4 millió euróval nagyobb büdzsé az Österreich Werbungnál

Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója a napokban interaktív online tájékoztató keretében mutatta be a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2026-ig szóló új stratégiáját, valamint a társaság aktuális akciótervét.

Az előadásban elhangzott, hogy a fenntarthatóság kérdése a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az ÖW piaci kommunikációjában. Felmérések alapján jók az üzleti kilátások az idei évre: "Ausztria, mint biztonságos úti cél  iránti bizalom a fő küldőpiacok esetében nemcsak töretlen, hanem fokozatosan nő, amely nagyon jó előjel, amit a februártól dinamikusan megindult foglalásosok is visszaigazolnak" - mondta Lisa Weddig, aki előadásában kitért arra, hogy a digitális megoldások minden területen elsőbbséget kapnak (digital first strategy) a társaság működtetése és tevékenysége során, a kommunikáció mellett pedig a szakma számára az információszolgáltatás és edukáció a jövőben szintén fontos horizontális cél - írja a GD Consulting.

 

Az ÖW büdzséje míg 2021-ben 32 millió euró volt, idén már 36 millió euró, amelyből 28 millió eurót a szövetségi kormány, 8 milliót pedig a gazdasági kamara (WKO) biztosít. Jövőre további 6 millió eurós forrással bővül a társaság költségvetése. Az idei évben forgalomélénkítő kampányokra 20 millió eurós büdzsét szán a társaság, amelyet a tartományi turisztikai hivatalokkal szoros egyeztetés során használnak fel a szinergiák mentén. Elhangzott továbbá, hogy idén külön kampány indul - 2,5 millió euró értékben - a városlátogatás népszerűsítése érdekében, illetve megduplázzák a Kongresszusi Iroda költségvetését.

A prezentáció során bemutatásra került, hogy a turizmus újraindulása során Ausztria európai szinten a negyedik legjobban teljesítő ország, szorosan Magyarország után. Míg hazánkban a tavalyi főszezon turisztikai forgalma 15 százalékkal marad el a világjárvány előtti szinttől, addig Ausztriában ugyanaz a mutató 16 százalékos elmaradást jelez. E kategóriában a legjobban teljesítő országok egyébként Hollandia (-5%) és Szlovénia (-13%) voltak. A GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda kérdésére válaszolva Lisa Weddig elmondta: a jövőben a turizmus újraindítása kapcsán rendkívül szoros együttműködésre törekszenek más országok nemzeti turisztikai szervezeteivel is. A turizmus újraindítása hosszú évekig tartó folyamat, elsősorban a bevételi eredmények és a minőség erősítése a cél, nem pedig a vendégéjszakák mindenáron való bővítése.


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.