Ro_fapados cikkek
Csökkenő érdeklődés hazánk iránt
A 2004/2005-ös utazási trendeket kutatta a Magyar Turizmus Rt. megbízásából az Empirikus Kutatások Lipcsei Intézete (LEIF) a német piacon.
UTAZÁS 2005: a biztonság jegyében
Több mint 19 ezer négyzetméteres alapterületen, minden eddiginél gazdagabb szakmai és közönségprogrammal várja látogatóit az UTAZÁS kiállítás március 17-20. között a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban.
Fapadosok eszközeivel is küzd a Malév
A diszkont-légitársaságok eszközeit is megpróbálja a konkurencia ellen fordítani a Malév új vezetősége, írja a Magyar Hírlap. Hónig Péter elnök és Gönci János vezérigazgató szerint a Malév elsősorban az igényesebb utasokat szeretné megszerezni, és a direkt árversenyben nem vesznek részt.
Ki tud többet Oroszországról?
Oroszország egyike a világ legnagyobb gazdasági potenciállal rendelkező, rendkívül gyorsan fejlődő államainak. A hazai beutaztatók és szállodák is keresik a kapcsolatot az orosz piaccal, ezért is tartják örvendetes döntésnek, hogy 2005-ben éppen Oroszországban rendeznek magyar kulturális évadot. A Magyar Turizmus Rt. orosz piacot bemutató januári prezentációját a vártnál is nagyobb érdeklődés kísérte.
A MUOSZ és a turizmus
A MUOSZ Turisztikai és Gasztronómiai Szakosztályának sajtótájékoztatóján március elsején Pál Béla politikai államtitkár ismertette a turizmus helyzetét az érdeklődő újságírók előtt. Az elmúlt év teljesítményét jónak, bár belső szerkezetében egyenlőtlennek ítélte.
Szombaton nyílik a BIT
25. alkalommal nyitja meg kapuit február 12-én Európa egyik legfontosabb turisztikai találkozója, a milánói BIT, amely február 15-éig tart.
Elnöki beszámoló a Képviselőházban
Somogyi Zoltán, a Magyar Turisztikai Hivatal (MTH) vezetője az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottságának (OGYIB) tartott tegnapi beszámolójában jónak, de felemás jellegűnek értékelte a 2004-es év magyar turizmusát.
Molnár Ferenc
„Szerintem a fapados légitársaságok egyszerre jelentenek előnyt és kihívást a klasszikus, teljes szolgáltatást biztosító légitársaságok számára, hiszen olcsó áraikkal könnyen szólítják meg az utasokat és növelik a piac nagyságát” – tartja a British Airways (BA) nemrégiben kinevezett új értékesítési és marketingigazgatója. Molnár Ferenc a repüléstől meglehetősen távol álló területről, az olaj- és a gépipari multicégek világából érkezett a brit légitársaság magyarországi kirendeltségének élére.
Paradigmaváltás a tó idegenforgalmában
Úgy tűnik, a Balaton turizmusában az idén folytatódik az évek óta tartó visszaesés. Az alacsonyabb forgalom miatt kesergő helyi szakemberek között akad azonban olyan is, aki egy természetes piaci tisztulás részeként fogja fel a forgalom csökkenését. Összeállításunkban a helyzetelemzés mellett igyekszünk felkutatni a Balaton kitörési lehetőségeit, és azt, hogyan profitálhat a tó a diszkont-légitársaságok budapesti járatnyitásaiból.
Desztinációk a magyarok toplistáján
Arra vonatkozóan nincsenek pontos adataink, hogy hová utaznak a magyarok üdülni, csupán a szervezett idegenforgalomról tudunk, az utazási irodák bevallásaiból. A Központi Statisztikai Hivatal által összesített adatokból kibontakozó képet vezető tour-operátorok megkérdezésével árnyaltuk.
Látogatócsúcs az év buliján
Az idei, 12. Sziget Fesztivál megdöntötte a 2001-es rendezvényen felállított látogatórekordot: 8000- rel többen, összesen 369 000-en voltak kinn idén a Hajógyári Szigeten az egy hét alatt, mint a legutóbbi csúcsévben. A teljes látogatószám a jövőben akár 400 ezer fölé is nőhet, mivel a napi maximumot 65 ezer főben határozták meg a fesztivál szervezői. Számításaik szerint ennyi embert tud kényelmesen ellátni a sziget infrastruktúrája.
A golfturizmus lehetőségei a régióban
Noha régiónkban évtizedeken át tiltották és az elit sportjának bélyegezték, a golf az utóbbi években látványos fejlődésnek indult Kelet-Közép- Európában is. A szabadidő és az arra fordítható jövedelem növekedése, az egyre több és jobb pálya, a bővülő televíziós jelenlét és a fejlesztésekre fordítható uniós támogatások elérhetősége további lendületet adhat a sportág fejlesztésének - ez volt az egyik legfőbb konklúziója a KPMG május végi, budapesti Golf Business Forumának. A kétnapos, Európában példa nélküli konferencián 25 ország képviseletében uniós és kormányzati tisztségviselők, turisztikai szakemberek, ingatlanfejlesztők, befektetők, golfpálya-üzemeltetők és -tervezők vitatták meg a sportág üzleti kérdéseit és fejlesztési lehetőségeit.
Veszélyeztetett állatfaj a magyar beutaztató?
Mennyire fenyegeti a magyar beutaztatókat az a tendencia, hogy a külföldi utazásszervezők szolgáltatásaik igénybevétele nélkül közvetlenül vásárolnak szállást, illetve egyéb szolgáltatásokat a magyar piacon? Hatással lesz-e minderre az uniós csatlakozás, és hogyan? Mit tehetnek az érintettek? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ három beutaztató segítségével.
Váradi József
Akkor került a figyelem középpontjába, amikor 2001 közepén elfoglalta a Malév vezérigazgatói székét. 2002-ben még a helyén maradhatott, onnan nézhette végig a kormányváltást, ám számára már akkor világossá vált: hamarosan mennie kell. Ez végül 2003 tavaszán történt meg, azóta egy vadonatúj, kizárólag magántőkéből építkező légitársaság beindításán fáradozik. Váradi József ma a hangzatos nevű WIZZ Air Ltd. vezérigazgatója, Magyarország EU-csatlakozásának napját tűzték ki gépeik hivatalos indulásának is. Mindezek ismeretében a modern, tágas budaörsi irodában kopácsolás, fúrás-faragás hangjától kísérve van miről beszélgetnünk.
Turisztikai trendek Európában
Az Európai Utazási Bizottság (European Travel Commission – ETC) tavalyév végén nyilvánosságra hozta a „Turisztikai megatrendek Európában2005-ig és azt követően” című kutatását. A tanulmányból kiderül,hogy a társadalmi változások új utazási szokások kialakulásával járnakaz öreg kontinensen. A múltban mindig a kínálat formálta a keresletet,manapság ennek épp az ellenkezője az igaz. A piac egyre inkább telítődik,a verseny egyre kiszámíthatatlanabbul alakul.
Növekvő érdeklődés, visszafogottan optimista kiállítók
Huszonnégy éves fennállása óta a legmagasabb kiállítói számot regisztrálták az idei londoni World Travel Market vásáron. A Reed Travel Exhibitions rendezvényén 190 ország 4886 kiállítója képviseltette magát, ami 3%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A szervezők szakmai kísérőprogramokkal (légügyi konferencia, technológiai szemináriumok, képzési programok) tették még vonzóbbá az idei kiállítást.
dr. Forrai Tamás
„Nagy visszatérő lennék?” – gondolkodik el a kérdésen. – „Aligha hinném. Inkább olyan valaki, aki a jogi egyetem elvégzése után egy és ugyanazon a munkahelyen dolgozik immár több mint 30 éve.” „És a finnországi időszak?” – vetem közbe. „Hiszen az is a Malév kötelékében történt” – feleli dr. Forrai Tamás, aki idei, nyári hazatérése után újból átvette a magyar légitársaság 100 százalékos tulajdonában lévő Malév Air Tours Kft. irányítását.