás: Hilltop / Store Insider