hirdetés
hirdetés

Elindult a Sármellék-Antalya charterjárat

A Hévíz-Balaton Airport kifutópályájára június 16-án érkezett meg a Freebird Airlines A320-as gépe FHY 632-es járatszámmal.

hirdetés

A 180 férőhelyes gép 10:30-kor gördült be Sármellékre, 11:40-kor pedig már vissza is indult. A Green Travel szervezésében közlekedő első járat maximális töltöttséggel indult el, de a többi júniusi indulás is teltházas.

Ez az első törökországi járat Sármellékről, melynek indulását tavaly novemberben jelentette be az utazásszervező. Akkor elmondták: a sármelléki gépek keddi napokon, napközben, úgymond "tengeri idő" szerint indulnak, hogy a törökországi érkezés után mindenki még aznap világosban megláthassa a tengert.

Iglódi László, a járatokat üzemeltető Green Travel értékesítési vezetője az első gép indítása alkalmából elmondta: a török Freebird Airlines gépein 180 utast visznek Törökországba. Az idei nyárra tervezett 12 járat töltöttsége mintegy 70 százalékos, de a következő hetekben induló gépek már gyakorlatilag megteltek. Az idei járatokkal összesen 2100 utast tudnak szállítani, de ha igény mutatkozik, meg is hosszabbítják a szezont.

Kepli József János, a repülőteret üzemeltető Hévíz város alpolgármestere (Fidesz-KDNP) azt mondta: a járatindítás azt is mutatja, hogy nemcsak a beutazó forgalom miatt van szükség a repülőtérre, de a kiutazók miatt is fontos a működtetése. Megjegyezte, hogy az idei szezonban visszaesett orosz forgalom miatt is jelentősége van a törökországi chartereknek, hiszen ezzel némileg ellensúlyozni lehet a kieső forgalmat.

Benkő Attila, a Hévíz-Balaton Airport ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a repülőtér idei forgalmában az orosz gépek kiesését némileg ellentételezi a német járatok és a kisgépes forgalom erősödése is. A meglévő németországi járatokon ugyanis a tavalyihoz képest eddig több utas foglalt helyet, és a korábbiakhoz viszonyítva nőtt a néhány személyes gépek száma is. Elmondta még, hogy a következő járatokkal ellentétben a Freebird Airlines gépe az első útján nem közvetlenül Sármellékre jött, a török légitársaság ugyanis Antalyából először Budapestre szállított utasokat. A Liszt Ferenc repülőtéren néhány Törökországba induló utast a fedélzetére vett, majd így érkezett meg 25 perc alatt Sármellékre, ahonnan már teljes telítettséggel indult a török tengerparti üdülőhelyre. 

Fotó: Iglódi László
Fotó: Iglódi László
Túl azon, hogy a messze földön híres török fürdőkultúra és mozgásszervi megbetegedések kiküszöbölésére szolgáló gyógyító technikák feltérképezése közös érdek a két város esetében, a sportturizmus is fellendülhet az együttműködés eredményeképpen. A kooperációnak külön pikantériát és szorosabb köteléket ad, hogy Hévíznek és a szomszédos Keszthelynek is van török testvérvárosa, előbbinek Fethiye, utóbbinak Alanya. Fontos tehát a Nyugat-dunántúli térség számára a törökökkel ápolt baráti viszony – foglalta össze gondolatait Kepli József alpolgármester, aki többek közt arra is kitért, hogy a járatok indítása elsődlegesen gazdasági érdek, a város egy értékes, új irányvonalat lát az outbound turizmusban. Kepli a szállodákba való befektetések fellendülésére számít - erre a legutóbbi példa a Klotild-palota megvásárlása egy török befektető által – továbbá a nyugat-dunántúli térség fejlesztése szempontjából kifejezetten előnyös lépésnek gondolja a járatok indítását Antalyába, hiszen jót tesz ez a reptér fenntarthatóságát, üzemeltetését illetően, külön megsüvegelendő Hévíz turisztikai profiljában, hogy a vendégek fogadásán túl küldő desztinációként is funkcionál az antalyai járatoknak köszönhetően.

A Hévíz TDM elnöke, Horváth Orsolya is bízik abban, hogy az elsősorban gazdasági szerepet betöltő török együttműködés addicionális sikereként kulturálisan is fellendülhet a magyar-török kapcsolat a Nyugat-Dunántúlon.

 

(forrás: Turizmus Online, MTI / turizmusonline.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk