Az elemzés készítői a szállítói oldalnak kívánnak segítséget nyújtani a hosszabb távú üzletpolitikai döntések meghozatalához. Az említésre kerülő trendek a nyugati társadalmakra, ezen belül Európára és elsősorban az elkövetkező öt évre értendők. Ezek a trendek a turizmus vezető nemzetközi szakértőinek kvalitatív és kvantitatív trendelemzéseire és értékeléseire épülnek.
DEMOGRÁFIA
Az idősebb korosztályokhoz tartozók létszáma rohamosan nő. Az idős korúak egészségesebbek lesznek, és több szabadon elkölthető jövedelemmel fognak rendelkezni, mint korábban. Sokan választják közülük a korai nyugdíjazást. Nő a minőség, a kényelem és a biztonság iránti igény. Nő a kereslet a nyugodtabb kikapcsolódást kínáló létesítmények (pl. golfpályák), a személyre szabott termékek, illetve a főszezonon kívüli ajánlatok iránt. A háztartások átlagos létszáma tovább csökken, a szabadon elkölthető jövedelmük és vásárlóerejük tovább nő. Így a turizmusban nő a luxus és a speciális termékek iránti kereslet. Nő a városlátogatások és a rövid külföldi kiruccanások kereslete a korábban kevésbé népszerű időszakokban. Nagyobb fokú érdeklődés várható a „télből a nyárba” jellegű üdülések iránt.
EGÉSZSÉGÜGY
Az emberek egészségtudatossága tovább erősödik. Ez a desztináció kiválasztására és a vakáció alatt tanúsított viselkedésre mindenképpen hatni fog. Ezért a kevésbé egészségesnek tartott desztinációkat könnyebben el fogják kerülni, mint korábban. A kizárólag napsütést kínáló vakációk iránti kereslet tovább csökken. Az aktív turizmus népszerűsége erősödik. Nő a gyógyfürdők és a fitneszcentrumok iránti kereslet.
ISMERETEK ÉS KÉPZETTSÉG
Az iskolai végzettség átlagos szintje emelkedik. Ebből adódik, hogy az üdülések során nőni fog a művészetek, a kultúra és a történelem szerepe. Ezért az információ jobb és kreatívabb kommunikációjára lesz szükség. Az új, közép- és kelet- európai desztinációk iránti kereslet erősödni fog.
SZABADIDŐ
A modern társadalomban egyre fokozódó nyomás nehezedik az emberekre a hétköznapokban, az üdülésre fordítható fizetett szabadságnapok számának emelkedése pedig megállt. Ezért erőteljesebbé válik az alacsony költségű termékek iránti kereslet, ezért a több, rövidebb üdülés válik jellemzővé.
UTAZÁSI TAPASZTALATOK
A tapasztaltabb fogyasztók egyre jobban meg tudják határozni szükségleteiket, és egyre tájékozottabbak jogaikat tekintve. Ez egyre szigorúbb elvárásokat teremt. Változatosabb fogyasztói magatartás várható. Tovább csökken az egyes desztinációk iránti lojalitás. A tapasztaltabb utazók egyre inkább előnyben részesítik az autentikusabb kínálatot. Egyre kedveltebbé válnak a teljes körű, változatos és tökéletesen kiegyensúlyozott koncepciót kínáló régiók.
ÉLETMÓD
A nyugati társadalmak életmódja fokozatosan változik. Ezért csökken az érdeklődés a Bed & Breakfast szálláshelyek iránt, mivel olcsónak értékelik azt a turisták. A szabadidős viselkedésben a személyre szabottság egyre fontosabbá válik, ami növeli a kisebb szálláshelyek (pl. a kisebb, autentikus családi hotelek és falusi szálláshelyek) iránti keresletet. Csökken a kereslet a teljesen szervezett utazások iránt. A specializáció egyre fontosabbá válik. Kedveltebbé válnak az üdülés egyszerűbb formái: szálloda helyett bungaló, lakókocsi helyett sátor.
INFORMÁCIÓTECHNOLÓGIA
Az internet szerepe tovább erősödik. A turisztikai információk könnyű elérhetősége és az információt egyre kifinomultabban elemző keresőprogramok folytán a különféle információk összehasonlítása leegyszerűsödik, és az információk „fogyaszthatósága” a versenyt erőteljesen befolyásoló tényezővé válik. A tapasztalt turisták egyre gyakrabban maguk állítják össze üdülésüket, az utazási irodák szerepe emiatt visszaszorul. Fontos, hogy a desztinációk honlapjai részletes információt tegyenek hozzáférhetővé a turisztikai termékekről. Az internetes „vásárlás” lehetősége a késői foglalások gyakoriságát növeli. Erősödik a biztonságos online foglalások iránti igény.
KÖZLEKEDÉS
A nagy sebességgel közlekedő vonatok és a fapados járatok elterjedése befolyásolja a hagyományos utasforgalmat. A közúti közlekedésben fokozódik a zsúfoltság. A gyorsan és olcsón megközelíthető desztinációk egyre előnyösebb helyzetbe kerülnek. A rövid, külföldi városlátogatások iránti kereslet nőni fog a vidéki területek rovására. Közepes távolságon a menetrendszerű repülőjáratok jelentős részét kiszorítja a nagysebességű vasút. A közutak zsúfoltsága, különösen a főszezonban, negatívan hat a személygépkocsi- közlekedésre. Az autóbuszos utak jelentősége csökkenni fog. Nőni fog a hajóutak népszerűsége.
FENNTARTHATÓSÁG
A környezet iránt érzett felelősség tovább erősödik. A turizmusban ez a fenntartható desztinációk iránti kereslet növekedéséhez vezet, és ebben egyre hangsúlyosabb szerep jut a természetnek és a lakosságnak. A desztinációk kedveltségének foka egyre szorosabban kötődik majd ahhoz, hogy a helyi lakosság mennyire fogadja szívesen a turisták számának növekedését. A túlzottan beépített régiók vonzereje egyre erőteljesebben csökken.
BIZTONSÁG
A terrorizmus, a regionális háborúk, a környezetszennyezés és a mindennapi életünk sajnálatos velejárójává váló számos egyéb válsághelyzet befolyásolja a biztonság iránti igényünket. Emiatt a turisták elkerülik a veszélyesnek ítélt desztinációkat. A desztináció kiválasztása szempontjából nagyobb jelentőséget kap a vízminőség, ami fokozott védelmet tesz szükségessé. A kritikusabb turista hamarabb él panasszal, ha a kínált termék nem felel meg az elvárt színvonalnak. A biztonság megteremtésével járó költségek gyorsan emelkednek. Az ágazatnak jobban fel kell készülnie, hogy válság idején rugalmasabban megfelelhessen a turisztikai keresletnek.