Bécs külső kerületei kerülnek a látogató-forgalom fókuszába

Idén november 13-án került megrendezésre a Wien Tourismus éves szakmai konferenciája, amely a bécsi turisztikai és kulturális szcéna egyik rangos találkozási fóruma.

Az egész délutánt és estét betöltő nívós rendezvényen bemutatásra kerültek a friss üzleti- és forgalmi eredmények, valamint az elkövetkező évek marketingtevékenységinek súlypontjai.

A „Pulsating Vienna” mottó jegyében a bécsi belváros egyik népszerű rendezvényhelyszínén szervezett eseményen több mint 450-en vettek részt. Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője az idei év eddigi kiemelt aktivitásait és eredményeit prezentáló előadásban statisztikai adatokkal illusztrálta, hogy Bécs turisztikai teljesítménye ismét erős alapokon nyugszik. Az elhangzott beszámolóból kiderült, a város 2018-ban készült, - majd 2020-ban átdolgozott - visitor economy (látogató-gazdaság) stratégiájában 2025-re megfogalmazott célok és indikátorok közül már az idén több teljesülni fog. A szállodák üzleti forgalma vélhetőleg már az idei évben eléri és meghaladja a 900 millió eurós célértéket. Az első kilenc havi statisztikák alapján reális várakozás az év végéig az 1 milliárd eurós turisztikai forgalom realizálása. A fenntarthatósági szemléletet és üzemeltetést bizonyító zöld minősítések számában a bécsi szállodák már elérték, sőt meghaladták a 2025-re célul tűzött 140-es számot: idén már 146 bécsi kereskedelmi szálláshely rendelkezik ilyen környezetvédelmi zöld tanúsítvánnyal. Amin még javítani, az a vonattal érkező vendégek részaránya. Jelenleg ez a mutató megegyezik az autóval érkező vendégek arányával. 2025-re szeretnék, hogy az autós és vonatos vendégérkezések aránya 40:60 százalék körül alakuljon a mostani 50:50 helyett. Ennek érdekében Bécs mindent megtesz, bár már jelenleg is a világ vasúttal legjobban elérhető világvárosai közé tartozik az osztrák főváros – vázolta a helyezet és további lehetőségeket a Wien Tourismus vezetője. Bécs látogató-gazdasága nagy fordulatszámon működik, idén 74 ezer szoba érhető el a város kereskedelmi szálláshelyein és 52 ezer munkavállaló dolgozik a vendégek mindennapi elégedettsége érdekében. Bécsben megforduló vendégek elégedettsége egyébként jóval a 8,06-os nemzetközi benchmark érték felett jár, a cél ennek a jó eredménynek a megőrzése.

A város látogató-gazdaságának további rendkívül fontos célkitűzése, hogy a látogatók hozzájáruljanak helyi lakosság életminőségének további növeléshez. Ezen a területen 10 megkérdezett bécsi lakosból jelenleg 9 úgy véli, hogy számára pozitív és gazdagító a városba érkezők hatása. A Wien Tourismus ezt az indikátort tekinti az egyik legfőbb mutatószámnak, s céljuk hogy ez az érték a következő években se romoljon – hangsúlyozta megnyitó beszéden Peter Hanke, városüzemeltetési tanácsnok, a Wien Tourismus elnöke. Az idei marketing-kooperációk és aktivitások eredményeinek ismertetésekor Norbert Kettner kitért a mesterséges intelligencia (MI) segítségével Gustav Klimt művészetét humorosan áthallásos módon bemutató kampányukra, amely az USA-ban pár hét alatt 122 millió elérést generált. A MI segítségével megkomponált kampányaik jóval a benchmark feletti kiemelt eredményességet mutatnak: a tinderen és – idén először már – TikTok-on is futó aktivitásaik esetében is. Elhangzott továbbá: Amerika, mint küldő-piac már ismét harmadik a sorban, nagyon erős a MICE szegmensbe is az érdeklődés. Ázsiából való élénkülésére még várni kell, egyelőre hiányzik a megfelelő légi-kapacitás a korábbi forgalmi eredmények eléréséhez. Sikeres a Wien Tourismus ivie-applikációja, amely 800 ezer letöltéssel mára Ausztria leggyakrabban használt mobilos turisztikai applikációjá vált. Az est során bemutatásra került a BAHÖ néven frissen indított podcast sorozat, amely pár adás után már 40 ezres eléréssel büszkélkedhet.

A jövő évi fókusztémák kapcsán ismertetésre került, hogy a belvárosi látogatóforgalom koncentrációjának oldása érdekében az aktívabb városmaggal, piaccal, élénk közösségi terekkel egyaránt rendelkező külvárosi kerületek megismertetése és kínálatuk elismertetésére kerül a Wien Tourismus marketing-tevékenységének középpontjába. A Heartbeat Streets akció célja, hogy a bevásárló utcákkal, forgalmas piacokkal és komoly gasztro-szcénával rendelkező külső kerületek is jótékonyan részesülhessenek a látogató-gazdaságból, másrészt a látogatók Bécs új arcát megismerve, maguk is belemerülhessenek az igazi bécsi életérzésben. Ennek érdekében szabadon álló, felhagyott üzlethelyiségeket például pop-up szállodai szobákká alakítják át, amelynek „lobbyját” a forgalmas közterületek, utcák és piacok adják. A vendégeknek így a szó szoros értelmében lehetőségük lesz megmártózni Bécs pulzáló külvárosainak mindennapjaiban, megismerni a helyi szokásokat és életvitelt. A találkozások adják a látogató-gazdaság alapját – hangzott el az est során többször az egyik fő üzenet. Erre a tételre erősített rá a konferencia keynote előadójának, Carmel Allen-nek, a londoni Tate Galleries igazgatójának informatív előadása is. Elmondta, hogy a turisztikai termékfejlesztés legfontosabb része a HELY és az EMBER interakciójának létrehozása, amelynek csúcsa az élményfejlesztés. A legtökéletesebb élményfejlesztés pedig az, ahol a találkozások, interakciók által valamilyen transzformáció, rácsodálkozás történik, ahol a látogató, a külső szemlélő bevonódik, a történés részévé válik. A kitekintőben már a 2025-ös év tematikáját is megismerhette a hallgatóság, amely Johann Strauss zeneszerző születésének 200. évfordulója köré szerveződik majd.

A Wien Tourismus konferenciájának részletes programja megtekinthető és teljes egészében visszanézhető ITT. Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő, a GD Consulting partnerének helyszíni beszámolója ITTolvasható. A Heartbeat Street projektről további részletek ITT. További fotók az eseményről ITT.

Forrás: GD Consulting


A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.