Hetente egyszer repülne az Ammán-Budapest járat

Alig egy hete még arról számoltunk be, hogy a jordán Royal Wings néhány napon belül hivatalosan is bejelenti közvetlen budapesti charter járatának indítását. A valóság ezzel szemben az...

...hogy a járatnyitás továbbra is tervezés alatt áll. A Budapesten kedden a Ferihegy és az illetékes minisztérium képviselői nélkül megrendezésre került sajtótájékoztatón azonban egyelőre nem egy konkrét járat megnyitásáról számolt be a Royal Wings képviselője, hanem a kalkuláció egy fázisáról, mely ha sikeresen alakul és egyebek mellett a sajtótájékoztatót követő jordán-magyar turisztikai workshop során több utazásszervezőt is megnyernek, akkor október 16-tól indulhat a menet. Ez a járat hetente egyszer, szerdánként közlekedne. Az Ammánból reggel 7-kor felszálló gép Budapestről 1140-kor venné visszafele az irányt. Az időpont egy a helyszínen megszólaltatott utaztató szerint kevésbé üdvös, mivel a későbbi jordániai érkezés és korai hazaindulás miatt egy fél napot elvesznek a nyaralóktól, akik majd mennek a panaszirodába, hogy adják vissza pénzük egy részét, mert az egy hét nem egy hét volt.

Az ammáni indulás

annyiban tűnik fix pontnak, hogy a szintén felmerült aqabai üzemelés csak heti 4-5 járat mellett lehetne nyereséges a Royal Wings kalkulációi értelmében, mely a társaság szerint nem biztosított. Amennyiben az Ammán-Budapest járat indításához szükséges összes körülmény klappol január 29-ig 16-szor fordulna meg a Ferihegyen. Ellátás a három órás úton nincs, csak ha fizetünk érte. A kedden prezentált 400 dollár körüli menettérti jegyárban 20 kilónyi feladott poggyász foglaltatik. 

Az 1996-ban, a Royal Jordanian leányaként alapított, a charterezésre 2005-ben váltó Royal Wings anyacége járatait is használhatja, ami azért üdvös, mert flottájában egyetlen gép van. Az Airbus A320-ast 155 utasra székezték. Ezt kéne 1-3 utazásszervezőnek töltenie. 

A járat töltésében

ugyanakkor igen eltökéltnek tűnik a Jordán Turisztikai Hivatal (JTB). Nem csupán a közös workshop tető alá hozásával, sajtóutak szervezésével, hanem ha kell, pénzzel nyúl a járat hóna alá. Egyfelől 50%-os hirdetési támogatást nyújt. Másfelől a járaton üresen maradt ülések költségének 50%-át szintén a JTB pótolja ki. Mindezt amiatt, hogy a JTB úgy döntött: hatalmas potenciál rejtőzik a magyar piacban. Biztos, hogy van hova fejlődni a tavalyi 4614 érkezésünket követően. Mint még arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a jordánok akár 20%-os növekedést is elképzelhetőnek tartanak idén a magyar piacról. Persze, ha ez a növekedési ütem folytatódik, sem lesz könnyű versenybe szállni a 2000-2005 közötti 100 ezres magyar vendégszámmal, melyhez nagy mértékben járult hozzá a Jordán Tours által jelentős jordán állami dotációval árult utak tömkelege.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.