Itt az Év Szállodája 2018 díjazottjainak listája

Angol minta alapján, mindenki nyertes, aki pályázott, de az igazi díjazottak közül az alsópáhokiak vitték el március 8-án, a Hilton Budapestben megtartott gálaesten a pálmát "gólörömükkel", amikor meghallották, hogy győztek.

Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet - a tavalyi évet kihagyták a szervezők, mert nem érkezett elég pályázat - amelynek során öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A 2018. évi pályázatkiírásra azonban, szerencsére, már elegendő számban, 21 hoteltől érkezett pályázat. Bár, ezt elmondhatjuk, elég időigényes ez a pályázati kiírás, sok időt vesz el a valódi munkától a hotelekben, és nyilván ez a fő magyarázata annak, hogy nem érkezett a 2017-es pályázati kiírásra elegendő számban jelentkező.

A változtatás szele a pályázati kiírásban

Mint a díjátadó gálaest kezdetén, köszöntőjében Flesch Tamás, az MSZÉSZ elnöke elmondta, az 5 tagú szakmai zsűri kizárólag objektív feltételek alapján döntött, és elég nehéz dolguk volt, hogy a benyújtott pályázók közül egyetlen győztest válasszanak ki, mert erős volt a mezőny.

Kopócsy Andrea, a verseny zsűrijének elnökeként ehhez hozzátette, valójában mindenki győztesnek számít, aki 2018-ban pályázott, azonkívül elmondta, a 2019. március 20-ra összehívott MSZÉSZ Tavaszi Közgyűlésnek nyilván egyik fontos témája lesz, hogy a bonyolult, és sok-sok időt rabló pályázati kiíráson változtassanak, átalakítsák, és hogy ezt elfogadja majd a tagság, és életbe lépjenek a módosítások. Valamint tőle hallhattuk, hogy az ötlet angol minta alapján született.

Farkas Dávid, az MTÜ vezérigazgató-helyettese, a pályázat társszervezőinek nevében szintén köszöntötte a jelen lévő pályázókat, rövid beszédében kiemelte, hogy a hazai szállodaipar hírneve milyen sokat jelent hazánk megítélésében, valamint a minőségi szolgáltatások fontosságát emelte ki. Végül, a szakmai zsűri tagjaként, ismertette az elbírálás fő szempontjait. Amelyek közül pontozták a vendégelégedettségi mutatókat, a piaci teljesítményt, a Hotelstars Union elvárásai is számítottak.

Szakképzett munkaerő problémák, motivációban, innovációban azonban nincs hiány

Majd - ez külön öröm a Nemzetközi Nőnap alkalmával tartott gálán - ismét a zsűri elnökasszonya léphetett a pulpitusra, aki részletesen ismertette, hogy mi alapján pontoztak ítésztársaival, és mi képezte a maximálisan elérhető 100 pont tartalmát. Figyelték (és pontozták) az elmúlt két évben az adott ház teljesítményét, teljesítményének alakulását. Komoly és alapos mystery shopping zajlott minden pályázónál, amikor a magát fel nem fedő teszter a szolgáltatás minőségét vizsgálta valós élethelyzetben. A humán erőforrást is nézték és pontozták, a különféle kreatív formákat, innovációs eszközöket és azok megvalósulását a napi üzemeltetés során. Valamint a szálloda felelősségvállalása is sokat nyomot a latba - ez is hozott pontot a konyhára a pályázóknál.

És akkor most lássuk a medvét!

Azaz a köszöntők és tájékoztatók után a mintegy 240 fős vendégsereg előtt kihirdették először a különdíjasokat, majd a kategóriák győzteseit, akik 2018-ban a következők.

Különdíjasok:

A szolgáltatások minőségi különdíját a Bo18 Hotel kapta.

Innováció területen a Four Points by Sheraton Kecskemétnek ítélték oda ezt a különdíjat

Legjobb személyzeti politika 2018: Aquaworld Resort Budapest.

Legjobb CSR program: Hilton Budapest.

Főnix díj: Elixír Hotel Mórahalom.

2018-ban az Év tematikus szállodája a Bambara Hotel lett, Felsőtárkányban.

A különböző kategóriák győztesei pedig a következők:

A 3 csillagosok közül a győztes a Casati Hotel Budapest.

A 4 csillagosok között 2018-ban a budapesti Bo33 Hotelt díjazták.

Vidéken az Év Szállodája 4 csillagos kategóriában az alsópáhoki Kolping Hotel Spa & Family Resort lett, ahol látszott, hogy tökéletes a csapat, és nagy az öröm, mert hatalmas üdvrivalgással érkeztek a színpadra, és rommá szelfizték magukat.

Budapesten ugyanezt az előkelő címet a Hotel Moments Budapest nyerte el.

5 csillagos kategóriában pedig 2018-ban a nyertes, vagyis az Év Szállodája az Aria Hotel Budapest lett. Akik egyébként még a gálaest alatt, örömükben, sajtóközleményt adtak ki az elismerésről.

Gratulálunk mi is a győzteseknek, és reméljük, eléri célját a szervezők törekvése: az idei kiírás alkalmával még többen pályáznak majd, és szoros versenyben újabb, nagyszerű győzteseket ünnepelhet a szakma a 2020-as díjkiosztó gála alkalmával.

 

Forrás: Turizmusonline.hu


MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.