Lengyelországban vette meg konkurensét a Szallas.hu

A lengyel online szálláspiac egyik legrégebbi szereplőjét vásárolta fel a Szallas.hu. A 2017. december 31-vel zárult tranzakcióban a 2002-ben alapított Spanie.pl csoportot tulajdonosa lett a magyar vállalat. Az integráció a magyar szálláshelyek számára is gyümölcsöző lehet, a cég reményei szerint tovább élénkülhet a lengyel beutazó forgalom — tájékoztatott szerdán a Szallas.hu.

Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak. A Szallas.hu célja tovább erősíteni jelenlétét a külképviselettel rendelkező országokban: Romániában, Horvátországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Ausztriában is. A cég tervei szerint az új befektetéssel nemcsak a lengyelországi belföldi turizmust támogatják, hanem a magyarországi beutazást is, így egy lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a Szállás.hu a régió egyik sikertörténetévé váljon. 

2017 nyarán a Szallas.hu történetében először bővült felvásárlás révén, akkor a magyar diszkontáras szálláspiac három szereplőjét vette meg. A cégcsoport növekedési stratégiájában ugyanakkor már meghatározó az egyre intenzívebb külföldi jelenlét. „A lengyel piacban nagy fantáziát látunk, az elmúlt években itt növekedtünk a legdinamikusabban. Ezt a tempót akartuk felgyorsítani, ezért döntöttünk a Spanie.pl akvirációja mellett, amit 100 százalékban saját tőkéből finanszíroztunk” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A Spanie.pl csoport 2002-ben alakult, ma már a lengyelországi online szálláspiac meghatározó szereplője, évente 5 millió utazni vágyó keresi fel az oldalt, ahol közel 52 ezer belföldi szálláshely érhető el, ezzel gyakorlatilag teljesen lefedi a lengyelországi kínálatot. „A Spanie.pl-nél minden adott ahhoz, hogy a sikeres integráció révén, középtávon a Szallas.hu Csoport Lengyelországban is piacvezetővé váljon” – mondta Szigetvári József. Az ügyvezető azt is hozzá tette, hogy nem zárkóznak el a további felvásárlásoktól sem. „Mindeközben azon dolgozunk, hogy a már Szallas.hu külképviselettel rendelkező országokban – így Romániában, Horvátországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Ausztriában – is tovább erősítsük jelenlétünket. Az a célunk, hogy a magyar Szallas.hu regionális sikertörténetté váljon” – nyilatkozta Szigetvári József.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Trend Riport 2017 kiadványa szerint múlt évben 2016-hoz képest növekedett a beutazó forgalom a legfontosabb 10 külföldi piacunkról: orosz (+26%), USA (+12,2%), német (+7,1%), cseh (+6%), spanyol (+7,2%), brit (+4,9%), lengyel (+3,6%), osztrák (+3,6%), olasz (+3,7%) és román (+3,2%). A Szallas.hu lengyelországi akvirációja révén a beutazó lengyel turistaforgalom további élénkülésére számít. „A felvásárlás a magyar szálláshelyekre is kedvezően hathat, hiszen nemcsak a lengyelországi belföldi turizmust támogatjuk általa, hanem a magyarországi beutazást is” – mondta a szakember.

A Spanie.pl nem klasszikus foglalási oldal, eddig hagyományos hirdetési modellben működött, így a Szallas.hu azt tervezi, hogy a magyar cégnél már jól bevált online foglalásra állítja át, ennek eredményeként pedig 52 ezer szálláshellyel rendelkezik majd Lengyelországban. „Mivel jelentősen eltér a technológia és az üzletmenet, a teljes integráció megvalósítását 8 hónapra tervezzük. Ennek során a szálláshelyeket foglalhatóvá tesszük, míg a felhasználókat a telefonálásról a sokkal kényelmesebb és biztonságosabb online utazástervezés irányába tereljük. Lényegében edukáljuk a piacot, Lengyelországban ugyanis az online foglalások részaránya a magyarországihoz képest még jóval alacsonyabb, ami a kihívás mellett komoly lehetőséget is hordoz magában” – mondta Sziebig Péter, a Szallas.hu lengyelországi képviseletének vezetője. A szeptemberre lezajló integrációt követően az oldal Nocleg.pl („Szallas.pl”) néven fog működni, mely a Szallas.hu jelenleg is használt márkaneve Lengyelországban.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.