hirdetés
hirdetés

Körkép a szomszédból

Görögország a román favorit

A sztrájkok, tüntetések és egyre mélyülő gazdasági-pénzügyi válság sem tántorította el a legtöbb, külföldi nyaralást választó romániai vendéget Görögországtól, így körülbelül 300 ezer turistával idén is ez volt a legkedveltebb célország, derült ki az Értékelő és Stratégiai Intézet (IRES) nyár végi statisztikájából, amelyet megerősített a Romániai Görög Turista Szervezet is. 

hirdetés

Ennek elnöke, Nikos Diakolikos bevallotta, hogy a romániai piacon a legádázabb konkurensük Törökország, amely 150 ezer nyaralóval – ebből 80 ezren Antalyában pihentek –, Bulgária után a harmadik helyet foglalja el. Ami viszont az utazási irodák bevételeit illeti, a drágább, főként all-inclusive csomagok miatt Törökország az első, mivel a Görögországba utazó román állampolgárok elsősorban az olcsó (Paralia, Katerini) üdülőket választják.

Bulgária népszerűsége töretlen, a déli szomszédok már hosszú évek óta törnek borsót olcsóbb áraikkal, jobb szolgáltatásaikkal a román tengerparti szállodások orra alá, s csábítanak el tőlük, gyakorlatilag pár kilométerrel arrébb, ugyanabba a vízbe negyedmillió turistát. A legkedveltebb idén is Albena volt, ahova a turisták körülbelül negyede érkezik Romániából.

A Travel Adviser Media igazgatója, Traian Badulescu szerint a romániai nyaralók negyedik legkedveltebb célpontja Egyiptom lehetett volna idén, ha az ottani belpolitikai problémák nem tántorítják el a turistákat, így most ezt a helyet Spanyolország foglalta el.

Az IRES felmérése alapján a nyaralásra pénzt áldozó romániaiak 49 százaléka pihen inkább otthon, elsősorban a tengerparton, Erdélyben és Moldovában, 42 százaléka pedig utazik külföldre.

A román tengerparton idén is Mamaia volt a legzsúfoltabb
A román tengerparton idén is Mamaia volt a legzsúfoltabb

Az egyiptomi lemaradást azonban a jelek szerint októbertől induló charter-járatokkal igyekszenek behozni a román utazási irodák, és ígérik, hogy a Tarom Kolozsvár-Bukarest-Hurghada charterét jövő áprilisig 80-90 százalékos feltöltéssel tartják életben, és már kínálják az egyiptomi szilveszteri csomagokat is. Az irodák másik, erőteljesen reklámozott charter járata a Tarom hetente egyszer Dubaiba repülő gépe. A legnagyobb utazási iroda, a Happy Tour, vagy a szintén piacvezető Perfect Tour 4-5 csillagos szállodákba, komplett programcsomaggal csalogatja a turistákat, s reményeik szerint a járat 2012 májusáig fenntartható, de ez majd csak szilveszter után derül ki.

A nyáron népszerű törökországi, ciprusi, görögországi, spanyolországi, horvátországi charterek általában október 15-ig repültek, egyedül az antalyai fog élni jövő tavaszig. Szó volt, hogy legalább egy hónappal meghosszabbítják a Costa del Sol-ba induló chartert is, de végül letettek róla, és a Turizmus Trendnek a piacvezető utazási irodák őszi kínálatainak elemzése alapján az egzotikus tájakra, tengerparti üdülőkbe vágyó érdeklődőket most még rendre a menetrend szerint járatokra ültetik.

A Romániát is alaposan meglegyintő recesszió ellenére, a legjelentősebb külföldi touroperátorok idén bevételeik emelkedésével számolnak. A 2004-ben a német anyacégtől kért 10 ezer eurós kölcsönnel indult Dertour Románia év végéig 50 ezer ügyféllel – ez 20 százalékkal több, mint 2010-ben – és közel 20 millió eurós árbevétellel számol, míg a finn Kaleva Travel bekebelezésével az év elején a román piacra belépő Carlson Wagonlit Travel pedig 7,2 millió eurós forgalmat remél idén, ez 10 százalékkal több, mint amit a Kaleva tavaly produkált. A konkurencia 2012-ben pedig tovább élesedik, mert az Eurolines, franchise-rendszerben átvette a német TUI romániai üzletét, exkluzivitást szerezve a Moldovai Köztársaságra is, és csak idén 500 ezer eurót költ meglévő irodáinak átalakítására.

Irházi János
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk