Ünnepekkor különösen népszerűek a magyar márkamúzeumok

A Szamos, a Törley és a Zwack múzeumai jelentős növekedést értek el.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2017 különösen fontos év volt mindhárom patinás magyar márka múzeumának az életében.

A Zwack Múzeum a megszokott kiállítás mellett egy új szolgáltatással bővítette a palettáját: így már a nagyközönség is betekintést nyerhet a gyógynövénylikőr-készítés hagyományaiba és a család legféltettebb kincsének, az Unicum évszázados, titkos receptjének egyes összetevőire is fény derül! Mint Szájbely Ernő, a látogatóközpont vezetője elmondta, a tavalyi évben megnyitott Füves bárral egy több éve folyó megújítási programot zártak le, ennek sikerét pedig az idei Gastro Design Awardon a 40 fő feletti zárt vendéglátóegység kategóriában elnyert bronz díj igazolja.

Korábban Esztergomban működött, de alig két évvel ezelőtt a fővárosba költözött a Szamos Csokoládé Múzeum, ezzel a Szamos család régi álma valósult meg. „Mikor megnyitottuk az új üzletünket a Kossuth téren, az emeleti rész méltónak tűnt az új, már kiegészített gazdag gyűjtemény bemutatására” – mesélte Törőcsik Ágnes a Szamos művészeti vezetője. Hat évvel ezelőtt a marcipán termékek mellett a csokoládé irányába mozdult el a márka, ezt a vonalat erősíti a csokoládé iskola, illetve a múzeum megnyitása is. Míg az egyikben a csokoládékészítés gyakorlatával ismerkedhetnek meg gyakorlatban, addig a múzeumban a korabeli eszközöket és a kakaóbab termesztésétől a feldolgozásig tartó folyamatot nézhetik meg a látogatók. „A csokoládé iskola már három helyen működik, egyre növekszik a népszerűsége, bízom benne, hogy a múzeummal is így fog történni" – mondja Törőcsik Ágnes. Szeptemberben elindították a vezetett csokoládé élménytúrákat, ahol a múzeum alapos megismerésén kívül csokoládéöntéssel, szezonálisan szaloncukor vagy praliné készítéssel egészül ki a foglalkozás. Ezekre előzetes bejelentkezéssel foglalható időpont családok, vagy csoportok részére. Igény szerint egyedi csokoládés túra is szervezhető, ami kávézással, Szamos sütemények kóstolásával, vagy akár ebéddel, vacsorával is egybeköthető.

A magyarországi pezsgőkultúra kialakulását bemutató budafoki Törley Múzeumban is folyamatos fejlesztések zajlanak. „A cél az, hogy ne csak egy gyűjteményközpontként funkcionáljon a látogatóközpont, hanem a Törley pezsgőmanufaktúra működésének szerves része legyen a múzeum” – mondta el Tulik Ágnes, a Törley Pezsgőpincészet marketing és kommunikációs vezetője. „A manufaktúra fogalmához hűen betekintést engedünk azon pezsgőink születésének folyamatába, melyek a mai napig itt helyben kézzel készülnek.” Több központtal rendelkezik a társaság: a Háros utcában tartályban erjesztett pezsgők készülnek, míg az Anna utcában – ahol Törley József 135 éve elindította a pezsgőtermelést Magyarországon – kapott helyet a múzeum. A mai napig azokban a pinceágakban készülnek a palackban erjesztett, kézzel degorzsált vagy üvegrázott pezsgők. A sikeres évnek fontos része a karácsonyi hajrá. Télen a turistáknak nincs feltétlenül kedvük órákig sétálni az amúgy hangulatos karácsonyi vásárokban, és az sem biztos, hogy a magyarok szívesen fürdőznének együtt a fél irodával "közösség összehozása" címén. „Az immáron hagyományos adventi programunkra az Unicum fellegvárának számító, 125 éve itt álló Soroksári úti épület látogatóközpontjában kerül sor. Idén a Halott Pénz zenekar tagjai fognak közös tárlatvezetést tartani Zwack Sándorral” – mondja Szájbely Ernő. A Zwack Múzeum a vezetője reményei szerint kb. 14000 látogatóval zárja az évet, ami kb. 10%-os éves forgalomnövekedésnek felel meg.

A Szamosnál és a Törleynél is folyamatosan nő a programon résztvevők száma. "Pontos éves látogatói forgalomról esetünkben még korai lenne nyilatkozni, hiszen nincs mögöttünk még teljes év, és a december abszolút kiemelt szezon, mely jelentősen növeli még a látogatói számot." – tette hozzá Törőcsik Ágnes. Mindhárom márkagyűjtemény arról számolt be, hogy az egyéni látogatók mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a csoportok, és egyre gyakrabban keresik fel őket céges csapatépítés keretében.

Emelkedett a külföldi érdeklődők száma is. „Az egyik városnéző busz előttünk lévő megállójának és több hajós céggel meglévő kapcsolatunknak köszönhetően évről-évre egyre több külföldi vendéget fogadunk" – hangsúlyozta Szájbely Ernő. A Szamosnál és a Törleynél is van angol nyelvű túravezetés. A csokoládé múzeum megtekintését gyakran összekötik a parlamenti látogatással, míg a pezsgőgyártás relikviáit felsorakoztató látogatóközpont többek közt a Lonely Planet ajánlásának köszönheti, hogy külvárosi elhelyezkedése ellenére is népszerű. A jövőre nézve mindegyik múzeum bizakodó, további forgalomerősödésre számítanak.

A márkastratégia fontos és szerves részének tartják a látogatóközpontok fejlesztését, a szolgáltatások bővítését. A Törley és a Zwack a termékcsaládból adódóan a 18 év feletti korosztályt célozza, ezen belül azonban széles spektrumban fiatalokat, idősebbeket egyaránt szeretnének elérni. A szakmai csoportok mellett a pedagógusi karok, nyugdíjas klubok is rendszeresen megfordulnak a programjaikon. „A Törleynél látjuk a fejlődés és növekedés lehetőségét, idővel szeretnénk a múzeumot önfenntartóvá tenni” – mondja Tulik Ágnes. Az erőfeszítések megtérülését tovább segítheti a múzeumok közös fellépése a hirdetések vagy a diák munkaerő toborzása területén.

Forrás: Vendég & Hotel


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.