Az indiai Kingfisher Airlines az eredetileg tervezett járatainak 30%-át törölte a téli menetrendben, saját fapados leányvállalatát, a Kingfisher Red-et pedig egész egyszerűen bezárta – értesült a ttg asia.
A légitársaság a rekordmagas üzemanyagárakkal és a kormányzati adókkal indokolta lépését.
Az Air India is jelentősen csökkentette járatai gyakoriságát a téli menetrendben.
Még rosszabb helyzetben van Malajzia nemzeti légitársasága, a MALAYSIA Airlines (MAS) amely a napokban jelentette be, hogy radikálisan csökkenti járathálózatát – elsősorban interkontinentális viszonylatban, és inkább az Ázsián belüli és belföldi útvonalakra koncentrál
. Ahmad Jauhari vezérigazgató nem kertelt: „Nagyon mély válságban vagyunk. Kemény és népszerűtlen intézkedésekre kényszerülünk a túlélés érdekében.”
A jövő év elején megszüntetik buenos airesi, johannesburgi, fokvárosi és dubai járataikat, sőt a római és frankfurti járat gazdaságosságát is vizsgálat alá veszik.
Manilába, Dzsakartába és Tokióba ellenben növelik a járatok gyakoriságát.