A koronavírus-járvány a turizmust és a szállodaipart különösen nagy mértékben sújtotta. Az újraindításkor a hazai szálláshelyekre is beindult a kereslet, ám ez a keresleti piac nem feltétlenül marad egyenletes, az új feltételek között pedig erős ajánlatokat, kiemelkedő ügyfélélményt kell nyújtani, ha egy szálloda, szálláshely hosszabb távon is nyerő akar maradni. Egyre többen látják be, hogy mindehhez a legjobb eszköz a digitalizáció, a nagy kérdés azonban ebben az esetben is az, hogy az új eszközöket miként lehet a versenyképesség szolgálatába állítani. Különösen érdekes ez a járványt követő új kihavások közepette, mint amilyen a munkaerőhiány, az ellátási láncok problémái vagy az energiaárak emelkedése.
Az idén mindezt a Bitport is szem előtt tartva bővítette konferenciaportfólióját, amelynek legújabb eleme, a Futourism konferencia és kiállítás a turisztika és a szállodaipar területén keresi a technológia legjobb üzleti felhasználásait. A rendezvény célja, hogy a lehetséges megoldásokra hívja fel a figyelmet a szakértők, megoldásszállítók és sikeres gyakorlatokat bemutató kollégák előadásain keresztül. A hagyományteremtőnek szánt, 2022-es Futourism a budapesti Aquaworld Resort hotelben zajlott Budapesten, és már legelső alkalommal is több mint 130 szálloda, étterem, utazási iroda és turisztikai vállalkozás képviselői vettek részt az eseményen.
A délelőtti plenáris előadások között a digitális épületüzemeltetés gyakorlati megvalósításába a Schneider Electric épületautomatizálási rendszermérnökei, Csendes János és Veller Tamás közreműködésével merülhettünk el. Ahogy kiderült, egy korszerű szállodában ma már számos új, összehangolt digitális rendszerekre alapozott megoldás érhető el a felhasználói élmény és a komfortszint maximalizálása, illetve az üzemeltetési és az energiahatékonyság növelésére. A digitalizáció helyét a turizmusban és a szállodaiparban egy panelbeszélgetés keretei között is igyekeztek meghatározni a 2021 májusában kiadott turisztikai stratégia, a Turizmus 2.0 kapcsán. A beszélgetést a Dunakavicsok podcast alapító műsorvezetője és a GD Consulting ügyvezető igazgatója, Kovács Balázs moderálta, akinek partnerei pedig Holczerné Szentirmai Ágnes, a Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének elnöke, a HON-IFO tulajdonos-ügyvezetője, illetve Hegedűs Attila, a Dentons Europe Consulting MRICS partnere voltak. A kerekasztal résztvevői úgy látták, a digitalizáció megkérdőjelezhetetlenül a jövő útja, és az iparág feladata, hogy lehetőséget teremtsen a tömegturizmust individualizálására. Így azok az eszközök és megoldások fognak hosszú távon is fennmaradni, amelyek az emberi tényező kiteljesedését segítik.
Forrás: Bitport.hu