Szívre váltotta földgömbjét a Thomas Cook

2013. október 1-je új időszámítás kezdetét jelzi a világ egyik vezető turisztikai konszernjénél, a Thomas Cooknál. A konszern új arculattal jelentkezik, amely nem csak modern és vonzó, hanem azt az új filozófiát is képviseli, amelyet az utóbbi év átalakulási folyamata alatt alakítottak ki.

2012-ben a nemzetközi és brit hírek még arról szóltak, hogy a Thomas Cook turisztikai óriásvállalatnak pénzügyi és szervezeti problémái vannak. A vállalatcsoporton belül ezek gondok elsősorban az angol vállalatot érintették. A magyar NUR Neckermann-utazás Szolgáltató Kft., mely része a nemzetközi turisztikai konszernnek az utóbbi években folyamatosan nyereséges volt.

2012 augusztusában a konszern új vezetést és új lendületet kapott. Harriet Green CEO és csapata elérte, hogy a több mint 100 éves turisztikai vállalatot ma ismét a fejlődés és a növekedés jellemzi. Jól mutatja ezt a Thomas Cook Group londoni tőzsdén bemutatott szereplése is: 2012-ben a Thomas Cook Group részvényárfolyama 10-15 cent körül mozgott. Ma 140-150 cent körül van. Az óriási árfolyam-növekedés bizonyítja a befektetők bizalmát a vállalatcsoport új vezetésében, amely az utóbbi hónapokban szignifikáns átalakuláson vezették át az angol céget és a cégcsoport többi tagját.

Ilyen volt, ilyen lett:

Ennek az átalakulási folyamatnak jelképes momentuma 2013. október 1-je, amikor bemutatkozik a cégcsoport új arculata. Az új arculat bevezetésének a célja, hogy mind a befektetők, mint az utasok felé képviselje az átalakulást.

A Thomas Cook sárga, napos szívre cserélte a korábbi, földgömböt formázó logóját és eddig használt "Don't just book it Thomas Cook it" szlogenje is változott. Helyette a Let's go fősort használják ezentúl. A napos szív logó egyébként már megjelent korábban a Thomas Cook észak-európai vállalkozásain, ezt fejlesztette tovább a menedzsment csapat, írja a TravelMole. Ez a továbbgondolt változat jelenik meg a Thomas Cook minden nemzetközi brandjén, utazási irodai hálózatán, weboldalán és légitársaságán.

A teljes átalakulás alapvető mozgatórugója, hogy az egész nemzetközi cégcsoport ügyfélorientáltabb és hatékonyabb legyen

 

A 2013-14-es pénzügyi évtől a hazai Neckermann is büszkén hirdeti és megjeleníti minden kiadványán, valamint utazási irodáin is, hogy a Thomas Cook csoport tagja. A megszokott Neckermann N logó mellett az új „sunny heart” logót egyre több úti célon egyre több munkatárs viseli majd.

Az új arculattal és a szorosabb együttműködés pozitív hatásaival már a 2013-14-es téli szezonban megismerkedhetnek a magyar utasok. A Neckermann 2013 decemberétől induló közvetlen tenerifei charter járatát a belga Thomas Cook air által üzemeltetett repülőgép fogja kiszolgálni. A téli kínálat további újdonsága a Zöld-foki szigetek, illetve a tavaly elindított, magyar idegenvezetős körutazások további bővítése. Most Thaiföld és Madeira mellett Kubába és egy kenyai szafarira lehet ilyen programot foglalni. A téli örömök kedvelőinek új szolgáltatásként Hógaranciát nyújtanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.