Közel a dupláját éri nálunk az osztrákok eurója

Idén majd’ dupláját éri az osztrákok eurója Magyarországon - derült ki az osztrák statisztikai hivatal friss felméréséből. 

„Ungarn - überrasched mehr!" („Magyarország – több, mint amit várt") – hangzik a Magyar Turizmus Zrt. reklámszlogenje Ausztriában. Erre most az osztrák statisztikai hivatal is ráerősített: a Statistik Austria (www.statistik.at) frissen publikált elemzése szerint ugyanis idén Magyarország számít a világ egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországának, ahol a legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A nyári főszezonra időzített kimutatás szerint idén Magyarországon 81 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában.

Ez az érték további 4 százalékponttal magasabb a tavaly mért hasonló adatnál. A lista összeállítását a kosárszámítás szabályai szerint vásárlóerő-paritás alapján végzi a hivatal. Az „Urlabseuro" listán hazánkat a nagyvilágból egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyei közé, így a kedvelt célországok közül hazánk az első!

Olyan kedvelt turisztikai „nagyhatalmakat" hagyunk „testhosszal" magunk mögött, mint Horvátország (39), Görögország (21), Olaszország (0), és Franciaország (-1).

Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált „elfogulatlan és pártatlan" számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.

A teljes lista megtekinthető a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének honlapjának nyitóoldalán, itt: http://at.gotohungary.com.

Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez taktikai kampányokat. A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható."

Az osztrákok jól költő turistáknak számítanak. Az IMC tourismFACTORY kutatóintézet által készített – a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével megvalósult – tanulmány szerint az osztrákok utazási kedve 2014-ben töretlen, a lakosság 89 százaléka (!) tervezi, hogy idén külföldön tölti szabadságát, míg tavaly ilyenkor „csak" 74 százalékuk válaszolt így.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.