Itt az Év Szállodája 2018 díjazottjainak listája

Angol minta alapján, mindenki nyertes, aki pályázott, de az igazi díjazottak közül az alsópáhokiak vitték el március 8-án, a Hilton Budapestben megtartott gálaesten a pálmát "gólörömükkel", amikor meghallották, hogy győztek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet - a tavalyi évet kihagyták a szervezők, mert nem érkezett elég pályázat - amelynek során öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A 2018. évi pályázatkiírásra azonban, szerencsére, már elegendő számban, 21 hoteltől érkezett pályázat. Bár, ezt elmondhatjuk, elég időigényes ez a pályázati kiírás, sok időt vesz el a valódi munkától a hotelekben, és nyilván ez a fő magyarázata annak, hogy nem érkezett a 2017-es pályázati kiírásra elegendő számban jelentkező.

A változtatás szele a pályázati kiírásban

Mint a díjátadó gálaest kezdetén, köszöntőjében Flesch Tamás, az MSZÉSZ elnöke elmondta, az 5 tagú szakmai zsűri kizárólag objektív feltételek alapján döntött, és elég nehéz dolguk volt, hogy a benyújtott pályázók közül egyetlen győztest válasszanak ki, mert erős volt a mezőny.

Kopócsy Andrea, a verseny zsűrijének elnökeként ehhez hozzátette, valójában mindenki győztesnek számít, aki 2018-ban pályázott, azonkívül elmondta, a 2019. március 20-ra összehívott MSZÉSZ Tavaszi Közgyűlésnek nyilván egyik fontos témája lesz, hogy a bonyolult, és sok-sok időt rabló pályázati kiíráson változtassanak, átalakítsák, és hogy ezt elfogadja majd a tagság, és életbe lépjenek a módosítások. Valamint tőle hallhattuk, hogy az ötlet angol minta alapján született.

Farkas Dávid, az MTÜ vezérigazgató-helyettese, a pályázat társszervezőinek nevében szintén köszöntötte a jelen lévő pályázókat, rövid beszédében kiemelte, hogy a hazai szállodaipar hírneve milyen sokat jelent hazánk megítélésében, valamint a minőségi szolgáltatások fontosságát emelte ki. Végül, a szakmai zsűri tagjaként, ismertette az elbírálás fő szempontjait. Amelyek közül pontozták a vendégelégedettségi mutatókat, a piaci teljesítményt, a Hotelstars Union elvárásai is számítottak.

Szakképzett munkaerő problémák, motivációban, innovációban azonban nincs hiány

Majd - ez külön öröm a Nemzetközi Nőnap alkalmával tartott gálán - ismét a zsűri elnökasszonya léphetett a pulpitusra, aki részletesen ismertette, hogy mi alapján pontoztak ítésztársaival, és mi képezte a maximálisan elérhető 100 pont tartalmát. Figyelték (és pontozták) az elmúlt két évben az adott ház teljesítményét, teljesítményének alakulását. Komoly és alapos mystery shopping zajlott minden pályázónál, amikor a magát fel nem fedő teszter a szolgáltatás minőségét vizsgálta valós élethelyzetben. A humán erőforrást is nézték és pontozták, a különféle kreatív formákat, innovációs eszközöket és azok megvalósulását a napi üzemeltetés során. Valamint a szálloda felelősségvállalása is sokat nyomot a latba - ez is hozott pontot a konyhára a pályázóknál.

És akkor most lássuk a medvét!

Azaz a köszöntők és tájékoztatók után a mintegy 240 fős vendégsereg előtt kihirdették először a különdíjasokat, majd a kategóriák győzteseit, akik 2018-ban a következők.

Különdíjasok:

A szolgáltatások minőségi különdíját a Bo18 Hotel kapta.

Innováció területen a Four Points by Sheraton Kecskemétnek ítélték oda ezt a különdíjat

Legjobb személyzeti politika 2018: Aquaworld Resort Budapest.

Legjobb CSR program: Hilton Budapest.

Főnix díj: Elixír Hotel Mórahalom.

2018-ban az Év tematikus szállodája a Bambara Hotel lett, Felsőtárkányban.

A különböző kategóriák győztesei pedig a következők:

A 3 csillagosok közül a győztes a Casati Hotel Budapest.

A 4 csillagosok között 2018-ban a budapesti Bo33 Hotelt díjazták.

Vidéken az Év Szállodája 4 csillagos kategóriában az alsópáhoki Kolping Hotel Spa & Family Resort lett, ahol látszott, hogy tökéletes a csapat, és nagy az öröm, mert hatalmas üdvrivalgással érkeztek a színpadra, és rommá szelfizték magukat.

Budapesten ugyanezt az előkelő címet a Hotel Moments Budapest nyerte el.

5 csillagos kategóriában pedig 2018-ban a nyertes, vagyis az Év Szállodája az Aria Hotel Budapest lett. Akik egyébként még a gálaest alatt, örömükben, sajtóközleményt adtak ki az elismerésről.

Gratulálunk mi is a győzteseknek, és reméljük, eléri célját a szervezők törekvése: az idei kiírás alkalmával még többen pályáznak majd, és szoros versenyben újabb, nagyszerű győzteseket ünnepelhet a szakma a 2020-as díjkiosztó gála alkalmával.

 

Forrás: Turizmusonline.hu


Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.