Kanadai barátnője is csatlakozik a világ legjobbnak mondott állását szerdán elnyert 34 éves brit férfihez a fél évig tartó munka idejére. A majdnem 35 ezer jelentkező közül kiválasztott Ben Southall legfőbb feladata az lesz, hogy egy sziget gondnokaként élvezze az ausztráliai Nagy-korallzátony nyújtotta élményeket - 150 ezer ausztrál dolláros (23,5 millió forint) fizetésért.
Az állást Queensland állam turisztikai hivatala hirdette meg még januárban, és a bevallottan marketingcélokat szolgáló, és nagy figyelmet kapott kampánnyal több mint százmillió dollár értékű ingyen publicitáshoz jutottak. Queensland állam turisztikai minisztere elmondta, hogy a brit férfi saját ötleteivel, kezdeményezőképességével, és azzal nyűgözte le a döntőbírókat, hogy képes felnőni a kihívásokhoz. A jelentkezési videójában magát "kalandvágyónak, és őrülten energikusnak" jellemző Southall dolgozott idegenvezetőként Afrikában, egy zenei fesztivál szervezésében vesz részt, és pénzgyűjtőként dolgozott egy segélyszervezetnek. Szabadidejében hegyet mászik, és maratonokat fut, és saját bevallása szerint "úgy úszik mint egy hal".
A július elsején kezdődő, hat hónapra szóló munkáért 150 ezer ausztrál dolláros (23,5 millió forint) fizetés jár. A gondnok legfőbb feladata az lesz, hogy a szigetek között utazgatva felfedezze a Nagy-korallzátony nyújtotta élményeket, és ezekről egy blogban illetve videónaplóban beszámoljon. A szigetfelügyelő luxusvillában lakhat majd, és minden utazását az idegenforgalmi hivatal fedezi. A januárban meghirdetett állásra majdnem 35 ezren jelentkeztek. A brit győztest egy 16 fősre szűkített végső listáról választották ki, amelynek tagjai vasárnap érkeztek meg vágyott munkahelyükre, a Hamilton-szigetre. A szűkített listára 15 ország 20 és 38 év közötti jelentkezői kerültek, tíz férfi és hat nő, akiknek kiválasztási procedúráját több tucatnyi forgatócsoport követte.
Peter Lawrol turisztikai miniszter elmondta: biztos abban, hogy Sothall képes lesz hűséges rajongótábort kiépíteni a Nagy-korallzátony népszerűsítését szolgáló blogbejegyzéseivel. A turisztikai hivatal által szervezett "világ legjobb állása" reklámhadjáratra 1,7 millió dollárt költöttek, és becslésük szerint 110 millió dollárnyi ingyen publicitáshoz jutottak.