...hogy a járatnyitás továbbra is tervezés alatt áll. A Budapesten kedden a Ferihegy és az illetékes minisztérium képviselői nélkül megrendezésre került sajtótájékoztatón azonban egyelőre nem egy konkrét járat megnyitásáról számolt be a Royal Wings képviselője, hanem a kalkuláció egy fázisáról, mely ha sikeresen alakul és egyebek mellett a sajtótájékoztatót követő jordán-magyar turisztikai workshop során több utazásszervezőt is megnyernek, akkor október 16-tól indulhat a menet. Ez a járat hetente egyszer, szerdánként közlekedne. Az Ammánból reggel 7-kor felszálló gép Budapestről 1140-kor venné visszafele az irányt. Az időpont egy a helyszínen megszólaltatott utaztató szerint kevésbé üdvös, mivel a későbbi jordániai érkezés és korai hazaindulás miatt egy fél napot elvesznek a nyaralóktól, akik majd mennek a panaszirodába, hogy adják vissza pénzük egy részét, mert az egy hét nem egy hét volt.
Az ammáni indulás
annyiban tűnik fix pontnak, hogy a szintén felmerült aqabai üzemelés csak heti 4-5 járat mellett lehetne nyereséges a Royal Wings kalkulációi értelmében, mely a társaság szerint nem biztosított. Amennyiben az Ammán-Budapest járat indításához szükséges összes körülmény klappol január 29-ig 16-szor fordulna meg a Ferihegyen. Ellátás a három órás úton nincs, csak ha fizetünk érte. A kedden prezentált 400 dollár körüli menettérti jegyárban 20 kilónyi feladott poggyász foglaltatik.
Az 1996-ban, a Royal Jordanian leányaként alapított, a charterezésre 2005-ben váltó Royal Wings anyacége járatait is használhatja, ami azért üdvös, mert flottájában egyetlen gép van. Az Airbus A320-ast 155 utasra székezték. Ezt kéne 1-3 utazásszervezőnek töltenie.
A járat töltésében
ugyanakkor igen eltökéltnek tűnik a Jordán Turisztikai Hivatal (JTB). Nem csupán a közös workshop tető alá hozásával, sajtóutak szervezésével, hanem ha kell, pénzzel nyúl a járat hóna alá. Egyfelől 50%-os hirdetési támogatást nyújt. Másfelől a járaton üresen maradt ülések költségének 50%-át szintén a JTB pótolja ki. Mindezt amiatt, hogy a JTB úgy döntött: hatalmas potenciál rejtőzik a magyar piacban. Biztos, hogy van hova fejlődni a tavalyi 4614 érkezésünket követően. Mint még arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a jordánok akár 20%-os növekedést is elképzelhetőnek tartanak idén a magyar piacról. Persze, ha ez a növekedési ütem folytatódik, sem lesz könnyű versenybe szállni a 2000-2005 közötti 100 ezres magyar vendégszámmal, melyhez nagy mértékben járult hozzá a Jordán Tours által jelentős jordán állami dotációval árult utak tömkelege.