hirdetés

Bib Gourmand, sonkaper, fenntarthatóság

Ezek voltak november 10-én, a METRO Gasztroakadémián megtartott II. Plant-Powered Perspectives konferencia sarokkövei.

hirdetés

November 10-én második alkalommal rendezték meg az elsősorban az élelmiszer- és vendéglátóipari szereplőket megszólító Plant-Powered Perspectives konferenciát, amely az izgalmas programon túl nem várt meglepetésekkel is szolgált.

 

A tavaly hagyományteremtő jelleggel útjára bocsátott rendezvényt idén is megtartották a szervezők. A METRO Gasztroakadémián rendezett, végig teltházas eseményt Tobias Leenaert vegán stratéga előadása indította, aki felhívta az egybegyűltek figyelmét a klímaváltozás és az állattenyésztés kapcsolatára és a környezetevédelemre, ezzel meg is határozva a nap egyik legfontosabb tematikáját.

Mi az a vegánsonka-per? 

A felvezető programok izgalmas színfoltja volt a 827 Kitchen a magyar piac névhasználatait érintő „vegánsonka-per" néven ismert esetének beszámolója kapcsán kialakult spontán vita is, amelybe a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal jelenlévő képviselője is bekapcsolódott. Ismét bizonyságot nyert a valódi párbeszéd fontossága, és megerősítést nyert, mennyire fontos a piac szereplőinek, hogy termékeik „imitáció" vagy „helyettesítő" elnevezések és fantázianevek helyett „alternatíva" besorolást kapjanak.

Ezt követően az előadások és panelbeszélgetések négy nagy tematika köré csoportosultak: szó esett a piaci- és jogszabályi környezetről, a növényi élelmiszer-előállítás és a vendéglátás legfontosabb kérdéseiről, valamint az üzleti növekedést érintő témákról.

Kik a flexitáriánusok? Miben különböznek a vegánoktól és a vegetáriánusoktól?

Az előadásokból világossá vált, hogy bár a húsfogyasztás környezetterhelő szerepe egyre szélesebb körben ismert, mégsem engedik el még mindig sok helyütt – a nagyrészt államilag finanszírozott közétkeztetésben és a végfelhasználók fejében egyaránt az szerepel, ha enni kell valamit, aközött, ha lehet, mindig szerepeljen húsféle.

Bősze Ákos /METRO/, a növényi ágazat piaci helyzetképét mutatta be - nemcsak idehaza, hanem határon túl is
Bősze Ákos /METRO/, a növényi ágazat piaci helyzetképét mutatta be - nemcsak idehaza, hanem határon túl is

Ugyanakkor az is kiderült, egyre nagyobb a húsfogyasztásuk tudatosan csökkentők, azaz flexitáriánusok köre, akik – az egyelőre kisebbségben lévő vegánok és vegetáriánusok mellett –  komoly felvevőpiacot jelentenek a húshelyettesítő termékek számára. 

A rendezvényen még Bib Gourmand kitüntetést is osztottak 

A meghívott előadók között olyan nagy nemzetközi cégek képviseltették magukat, mint például a Nestlé, a Danone és az Unilever, és olyan innovatív hazai vállalkozások, mint a Vegan Business Circle, a Pápai Hús vagy a METRO. Természetesen a vendéglátóipar is teret kapot olyan éttermeken keresztül,  mint a Planteen vagy a Kistücsök Étterem.

Mivel a METRO fő szponzora a Michelin-nek, az ez évi Bib Gourmand kitüntetést itt adták át hivatalosan a Kistücsök Étterem tulajdonosának, Csapody Balázsnak
Mivel a METRO fő szponzora a Michelin-nek, az ez évi Bib Gourmand kitüntetést itt adták át hivatalosan a Kistücsök Étterem tulajdonosának, Csapody Balázsnak

Az esemény egyik felemelő meglepetése volt, hogy Csapody Balázs, a Kistücsök Étterem tulajdonosa a konferencia során vehette át a Michelin 2022-es kiadványától elnyert Bib Gourmand minősítését. 

Izgalmas panelbeszélgetésekre is sor került 

A Csehország, Lengyelország és Szlovákia után hazánkban is megrendezett esemény, amelynek házigazdája Garami Gábor műsorvezető volt, hazánkban egyedülálló kezdeményezés, amely a növényi alapú trend követésére, előre mozdítására, színesítésére fókuszál az üzleti szektor érintett szegmenseiben.

Az egyik panelbeszélgetés résztvevői balról jobbra: Galavits Patrik, Burányi Viktor, Szikora Zsolt, Tóth Enikő Boglárka és Bisits Péter
Az egyik panelbeszélgetés résztvevői balról jobbra: Galavits Patrik, Burányi Viktor, Szikora Zsolt, Tóth Enikő Boglárka és Bisits Péter

Az előadások és a Galavits Patrik, a Forbes Magyarország és a Direkt36 újságírója által moderált beszélgetések gyakran kapcsolták össze a növényi élelmiszerek kérdését a fenntarthatóság fogalmával, mely az év egyik legfontosabb hívószava volt.

Előadók termékeit lehetett kóstolni

Mind az előadásokból, mint a kiállítók által felvonultatott bőséges termékkínálatból egyértelműen kiderült, hogy a tavalyi konferencia óta hatalmas előrelépés történt a növényi termékek piacán, és egyre több szereplő ismeri fel, hogy aki nemet mond a növényi forradalomra, a fejlődésre mond nemet.

Az ebédet - egytől-egyig vegán fogásokat kínálva - az Unilever Food Solution csapata készítette Várszegi Zsolt vezetésével
Az ebédet - egytől-egyig vegán fogásokat kínálva - az Unilever Food Solution csapata készítette Várszegi Zsolt vezetésével
 

Ahogy Miskolczi István, az esemény mögött álló Növényi Forradalom Nonprofit Kft. egyik alapítója is mondta: „A növényi étrend nem egy trend. Ez a jövő."

Naspolya Nassolda desszertjei az ebéd megkoronázásaként
Naspolya Nassolda desszertjei az ebéd megkoronázásaként
 

Magyarország első számú innovatív, növényi alapú élelmiszeripari eseménye, a Plant-Powered Perspectives konferencia főszervezője a Növényi Forradalom Nonprofit Kft. (Bergovecz László, Kaveczki Zsófia, Miskolczi István, Nagy Ervin és Péntek Csaba), az esemény támogatói a METRO és az Unilever Food Solution, médiatámogatója a Trade Magazin.

Minden további információ: ITT 

(forrás: METRO / Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk