Ünnepi beszélgetés a Ritz-Carlton Budapest igazgatójával

Saeid Heidari maga kérte, hogy a szállodalánc budapesti házába jöhessen, mivel érzelmileg kötődik fővárosunkhoz, amelynek egyfajta civil nagykövete is kíván lenni.

Volt bármilyen ismerete Magyarországról, amikor kiderült, hogy itt lesz a következő megbízatása?

Hogy őszinte legyek, én kértem, hogy ide jöhessek. Sokat tudok Magyarország történelméről, és nagyon szeretem a fővárost. Nagy rajongója vagyok a Rubik-kockának, Puskás Ferencnek, Polgár Juditnak és Gábor Zsazsának. A 20-as, 30-as évek varázslatos hangulata még mindig nagyon jelen van Budapest városában és nap mint nap lenyűgöz. 

Mit tud Budapestről? Hogy érzi itt magát?

Budapestnek "lelke van". A kis kávézók és színházak, a régi idők utcái tényleg arra késztetik az embert, hogy lassítson kicsit, és élvezze az apró pillanatokat. Nagyon szeretem ezt a várost. 

Kik a szálloda vendégei? Honnan érkeznek?

Vegyesen érkeznek szabadidős és üzleti célú látogatók, de Budapest inkább szabadidős célpont.

Általában hétvégén vagy hét közben jönnek többen?

A szabadidős látogatások miatt hétvégén számít népszerűbb desztinációnak. A város egész évben gyönyörű, akár többször is látogatható, a vendégek száma egész évben kiegyensúlyozott és magas számban jönnek hozzánk.

Hogyan látja a decemberi foglalásokat?

Nagyon szerencsések vagyunk, mert nagy a kereslet, és a hónap nagy részében teljesen tele vagyunk. Ilyenkor sok vendég családi összejövetelek, városi ünnepségek vagy céges karácsonyi ünnepségek miatt repül ide. Jó látni, ahogy a szálloda teli boldog vendégekkel, a forró csokoládé mámorító illata mosolyt csal még az utazástól megfáradt arcokra is. 

Milyen lesz az ünnepi szezon?

Én személy szerint már júniusban elkezdek karácsonyi zenét hallgatni. Ez az év legcsodálatosabb időszaka, és én vagyok a legnagyobb rajongója. Az ünnep szelleme, a dekoráció előhozza belőlem a gyermeket, aki hisz abban, hogy a Mikulás létezik. Szilárdan hiszek a kedvességben, a vendégeink is még kedvesebbek és nyugodtabbak ebben az évszakban. Készítettünk egy karácsonyi fotósarkot mindenkinek, aki szeretne ünnepi emlékeket készíteni, a Mikulás pedig minden hétvégén velünk lesz, december 25-én pedig egy különleges vasárnapi brunchra is csatlakozik hozzánk.

Mit gondol a magyar kollégákról? Mennyire nemzetközi a csapat?

14 országban dolgoztam és éltem, és minden kultúrának megvoltak a maga erősségei és sajátosságai. Ha tisztelettudó vagy, akkor tisztelettel bánnak veled is. Elégedett vagyok, hogy itt lehetek. Az emberek  barátságosak, és két lábbal állnak a földön, ezért is szeretek annyira a csapatommal dolgozni. Ráadásul nagyon segítőkészek, és ami a legfontosabb: nevetnek a vicceimen. Lehet ennél többet kérni? 

Mit vár a következő évtől?

A következő évben is az a célom, hogy fejlesszük azt, amin eddig dolgoztunk és amit elértünk. Számomra ez mindig az előre haladásról szól, nem pedig a múltba tekintésről. Soha nem állok meg egy helyben, keresem a következő tennivalót. Fontos momentum a hibákból való tanulás és a finom hangolás is, amire mindig szükség van. Célom, hogy a város nagykövete legyek, és szeretnék még több energiát fordítani a város népszerűsítésére. Budapest egy olyan gyöngyszem, ami megérdemelné hogy több ember ismerje meg, ezért jobban kell népszerűsíteni. Nagyon közel áll a szívemhez. Szeretném, ha mások is az én szememmel látnák, ha felfedeznék a várost és vele ezt a csodálatos országot. 

Egyre több és több luxusszálloda nyitja meg kapuit Budapesten, ez nagyon jó hír a város pozicionálását illetően, és természetesen a nemzetközi ügyfelek számára is. Remélem, hogy az infrastruktúra továbbra is dinamikusan fejlődik, hogy még több ember számára váljon egyszerűen elérhetővé ez a lenyűgöző város. 

 

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.