Kiemelkedő ütemben nő a külföldi turisták száma hazánkban

A Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése szerint Magyarországon a külföldi turisták száma háromszor olyan gyorsan növekedett, mint az európai átlag 2014 első tíz hónapjában. A kimagasló eredmények a Magyar Turizmus Zrt. országmárka-stratégiájának is köszönhetőek.

Hazánk országmarketingje komoly nemzetközi sikereket ér el a Bloom Consulting minősítése alapján - írja a Magyar Turizmus Zrt. A madridi székhelyű, országmárka-kutatásokra specializálódott Bloom Consulting legfrissebb tanulmánya szerint Magyarország – Ausztriához hasonlóan – az országmárka-stratégia minősítés alapján AA, azaz erős besorolást kapott. Ez a második legjobb minősítés, ami azt jelenti, hogy a magyar országmarketing, azaz a Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége megfelel a turisták igényeinek.

Minden ország esetében az adott nemzeti turisztikai hivatal tekinthető az országmárka elsődleges formálójának, ezért a hivatalos turisztikai weboldal és az egyéb online megjelenések nagymértékben hozzájárulnak a márka sikeréhez – olvasható az anyagban. A Google Traveler felmérése szerint a szabadidős utazók 70%-a használja megbízható információforrásként az internetet az úti cél kiválasztásához. A felmérésben a teljes közösségi média jelenlétet vizsgálták: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai teljesítményét támogatja a Magyar Turizmus Zrt. erős jelenléte a világhálón. A Bloom Consulting értékelése ide kattintva letölthető.

Jelentősen emelkedett a turistaérkezések száma

A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) a 2014. év első tíz hónapjára vonatkozó statisztikákra alapozva kiadta World Tourism Barometer (Volume 12, December 2014) című jelentését. Míg Európában 4,0%-kal emelkedett a turistaérkezések száma, Magyarországot nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredmények jellemezték: a nemzetközi turistaérkezések számának (+13,4%) és a turisztikai bevételeknek (+9,8%) a növekedését tekintve egyaránt hazánk áll az élen versenytársai között. Magyarország közvetlen versenytársai a vizsgált időszakban vegyes eredményekről számoltak be: esetükben a nemzetközi turistaérkezések számának változása -12,5% és +13,0% között, a turisztikai bevételek változása -51,3% és +2,1% között mozgott.

A jelentés részletes magyar nyelvű összefoglalása a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól ide kattintva letölthető. Az angol nyelvű kivonat pedig a UNWTO honlapjáról tölthető le ingyenesen ide klikkelve.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.