hirdetés
hirdetés

Új logóval és masszív reklámkampánnyal tér vissza Tunézia

Két év szünet után a közelmúltban újra megnyitott Budapesten a Tunéziai Nemzeti Turisztikai Hivatal képviselete.

hirdetés

Az iroda hivatalos megnyitóján Abderraouf Betbaieb, az észak-afrikai ország magyarországi nagykövete hangsúlyozta, hogy Tunéziában demokratikus átalakulás zajlik, amelynek kezdetben voltak vadhajtásai – például egy nagy felháborodást keltő politikai gyilkosság -, azonban mind a politikai erők, mind a lakosság nemet mondott az erőszakra. Megerősítette, az országban jó a biztonsági helyzet, a turistákat nem fenyegeti semmilyen veszély.

Leith ben Zakour, a budapesti képviselet vezetője kiemelte, hogy Tunéziában a turizmus a GDP 7%-át adja és a kereskedelmi mérleg hiányának 56%-át fedezi. A devizabevételek 19%-a az ágazatból származik. Az aktív népesség 12%-a, vagyis 400 ezer fő ebben a szektorban dolgozik. Bár az ország turisztikai kínálata sokszínű, a tengerparti üdülések a legnépszerűbbek. Az 1300 kilométer hosszú tengerparttal rendelkező ország 856 szállodájának 80%-a a parton található.

Az új logó
Az új logó

Franciaország után Tunézia kínálja a legtöbb thalasszoterápiás lehetőséget, 49 centrumában 170 ezer vendég fordult meg 2010-ben. A tengervíz gyógyhatása mellett a termálkincs is jelentős: a több száz termálforrást már a római idők óta használják. A golfturizmus is jelentős, 10 pálya működik az országban, ezek közül egy a sivatagban. Ugyanennyi pálya átadása várható néhány éven belül.

Aki a kultúra emlékeit keresi, a 3000 éves történelemmel rendelkező országban 7 világörökségi helyszínt is megtekinthet.

A turistaforgalomban a forradalom hatására erős visszaesés következett be, azonban tavaly már látszottak a kibontakozás biztató jelei. Míg 2010-ben 7 millió, 2011-ben pedig 4,5 millió külföldi turistaérkezést regisztráltak, addig tavaly újra 6 millióra nőtt ez a szám. A szakember bízik abban, hogy a pozitív trend hazánkból is folytatódik, és 2013-ban 20%-kal nőhet a forgalom, így 2016-ra újra elérheti a magyar vendégek száma az 50 ezer főt. Emlékezetes, hogy a csúcsévnek számító 2006-ban ugyanennyi hazánkfiát regisztráltak Tunéziában.

Ezek az új kreatív anyagok
Ezek az új kreatív anyagok

A forgalom növelésében fontos szerep jut a charterjáratoknak, ezáltal a tour-operátoroknak – emelte ki Leith ben Zakour. Hozzátette ugyanakkor, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Tunisair-rel a menetrendszerinti járatok beindításáról is.

A fentiek mellett a Tunéziai Nemzeti Turisztikai Hivatal új logóval és komoly európai reklámkampánnyal igyekszik megszólítani az utazókat. Az elsősorban tévészpotokkal, óriásplakátokkal és online megjelenésekkel operáló kampány májusban indul, a kreatív anyagokban két helyszín és kétféle tevékenység izgalmas kombinációja – például tengerparti nyaralás és kulturális program - jelenik meg.

A magyarországi kampány teljes költségvetése eléri a 170 ezer eurót, ennek egyharmada jut a fent említett direkt hirdetésekre, ugyanennyi a tour-operátorokkal közös marketingakciókra, a harmadik harmad pedig magyarországi rendezvények szponzorációjára, továbbá kinti tanulmányutak szervezésére jut.

A rendezvényen megjelent Molnár Judit, a Magyarországi Utazásszervezők és –közvetítők Szövetségének alelnöke is, aki kiemelte, hogy az irodák örülnek a képviselet újranyitásának, továbbá hogy együttműködési megállapodást készítenek elő a tunéziai társszövetséggel. A legfrissebb tunéziai statisztikák

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai