hirdetés
hirdetés

A kormány vizsgálatot kezdeményez a Wizz Air és a Kartago Tours ellen

Hétfőn Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egyetértésével, Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár utasította a Fővárosi Kormányhivatalt, hogy indítson fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda elmúlt napokban tapasztalt utastájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban – írja közleményében a Miniszerelnökség.

hirdetés

Gulyás már többször utalt rá, hogy vizsgálatot szeretne a diszkont légitársaság ellen. A cég nem először csinálja, hogy nincs kommunikáció, nincs ellátás, mindez súlyos szankciókra ad okot, mondta a miniszter. A Wizz Air légitársaság 2019. június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, míg 2019. június 30-án a Marosvásárhely-Budapest járaton történt helytelen utastájékoztatás miatt szükséges vizsgálat indítása az utasok megtévesztésével, illetve a velük szemben tanúsított magatartással kapcsolatban. – olvasható a közleményben, utalva a Gatwick repülőtéren rekedt magyarok esetére. A gépnek kedd este kellett volna elindulnia Budapestre, de technikai hiba miatt nem tudtak felszállni. Amikor végre el tudtak volna indulni megsérült a gép, Budapestről küldtek mentesítőt.

Szintén vizsgálat indul a Kartago Tours által szervezett tunéziai utazásokat érintően is, amelyek során 144 utas 16 és 26 órás reptéri várakozás után indulhatott csak útnak. Minden ilyen esetben szigorúan vizsgáljuk, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e ügyfeleiket, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e, írja a Miniszterelnökség. Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok.

"Jelenleg nem érkezett semmilyen megkeresés társaságunkhoz a Fővárosi Kormányhivataltól. Ha kapunk, a hatósággal maximálisan együttműködünk majd. Bízunk abban, hogy a vizsgálat azt állapítja majd meg, hogy nem követtünk el jogsértést. Továbbra is fenntartjuk, hogy cégünk minden, a rendelkezésünkre álló információval folyamatosan ellátta az utasokat. Ezenkívül szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy a mi utasaink járata 16 órát késett, a 26 órás késéshez irodánknak nincs köze" - mondta el lapunk megkeresésére Füri Mihályné Boglárka, a Kartago Tours cégvezetője.

 

(forrás: Index)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai