Mint Nagy Márton az ünnepélyes avató alkalmával elmondta,
a teljes egészében állami tulajdonú N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. égisze alá tartozó Aeroplex új maglódi központjának esetében a cél a jelenleg a kontinens 5 legjelentősebb karbantartó (MRO) cége között jegyzett vállalat dobogós pozícióba emelése.
Az Aeroplex új berendezéskarbantartó központja 2 milliárd forintból valósult meg, és a maglódi projekt részleteiről szólva elmondta:
a 7300 négyzetméter alapterületű csarnok átadása 100 embernek biztosít állást és munkájuk nem csupán a régiós, hanem a globális légiiparban is fontos szerepet fog betölteni.
Mint ismert, 2024-ben az állam visszavásárolta a Liszt Ferenc repülőteret, így a korábbinál sokkal fontosabbá vált a légikikötő környezetében egy átfogó légiipari ökoszisztéma kialakítása.
Nagy Márton hozzátette, a visszavásárlásról szóló döntés helyességét igazolja, hogy
az utasforgalom 13-14 százalékkal, míg a légi áruszállítás 54 százalékkal bővült és az ezekre épülő iparágak előtt új piacok és lehetőségek nyíltak meg, mely értékes szimbiózist hoz létre.
Demény Árpád, az Aeroplex Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte:
Az új központ hatalmas űrt hivatott betölteni, hiszen Európában komoly hiány mutatkozik a légiközlekedés berendezéseinek karbantartása terén, így nem kérdés, hogy itt egy európai berendezés-karbantartási központ épül
Az új központ évente akár 20 000 repülőgépkerék és 800 fékagy karbantartására képes, miközben a hajtóműalkatrész-javító részleg éves kapacitása megközelíti a 30 ezret. A kompozit szerkezetjavító műhelyben évente mintegy 1000 repülőgép szerkezeti elemeinek javítását és karbantartását tudják elvégezni. A csarnokban a karbantartást támogató egyéb funkciók is helyet kaptak, beleértve a szemcseszórást, festést és roncsolásmentes anyagvizsgálatot. Emellett teljeskörű logisztikai rendszer biztosítja az alkatrészek gördülékeny kezelését és szállítását.