Molnár Ferenc

„Szerintem a fapados légitársaságok egyszerre jelentenek előnyt és kihívást a klasszikus, teljes szolgáltatást biztosító légitársaságok számára, hiszen olcsó áraikkal könnyen szólítják meg az utasokat és növelik a piac nagyságát” – tartja a British Airways (BA) nemrégiben kinevezett új értékesítési és marketingigazgatója. Molnár Ferenc a repüléstől meglehetősen távol álló területről, az olaj- és a gépipari multicégek világából érkezett a brit légitársaság magyarországi kirendeltségének élére.

2ht Ön a repülős szakmába kívülről érkezett.

– Azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül. Elég, ha más légitársaságok korábbi vagy jelenlegi vezetőire gondolunk, rögtön látható, nem repülni kell tudnia annak, aki az ezen a területen mutatkozó kihívásokkal szeretne szembenézni, hanem elsősorban vállalatirányítási, kereskedelmi és marketingterületen kell tapasztalattal és gyakorlattal rendelkeznie. Elsősorban ez szükséges ahhoz, hogy egy „full service” légitársaság értékeit hatékonyan tudja képviselni a kereskedelmi partnerek és az utasok felé az éles versenyben működő magyar légi közlekedési piacon.

2ht Miért váltott?

– Amikor megláttam a BA pályázatát, azonnal eldöntöttem, megmérettetem magam, és pályázok a légitársaság magyarországi igazgatói posztjára, amely számomra igazi szakmai kihívás. Légitársaságunknak egy új szereplőkkel tarkított, kibővült európai uniós piacon kell növelnie eredményeit, miközben struktúrája, a piac globális változásai miatt átalakulóban van. Ez az, ami miatt szakmailag vonzó számomra ez a terület. Emellett fontosnak tartom azt is, hogy az utazás és a repülés egy olyan termék, amelynek élményaspektusával személyesen is azonosulni tudok, és szívesen dolgozom azért, hogy ebben minél több embernek lehessen része.

2ht Milyen intézkedéseket hozott eddig új munkahelyén?

– Érkezésem egy, a cég szempontjából fontos időszakban történt. Májusban alakítottuk át regionális call centerünket, amely immár Pozsonyban működik, ahol egy modernebb és nagyobb központ egyszerre fogadja a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovák utasok hívásait. Idén, a nyári menetrendre való átálláskor indítottuk el napi harmadik London–Budapest járatunkat, amelynek bevezetésében már én is részt vettem. Az új járat olyan sikeres lett, hogy szinte biztosan állíthatom, nem állunk meg, jövő nyárra már a negyedik londoni járat indítását tervezzük.

– Légitársaságunk másik jelentős szakmai eredményének azt tekintem, hogy kidolgoztunk egy olyan tarifarendszert, amely a tengerentúli úti célokba biztosít kedvező árú utazási ajánlatokat utasaink számára. Az új árrendszerrel könnyebben elérhetőkké válnak az észak-amerikai és a karib-térségbeli országok, a távol-keleti desztinációk, valamint Ausztrália. Az új tengerentúli tarifarendszerrel új utasszegmenst kívánunk megcélozni. Egy Budapest– London–New York jegy például ezentúl 95 ezer forintba kerül, és ez az ár nem szezonális, hanem egész éven át elérhető, állandóan jelen lesz kínálatunkban.

2ht Említette, hogy idei eredményeik is közrejátszottak abban, hogy a vállalatvezetés jóváhagyta az új járatok indítását. Mondana ezzel kapcsolatban konkrét adatokat?

– A tavalyi üzleti évben 56 ezer utast szállítottunk Magyarországról az angol fővárosba és onnan tovább. Idén, az első félév adatai szerint pedig több mint 27 ezret, vagyis jobb eredményre számíthatunk az év végéig, mint a korábbi üzleti évben. A Budapest–London útvonalon elindult fapadosok pedig nem csökkentették, inkább fokozták a repülési kedvet és felpezsdítették az utazási piacot. Többek közt ennek eredménye, hogy piaci részesedésünk versenytársaink számának növekedése ellenére sem csökkent. A Budapest– London útvonalon továbbra is 31 százalékos részesedéssel rendelkezünk. Közvetlen értékesítésünkben az elektronikus úton történő repülőjegyfoglalások száma jelenleg 80 százalékot tesz ki, és azt tervezzük, jövőre teljesen átállunk, vagyis 100 százalékban on-line módon értékesítjük járatainkra az ülőhelyeket.

2ht Mi az, ami vonzó lehet és vonzó maradt az önökkel utazóknak?

– Utasaink teljes körű ellátást kapnak a fedélzeten, és szolgáltatásunknak továbbra is fontos ismérve a magas színvonalú fedélzeti kényelem, valamint az a tény, hogy London központi repülőterére közlekednek menetrend szerinti járataink, ami az üzletemberek és a vállalati ügyfélkör számára meghatározó. Nemcsak két város közötti (point-topoint) utazási lehetőséget kínálunk, hanem a világ közel 100 országába közlekedtetünk járatokat, vagyis globális hálózattal rendelkezünk. Ugyancsak fontos vonzerőnek látom törzsutasprogramunkat, az Executive Clubot, amely értéknövelt egyedi szolgáltatásokat nyújt a légitársaságunkkal rendszeresen utazóknak. A vállalati ügyfélkör kiemelten fontos számunkra, hiszen utasaink jelentős hányada üzletember vagy üzleti célból utazik. Termékeink jelentős részét az üzleti utazók igényeinek megfelelően fejlesztettük ki. Közvetlen ajánlatainkkal is elsősorban olyan itthoni cégeket célzunk meg, amelyeknek anyacégei angolszász területen működnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.