A Szigetköz és Csallóköz területén többek között sor került a Duna szlovákai oldalán található Jóka településen a falumúzeum és vízimalom felújítására, Somorján víziturisztikai központ, Tőkésszigeten pedig egy vízparti korzó kialakítására. A Duna magyarországi szakaszán a vízi turizmust támogató fejlesztések: kajakok és kenuk részére ki- és beszálló helyek kivitelezési munkálatai valósultak meg, valamint a kerékpárok és a csónakok praktikus szállítását lehetővé tevő „öko-flotta” szállítóeszközeinek beszerzésére is sor került.
A projekt üzleti fenntarthatósága és piacra vitele szempontjából fontos lépés, hogy az infrastruktúrális fejlesztések mellett kidolgozásra került a határokon átnyúló turisztikai célterületek (Szigetköz, Csallóköz) egységes desztinációs stratégiája, illetve egy közös ernyőmárka és kommunikácós akcióterv is. „A hamarosan záruló Interreg-es projekt kitűnő példája annak, hogy a természeti adottságokat miként lehet úgy a keresleti trendekhez igazítani, hogy egyfajta minőségi élménytér, üzletileg és környezetileg egyaránt fenntartható turisztikai desztináció épülhessen ki” – foglalta össze a fejlesztések eredményeit Kovács Balázs, turisztikai szakértő, aki az ausztria GD Consulting képviseletében követette végig az elmúlt években megvalósult fejlesztéseket.
A város zöld területein való kerékpározás és a Lajta mellékágain való evezés közben aktívan megtapasztalható, milyen élményeket képesek a természeti kincseink adni, ha odafigyelünk rájuk, s tudatosan bevonjuk őket a turisztikai termékfejlesztésbe. A Danube Bike & Boat projekt teljes költségvetése közel 3 millió euró, mely hozzájárul a Duna-menti határrégió vonzerejének és látogatószámának növeléséhez a Duna szlovák és magyar oldalán egyaránt