Kevés előfoglalás, ne legyen előleg, sem lemondási díj

Várható utazási szokások 2021-ben - a Szallas.hu friss online felmérése szerint.

Még várni kell az utazással, az érvényben lévő rendelet szerint leghamarabb január 12-ei dátummal lehet foglalni. A szállásfoglaló portál friss felmérése szerint bár a többségben továbbra is tombol az utazási kedv és várják a „kiszabadulást”, a járvány első hullámához képest nagyobb a bizonytalanság és a félelem. Mire számíthat így a belföldi turizmus piac?

Jóval kevesebb előfoglalás a vártnál 

Online felmérést végzett a Szallas.hu, amelyből kiderült, a válaszadók harmadát érintette az eredetileg december 11-e, éjfélig tartó korlátozás, 40 százalékuk tervezett utazást karácsonyra, és kb. negyedük tervezte idegenben tölteni a szilvesztert. A korlátozások megtorpanást és visszaesést okoztak az év végi foglalásokban, értelemszerűen a korlátozások meghosszabbítása pedig el is kaszálta ezt az időszakot. „Jelentős bevételkiesésről van szó, hiszen normális esetben a karácsony, de főleg a szilveszter kiemelt időszak, már hónapokkal előre foglalják a vendégek – mondta Szigetvári József vezérigazgató. – Idén viszont az a töredék foglalási volumen is lemondásra vagy átfoglalásra került, ami ezekre az időpontokra szólt.

A portál felméréséből az is kiderült, hogy akik terveztek utazást az ünnepekre, bátortalanok voltak a foglalást illetően. Inkább kivárták, hogy alkalmasak lesznek-e a körülmények. Ráadásul az ajándékozás is megtorpant: míg a korábbi években az utazás, mint ajándék nagy népszerűségnek örvendett, idén más a helyzet. „Ezt a tendenciát jól szemlélteti, hogy felmérésben résztvevők harmada tervezte például, hogy utazást ajándékoz karácsonyra, de végül csak 10 százalékuk tett így” – mondta Szigetvári József.

Utazási kedv és hajlandóság a korlátozások után

A rugalmas kondíciók életben tarthatják a turizmust. Továbbra is vonzó opció lehet és a turizmus mozgatórugója is egyben, ha nem kell előleget és lemondási díjat fizetni – minden második válaszadó számára ez kellő biztonságot ad egy jövőbeli szállásfoglaláshoz. A felmérés résztvevőinek 40 százaléka beindíthat egy keresleti hullámot, ők a korlátozások végét követően megteszik megtervezett foglalásaikat. A válaszadók harmada azonban elvárja, hogy kapjon megfelelő tájékoztatást arról, hogy milyen lehetőségei és kötelezettségei vannak az aktuális járványügyi helyzetben, illetve a szállásadó milyen óvintézkedéseket hajt végre a vendégek és a személyzet egészsége és biztonsága védelmében. Azonban sokakban ott van a félelem és a bizonytalanság, ami visszatartó erő lesz az utazásban, illetve vannak, akik anyagi okok miatt nem tudnak a közeljövőben szállást foglalni. A válaszokból az is kiderül, hogy messze az augusztus és a július a legvonzóbb hónapok a 2021-ben utazást tervezők körében, illetve még május, szeptember és június népszerű körükben.

Az utazás és a wellness hiányzik a leginkább

Csaknem ötből négy válaszadónak az utazás és a wellness hiányzik a leginkább a jelenlegi időszakban, minden másodiknak az éttermek, kávézók és egyéb vendéglátóegységek is. Továbbá 46 százalék jelölte meg a családlátogatást és a 45 százalék a barátokkal való összejárást. Ötből egy válaszadó korlátozások nélkül, normális nyitvatartási időben menne vásárolni. A kitöltők 6 százaléka hiányolja a normál, irodai munkavégzést.

Miben más a járvány második hulláma?

A felmérés résztvevőinek 52 százaléka közelebbről érintett a COVID-19 járvány második hullámában. Sokak közvetlen családtagja vagy ismerőse esett át a betegségen, többen saját környezetükben tapasztalták meg a halál közelségét, és jelentős hányad találkozott a munkahely elvesztésével közvetve vagy közvetlenül, így az anyagi bizonytalansággal. A válaszokból az is kiderül, hogy általános az aggodalom, a feszültség, a düh, a bizonytalanság, a lehangoltság, a csalódottság és a fáradtság, kimerültség. 

 

 

Forrás: Szallas.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?