Az oldal információi szerint már az első évben 10 milliós becsült utasforgalommal számolnak 9 milliárd dolláros árbevétel mellett, a harmadik üzleti évtől pedig 260 millió dolláros profitot céloznának meg.
Reményeik szerint az új Malév Budapesten 2500, globálisan pedig további 5 ezer közvetlen álláshelyet teremtene. A sokéves légügyi tapasztalattal rendelkező, többnyire volt maléves szakembereket tömörítő szervezet az új céget hamar bevezetné a tőzsdére is, írja a HVG.
A Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért ügyvivője, Lévai Péter az oldalnak úgy nyilatkozott, vegyesvállalati formában gondolkoznak, amely országba belépne a magyar cég, ott kisebbségi tulajdonrésszel, kétoldalú megállapodással venne részt az ottani leány- vagy partnervállalatban, így küszöbölve ki a repülési jogokra vonatkozó feltételeket. Elmondása szerint az Egyesült Államokban és Afrikában már szervezés alatt állnak ilyen partneri cégek. A légiközlekedési társaság szeptember második felére megalakulhat Lévai szerint. A légitársaság hagyományos légitársasági modellben működne, ami figyelembe veszik a fapados tapasztalatokat is. A társulás szerint a vállalat márciusban már el is indítaná menetrend szerinti járatait.
A hvg.hu által megkérdezett légiközlekedési szakemberek meglehetősen naivnak tartják a társulás elképzeléseit. Légitársasági tanácsadók szerint több szempontból sincs realitása a tervnek.
Forrás: hvg.hu