Kutatást készített a DH budapesti szállodáinak külföldről érkező egyéni vendégei, weboldalának látogatói, illetve hírlevél feliratkozói körében. A szállodalánc Budapesten öt szállodát üzemeltet. A felmérés célja az volt, hogy a szállodalánc fejlesztései valós vendégigényekre reagáljanak, pontosan meghatározva a célközönség szokásait.
Fotó: Danubius Hotels
A beérkezett eredmények szerint a szállodalánc nemzetközi vendégei tapasztalt utazók. Az egészségtudatos étkezési lehetőségek egyre fontosabb szerepet játszanak a szálláshely kiválasztásakor. Jellemzően a 18-34 éves korosztály figyel oda jobban az egészségtudatos kínálatra.
Legfontosabb szállodai étkezésnek a reggelit tartják,
és legtöbbjük itt találkozik a szállodai gasztronómiával. A kutatás részleteiről itt már beszámoltunk korábban.
Fotó: Danubius Hotels
Izgalmas eredmények születtek az úticél kiválasztásával kapcsolatban is. A válaszadók alapvetően a látnivalók mentén választanak úticélt, ezután következnek a praktikus dolgok, mint a kedvező repülőjegy és a szállás.
Budapest még mindig megfizethető desztinációként van számontartva, talán ez az oka, hogy nem elsősorban az ár, hanem a szálloda elhelyezkedése játssza a fő szerepet a szállásválasztáskor a válaszadók 72 százalékánál.
Az utazók harmada már indulás előtt minden részletet megtervez: leginkább a szállást, a látnivalókat, valamint a helyi közlekedést. Városlátogatáskor a legkedveltebb program a városnézés, de a válaszadók fele egyedi és helyi kulináris kalandokra, kulturális programokra is nyitott.